Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kid 2011  (Læst 14263 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GKV

  • Gæst
Sv: Kid 2011
« Svar #15 Dato: 08 Marts , 2011, 08:37 »
Hvor er de bare skønne og helt, helt anderledes end mine små bisser. Her ser man tydeligt forskellen på en malkeged og en kødged.

Frugtbare gedemødre du holder dig og det med forbenene, tror jeg nok skal rette sig.

Nogle fåreracer f.eks. finuld får ofte både tre og fire lam.

VH Gunni.

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kid 2011
« Svar #16 Dato: 08 Marts , 2011, 09:04 »
Jeg vil helt sikkert helst have tvillinger, så er der en pat til hver. Men Boergeder er meget frugtbare og kan snilt få 3 og endda også 4.

Og faderen til dem er ren Boer.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kid 2011
« Svar #17 Dato: 08 Marts , 2011, 09:10 »
Angående sutteflasker, så har Mi-Rachel været flaskebarn og jeg har brugt alm. sutteflasker til babyer, hullet skal bare være lidt større og det gik helt fint.

Interesserede kan læse Mi-Rachel´s historie her : http://www.lestat.dk/5648384
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kid 2011
« Svar #18 Dato: 08 Marts , 2011, 09:12 »
Hvor de dog bare nuser *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kid 2011
« Svar #19 Dato: 13 Marts , 2011, 19:09 »
De vokser godt, men den lille skævbenede, tjaa.....

Endvidere vil de fleste af dem være til salg om en 3-4 mdrs. tid  ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Kid 2011
« Svar #20 Dato: 13 Marts , 2011, 21:15 »
Jeg synes det er flot at du har givet ham en chance Lene /o
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kid 2011
« Svar #21 Dato: 18 Marts , 2011, 11:59 »
@ Johanne

Tak - jeg kæmper videre med den lille skævbenede og det er blevet bedre. Han er dog lille, men i god stand og meget kvik.

I onsdags kom der lige 2 store fine gimmere, det hele gik heldigvis efter bogen, men det var selvfølgelig også på en hverdag. ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tue Diemer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 121
    • Vores hjemmeside
Sv: Kid 2011
« Svar #22 Dato: 18 Marts , 2011, 13:52 »
Man kan nu ikke komme uden om at brogede geder også er flotte !  Der var en heftig debat på DGU's avlsudvalg for Boer's årsmøde, angående revision af racestandarden og fremtiden for brogede boergeder i Danmark...

Jeg vil lige vise et billede fra i januar, selvom kiddene på billedet ser lidt sure ud.  Min mor har strikket en masse trøjer som de kan have på i den kolde stald når de er helt små (efter moderen har haft en dag eller to til at knytte sig)
Masser af Boergeder suppleret med lidt blandede høns.

www.spisged.dk

GKV

  • Gæst
Sv: Kid 2011
« Svar #23 Dato: 18 Marts , 2011, 14:04 »
Herregud hvor er de da bare søde og sikke fine "farver"

VH Gunni.

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kid 2011
« Svar #24 Dato: 18 Marts , 2011, 14:31 »
Mit gedehold er primært baseret på at det er enormt hyggelige dyr og så det med at have kød til eget behov. Derfor er mine geder ikke renracede, jo bukkene jeg bruger er 100 % Boer og det er for opnå krydningsfrodigheden og dermed en bedre tilvækst, så de ikke skal fodres i "100 år" før de kan slagtes.

Desuden beholder jeg kun geder uden horn med god tilvækst og de skal desuden være kælne og omgænglige.

Angående farver, så er jeg VILD med de de brogede/plettede farver som f.eks de Nubiske og Anglo Nubiske har, til gengæld synes jeg bedst om Boernes exteriør.....

Desuden kan jeg ikke se noget problem i at også renracede brogede geder kan accepteres og godkendes, for exteriøret er jo lige nøjagtigt det samme som for de forædlede og fuldfarvede.

Bare se hvor det var MEGET moderne med en broget hest for en del år siden, da Pintoerne blev til en race. Her blev ALT med 4 ben kåret de første mange år, bare de var brogede.
« Senest Redigeret: 18 Marts , 2011, 14:32 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kid 2011
« Svar #25 Dato: 21 Marts , 2011, 18:32 »
Så kom Daisy med tvillinger og det er så de sidste kid på gården for i år- ialt 10 stk. 7 gimmere og 3 bukke.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

hoejberg

  • Gæst
Sv: Kid 2011
« Svar #26 Dato: 21 Marts , 2011, 18:45 »
Hold da op de er søde.
Ville gerne jeg havde plads til både geder, får og grise også. Men må vist "nøjes" med de dye vi har nu.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Kid 2011
« Svar #27 Dato: 21 Marts , 2011, 18:51 »
Tillykke med dem Lene.
Vi har alle siddet og NÅHRRRRR ét foran comp.
Det er da en god fordeling 7 gimmere og 3 bukke.

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kid 2011
« Svar #28 Dato: 22 Marts , 2011, 23:32 »
Så fik alle gedeungerne navne, interesserede kan se/læse det her : http://www.lestat.dk/5648375

Temaet var i år - Sødt...
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Kid 2011
« Svar #29 Dato: 23 Marts , 2011, 07:26 »
Uhmmmmm. Chokolade-geder.  ;D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)