Tillykke med dem der kom trods alt, Erik

Det er så irriterende når det sker! I min sidste rugning oplevede jeg det samme med new hampshire rugeæg... Ud af 10 befrugtede klækkede 3

Orperne havde det til gengæld så fint, så det er ikke altid forudsigeligt/forståeligt...
Jeg har kigget lææænge på dine billeder

Jeg kan godt forstå du kalder det en broget flok

Er det lyset der snyder eller er der et par stykker, der ser brune ud??? Meget mystisk...
Før jeg samlede æggene til dig, samlede jeg æg til morAnna. Da jeg afleverede dem til hende måtte jeg indrømme at der var en MIKROSKOPISK chance for at der kunne være kommet et medløber-æg med ved en fejl. Hun fik naturligvis en kylling med et ikke-forventet udseende

og jeg har egentlig tilskrevet dens udsende, at den er et "miks-barn". Men den kylling ligner faktisk dine brunlige, prøv at se denne tråd:
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=16187.0 (tror det er svar #13)
I de æg jeg har samlet til dig er det helt sikkert ingen "medløbere". De eneste høns, der lægger orpefarvede æg er flyttet. Den ene helt væk og den anden til en anden gård (en gammel gul orp, som lægger et æg hver 14. dag ca.)
I min verden skulle kombinationen blå og sort give 50 % blå og 50 % sort (statistisk set), men ikke noget som helst andet... Det er mærkeligt, men måske ender de med de rigtige farver alligevel? Det håber jeg... I al fald har du da et par fine "stål-kyllinger", er det ikke bare en fantastisk farve!?