Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ny med høns...  (Læst 9848 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Ny med høns...
« Svar #15 Dato: 09 April , 2011, 18:16 »
Hvis du har et trug de kan gå op i, så skraber de det meste af kornet på gulvet. Tag og invester i et tårn. Det kan enten stå på gulvet eller hænges ned fra loftet.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Claus Jacobsen

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 09 April , 2011, 18:19 »
det havde jeg også godt nok tænkt mig og så skal der kun være æglægningsfoder der i...
1.3 Lys Sussex stor race.

Offline Kim Stenderup

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 15 April , 2011, 10:16 »
Mine høns får en blanding af 2 dele hønsetilskudsfoder, 1 del byg og 1 del hvede - det hele blandet sammen. Og de har et tårn med ribber, så de ikke kan skrabe i foderet. De spiser helst kun kornet, men er nødt til at spise tilskudsfoderet osse, da der ellers ikke løber mere foder ned i foderrenden. De får ca 1,5 l foder til 8 høns og en kok - alle af stor race. Ligger der noget dagen efter, bliver den tilsvarende mængde trukket fra dagens ration. Udover det får de alt spiseligt fra køkkenet + grønt fra haven.
De bedste hilsner fra Kim.

Pt ejer af 0,4 Isa Warren, 1,1 (Vildtgrå) Franske Væddere, 1,1 (Zobelblå Dværg-væddere, Show Racer og Cauchois i forskellige farver og varianter, 1.0 skør Missekat Sputnik.