Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Lykkelige omstændigheder  (Læst 2287 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Sv: Lykkelige omstændigheder
« Svar #30 Dato: 10 April , 2011, 23:30 »
Ej altså Erik...hvor er det bare træls  :-[ 9 tabte er mange ud af 20  :-[  ... hos mig var der 16 befrugtede, tror der var 3 der er stoppet tidligt og så regner jeg ikke med at få mere end de 6 jeg har nu måske en mere... 7 ud af 13  :-\

Skal vi ikke blive enige om at det ikke er "madam blå" men månen der stod forkert i de 7 haves ulykkes tegn, for vores æg var sat over samtidigt næsten, og du plejer vel at ha held med hende den blå dér  ;)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #31 Dato: 10 April , 2011, 23:36 »
Det er stort set samme nedslående resultat for os begge.

7/13 = 53,8 %

11/20 = 55 %

Så jo, jeg er enig. Månen stod forkert.

Jeg plejer at få 75-85 % klækning af de af æggene der er befrugtede.

Vi må på den igen.
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #32 Dato: 10 April , 2011, 23:48 »
Tillykke med dem der kom trods alt, Erik *l

Det er så irriterende når det sker! I min sidste rugning oplevede jeg det samme med new hampshire rugeæg... Ud af 10 befrugtede klækkede 3 :-\
Orperne havde det til gengæld så fint, så det er ikke altid forudsigeligt/forståeligt...

Jeg har kigget lææænge på dine billeder 8) Jeg kan godt forstå du kalder det en broget flok :D Er det lyset der snyder eller er der et par stykker, der ser brune ud??? Meget mystisk...
Før jeg samlede æggene til dig, samlede jeg æg til morAnna. Da jeg afleverede dem til hende måtte jeg indrømme at der var en MIKROSKOPISK chance for at der kunne være kommet et medløber-æg med ved en fejl. Hun fik naturligvis en kylling med et ikke-forventet udseende ::) og jeg har egentlig tilskrevet dens udsende, at den er et "miks-barn". Men den kylling ligner faktisk dine brunlige, prøv at se denne tråd: http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=16187.0 (tror det er svar #13)
I de æg jeg har samlet til dig er det helt sikkert ingen "medløbere". De eneste høns, der lægger orpefarvede æg er flyttet. Den ene helt væk og den anden til en anden gård (en gammel gul orp, som lægger et æg hver 14. dag ca.)

I min verden skulle kombinationen blå og sort give 50 % blå og 50 % sort (statistisk set), men ikke noget som helst andet... Det er mærkeligt, men måske ender de med de rigtige farver alligevel? Det håber jeg... I al fald har du da et par fine "stål-kyllinger", er det ikke bare en fantastisk farve!?

Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #33 Dato: 12 April , 2011, 23:09 »
Tanja.

Jeg er selvfølgelig lidt skuffet over resultatet, da det ellers tegnede rigtigt godt.
Og jeg kan ikke sige hvad der pludseligt gik galt. Men jeg tilskriver ikke problemet kvaliteten af rugeæggene,
Jeg er sikker på at der var næsten færdigudviklede kyllinger i 9 af de æg der ikke klækkede, så fejlen ligger her hos mig.

Og jeg må medgive dig at stålkyllingerne er flotte, men ligeså er de sorte.
Sludder, det er sgu da alle sammen ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #34 Dato: 13 April , 2011, 09:57 »
Tanja.

Jeg er selvfølgelig lidt skuffet over resultatet, da det ellers tegnede rigtigt godt.
Og jeg kan ikke sige hvad der pludseligt gik galt. Men jeg tilskriver ikke problemet kvaliteten af rugeæggene,
Jeg er sikker på at der var næsten færdigudviklede kyllinger i 9 af de æg der ikke klækkede, så fejlen ligger her hos mig.

Og jeg må medgive dig at stålkyllingerne er flotte, men ligeså er de sorte.
Sludder, det er sgu da alle sammen ;)

Ja, vi må bøje os for naturen, den virker ofte bedre end vores efterligninger... Men omvendt er det jo også smart selv at kunne bestemme hvornår man vil have kyllinger, så jeg kan alligevel ikke rigtig undvære min rugemaskine ::)

Er kyllingerne kun sorte og blå eller er der også nogle der ser brune ud? Jeg har skrevet en mail til den orpingtonavler mine egne dyr kommer fra og har sprugt ham om fænomenet, så må vi se om han svarer.
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #35 Dato: 13 April , 2011, 16:34 »
Hej

Jeg har samme problemer med klækning i øjeblikket, der kommer kun ca 50%, selv under en af skruk hønerne var det, det samme.

For nogle uger siden kom der ca 75% ud af det.

Hilsen
Tommy

karina dj

• Gæst
« Svar #36 Dato: 13 April , 2011, 21:54 »
Jamen så tyder det jo på at månen stod forkert  ;)

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #37 Dato: 13 April , 2011, 22:00 »
Den måne kan godt se at finde sin plads ....NU !   ;D
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix