Den måde du beskriver, at han bare står og halvsover, fortæller at han er syg, men det er sådan en standardopførsel for høns, når de ikke har det godt og siger ikke noget mere specifikt om, hvad han fejler. Mine har også haft dag, hvor en har stået sådan, og hvor jeg har været viiiildt bekymret, hvorefter hønen så dagen efter er blomstret op igen, som om ingenting var sket.
Når han så går ind i sit hus, når du kommer, hvad gør han så?

...stiller han sig så også bare op??
Jeg tager jo altid en syg høne ind i varmen...men så får en eller to andre lov til at komme med. Det må være op til dig selv, om du vil sætte ham i varmen men væk fra sine damer. Bliver han ude, skal han i hvert fald have helt læ. Det er noget rigtig skidt, hvis han ikke er interesseret i mad og drikke, det skal han bruge til at komme sig og ikke mindst holde varmen. Du kan prøve a diske op med små lækkerier, hvis du ikke allerede gør det.
Lad os høre, hvordan det ser ud med ham her til morgen.
MHT dyrlæge i dit område kan jeg ikke hjælpe, men skal han ses på, har mange dyrlæger åbent lørdag formiddag... senere på weekenden kan det blive svært at finde en telefonkonsultation.
Jeg går ud fra, at der ikke er orm, utøj, forkølelse el. a. i din flok
Rigtig god bedring