Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Brahma dag Gavnø  (Læst 76763 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Brahma dag Gavnø
« Svar #75 Dato: 30 April , 2011, 08:02 »
Tjaaaa.

Nå men der må/skal findes en løsning, for aflyse det vil jeg helst ikke... for jeg har sgu glædet mig til det.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #76 Dato: 30 April , 2011, 08:36 »
hvem var det der i starten ville stille bure til rådighed?  vil da prøve at snakke med dem om hvorfor de har ændret holdning kun en uge inden? måske kan vi finde ud af noget.
Hvad med din klub Lene... har de noget vi kan låne? og kan du have det med i bilen måske?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
« Svar #77 Dato: 30 April , 2011, 08:43 »
I bund og grund var det vel egentlig Tommy og Peter der ville organiserer det med burene, eller tager jeg fejl?

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #78 Dato: 30 April , 2011, 11:37 »
Hej

Som jeg havde forstået det ville i have jeres høns i udstillingbure til bedømmelse, det er det som vi ikke kan hjælpe med, der skulle så hentes 40 rum og da de to klubber ikke vil bruge udstillings bure, men bruge gåsebure og voliere, så er der jo ikke meget at gøre for mig og Peter.

Men selvfølgelig kan gåse burene og volierene bruge om lørdagen.

Jeg håber i stadig vil møde op lørdag, hvis det går som planlagt skulle vi begynde at sætte op lørdag omkring kl.10

@ Lars. nej det var det ikke, vi har jo ikke nogle bure, vi helt og holdent er afhængie af Næstved og Sydvestsjælland,
Hvad havde i regnet med som klub, at i bare kom med dyrene kl 13 og så kørte hjem igen kl 16 og så var det det  :'(

Og nej jeg er ikke sur, men har desværre ikke ret meget at skulle have sagt, da det styres andre steder fra, jeg kommer bare og sætter op og piller ned igen, for sidste gang.

Tommy
« Senest Redigeret: 30 April , 2011, 11:45 Fra Tommy Andersen »

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #79 Dato: 30 April , 2011, 14:20 »
Brahmadagen er et super godt initativ og jeg er glad for at der kommer så mange, både med og uden høns, men jeg har savnet lidt en kordinator på dette projekt.

Hvem står egentlig for dette (Jesper startede f.eks denne tråd), hvem har snakket med de to klubber Næstved og Sydvestsjælland, som stiller bure til rådighed, hvordan skal det foregå.
Entre osv....

Vi har fundet ud af at dyrene sættes i burene inden kl. 14, hvor Brahma dagen begynder, men hvad med hjælp før det. ?

Jeg skrev i starten af tråden, at det ville være ganske praktisk at have nogle udstillings bure, så dyrene kunne sættes hver for sig og bedømmes.
Der var absolut ingen kommentarer til dette (før nu) så jeg troede at det var en mulig løsning. Det er det så ikke og fred være med det.

Jeg synes virkelig det ville være synd og skam, hvis der allerede nu er brok i den, inden vi overhovedet er startet.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
« Svar #80 Dato: 30 April , 2011, 14:58 »
@ Lars. nej det var det ikke, vi har jo ikke nogle bure, vi helt og holdent er afhængie af Næstved og Sydvestsjælland,
Hvad havde i regnet med som klub, at i bare kom med dyrene kl 13 og så kørte hjem igen kl 16 og så var det det  :'(
Tommy

@Tommy der var absolut ikke for at punke hverken dig eller Peter som ansvarlig, det har altid været min intention at denne "Brahma-dag" skulle afholdes samme dag som PR dag Gavnø.

Vi ses d 8.

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #81 Dato: 30 April , 2011, 16:35 »
Hejsa

Jeg startede denne tråd så vi i fælles skab kunne få stablet en hyggelig Brahma dag på bennene.Håber stadig det bliver til noget.Jeg har som alle andre også glædet mig.

