Må godt nok indrømme, at jeg er den store synder, og spiser egne æg i rå mængder....
Og jeg er af den indstilling, at skal jeg dø af den slags, så vil jeg da ti gange hellere dø af at spise mine egne æg, end af Polske frosne hindbær....
Salmonella er aldrig konstateret inden i Danske æg, og desuden er Danmark jo erklæret " Salmonellafri " og uden brug af klor, som Svenskerne brugte som metode...
Så jo da, hjemmedyrkede æg, og hjemmeslagtede får og lam, og havde jeg haft grise og kalve, så sikkert også dem...
Skulle jeg mod forventning, blive syg.... Så ville jeg sikkert blive det alligevel, for jeg går jo trods alt, mellem dyrene hver dag...
Det samme burde alle, der så i givet fald, spiste mine æg, og da ingen endnu har meldt noget... Vil jeg tro de er helt OK...
Og der bliver ikke gjort forskel på, om det er til os alene, eller gæster også skal deltage... For at udvide smittevejene, får gæster da somme tider lidt æg med hjem, så kan de hjælpe til, med at sprede vores sundhed....
Og skulle vi mod forventning, løbe tør for æg, køber vi friske landæg, ikke så langt fra vores egen bopæl... Jeg kan ikke huske, hvornår vi sidst har købt æg i en butik.... Og pasta et eller andet æg, på poser, hvad er det for noget

??
En ting, kan jeg sige... Her kan jeg se hønsene, der har lagt æggene, og de ældste høns, er af en alder, som man i hvert fald ikke finder hos en ægproducent.... mindst 5 - 6 år gamle... Og resten, ville halvdelen nok stå til udskiftning nu, men jeg regner da med, at de klarer lidt tid endnu, med et for mig, tilfredsstillende resultat....
Og altså helt ærligt... Hvis hønsene kan tåle at være de steder, som er hønsenes foretrukne steder.... Så skulle vi måske selv til at redigere vores opfattelser af, hvad der er farligt, og hvad der ikke er.
M.V.H....Benny..