Havde regnet med at vi skulle/kunne hjælpe med at sætte buerne op,og der efter låne dem et par timer.For mig gør det ikke noget det ikke bliver udstillingsbure.De fleste af dyerne er der kun denne ene dag,så buerne bliver hurtigt ledige igen  :)

Håber vi sammen finder en løsning

mvh Jesper
mvh Jesper

Offline Ingrid

• Passiv bruger
« Svar #82 Dato: 30 April , 2011, 16:46 »
Hejsa :).
Jeg aaaner ikke, hvad vi kan gøre med bure? Det er da et problem, kan jeg godt se.
Men jeg tager gerne et tog og bus tidligere, så jeg kan hjælpe med noget opstilling eller andet.
Det er måske rigtigt, at vi lige skulle have udvalgt os en tovholder, men det fik vi så ikke lige gjort....
Nogen ideer om, hvad vi kan gøre ang bure????
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #83 Dato: 30 April , 2011, 19:02 »
Nu vil jeg lige på banen,

Jeg havde en opfattelse af at "Brahmafolkene" bare ville bruge de voliere/Gåsebure vi også brugte på Gavnø sidste år. Og alligevel først skulle bruges søndag. Og at de ellers selv kørte deres hønsedag. Derfor har jeg ikke kommenteret på denne tråd.

Til møde i fredags fik jeg så at vide man gerne ville have dem i udstillingsbure. så der kom op i højde og kunne bedømmes. Jeg ved ikke lige hvor kæden er hoppet af. Men min holding er at hvis I kan bruge det der alligevel sættes op ser jeg ikke noget problem i det.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #84 Dato: 30 April , 2011, 19:08 »
Altså nu må der struktur på! sagde pædagogen.

Altså vi kan låne gåse og volierer til brahmaerne på lørdag. FINT Tak Tommy og næstvedklubben. Hvor mange har I?

Plan for dagen.

der er drys ind fra kl 10. man kommer så tidligt man kan, så man kan hjælpe med at sætte bure op og hjælpe hvor der ellers er behov.

Efterhånden som burene stilles op proppes der brahmaer ind.  

man spiser madpakke når man er sulten :)

Kl 14 kommer den frygtindgydende dommer og tager os med rundt mellem dyrene og fortæller hvad der er godt og hvad der er endnu bedre ;)

Kl 16 slutter vi af med en omgangsbajer og så skrider vi hjem i seng så vi er klar til næste dag :)

Hvem kommer ind hvornår?
JEg kommer selv først ind med jydetoget kl 11.XX Bliver standsmæssigt hentet i limosine (eller nowet) (: og så tænker jeg at vi kører til Gavnø  så vi der nok desværre først ved kl. 13. :/ håber virkelig andre kan komme før... :)

Tommy.Må jeg låne en voliere til Yazmins dotter.... de skulle nemlig gerne overnatte på slottet ;)

Hej

Tommy

Nej det var faktisk ikke hvad vi havde regnet med. vi (jeg) havde regnet med noget af det jeg lige har skitseret ovenover. At jeg så lige selv skal have logistikken til at passe og derfor først kommer sent beklager jeg...... men min kære vært havde først sent fri fredag så vi kan først komme over lørdag.

Jeg glæder mig til at se en masse glade og HJÆLPSOMME brahmafolk lørdag :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #85 Dato: 30 April , 2011, 19:17 »
Citér
Altså vi kan låne gåse og volierer til brahmaerne på lørdag. FINT Tak Tommy og næstvedklubben. Hvor mange har I?

Jeg mener vi skulle have 22 Gåsebure/voliere og 18 huse (til dværghønsene) Uden at være 100% sikker på det eksakte antal
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #86 Dato: 30 April , 2011, 19:46 »
Hej Patricia (Lady Sussex)

Det lyder bare super dejligt  /o

mange Tak min ven  :)

Sussex er lige pludselig kommet på min top 10 inden for racer  :) men okay de er jo også i familie med Brahma  ;D
mvh Jesper

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #87 Dato: 30 April , 2011, 20:58 »
Entre til Brahma dagen er gratis for de tilmeldte Brahma folk og Peter tager pænt imod (uden slips)  ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #88 Dato: 30 April , 2011, 21:06 »
Vi elsker bare alle Peter gør vi ikke også :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #89 Dato: 30 April , 2011, 21:09 »
Jeps  /o /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af: