Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mindst hanegal?  (Læst 13565 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Sv: Mindst hanegal?
« Svar #15 Dato: 24 Februar , 2011, 21:32 »
Vores naboer - og vi selv - blev meget glade, da vi byttede silkehane ud med brahmahane.
Silkehane var så skinger, at han kunne høres 7-800 m væk. Brahmahane er mindre skinger og kan kun høres af naboerne. Han galer også kun godmorgen, godeftermiddag og godnat.

Jeg har 3 silkehaner gående liige op og ned af hinanden... de galer lidt om morgenen og igen en smule om eftermiddagen men de galer ikke ret højt /o
Efter jeg har fået alle de haner er der blevet mere hanegal end da jeg kun havde en, så gik faktisk og var lidt nervøs for om naboen ville komme og klage ???  Men den anden dag kom min kæreste og fortalte at naboen havde spurgt om vi ingen hane havde, for det syntes de da at man skulle have når man havde høns /o

De er godt nok ikke helt unge mere og høreapparatet trænger sikkert til en justering...

Men der er stor forskel på lyden af de 3 haner jeg har så det har ikke noget med racen at gøre...
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 24 Februar , 2011, 22:38 »
Jeg har 4 haner lige for øjeblikket. Den store wyandot-hane, han galer ikke særligt meget med sin dybe stemme. Silkehanen, derimod, galer rigtigt meget - men med et meget smukt gal. De 2 sebright haner får gerne folk til at fnise, fordi de lyder så spinkle i deres stemmer   :D. De galer mest når der er noget på færde, f.eks. når jeg går i haven med hundene, eller der er gæster.
Mvh Marianne

Offline Kaffka

• Bruger
« Svar #17 Dato: 25 Februar , 2011, 07:26 »
Har Bielefeldere og syntes bestemt det er en forholdvis stille race i forhold til andre racer jeg har haft. Hanen galer da men ikke ret ofte og ret meget.

Men ellers er der jo den lidt specielle race Serama, der simpelthen pga. af sin størrelse (verdens mindste hønserace) ikke galer så højt som andre.

Men den er jo ikke ret udbredt og derfor svær at få fat på.
Mvh

Claus

Offline Charlotte22

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 25 Februar , 2011, 08:48 »
Hos de Kochin jeg havde sidste år var det ikke kun hanen der galede.
Når en af hønsene havde lagt et æg stillede hun sig i døren og fortalte det til alle og hanen og nogle af de andre høns stemte i og gav en hel koncert i 1-2 minutter. ::)
På den måde viste jeg altid hvornår der lå et nyt varmt æg i reden.
Hos de Kochin jeg har nu er det indtil vidre kun hanen der galer når de bliver lukket ud og så et par gade i løbet af dagen. :)
I min hønsegård er der Sussex høns i mange farver :-)
Venlig hilsen
Charlotte

Offline Helle Ludvigsen

• Passiv bruger
  • Chabo
« Svar #19 Dato: 25 Februar , 2011, 08:52 »
Hos de Kochin jeg havde sidste år var det ikke kun hanen der galede.
Når en af hønsene havde lagt et æg stillede hun sig i døren og fortalte det til alle og hanen og nogle af de andre høns stemte i og gav en hel koncert i 1-2 minutter. ::)
På den måde viste jeg altid hvornår der lå et nyt varmt æg i reden.

Sådan en rappenskralde har jeg også. Hun larmer næsten mere end hanen  ;D
Gul sorthalet Chabo
Gul sorthalet Chabo krøllet
Blå hvedefarvede Dværg Sulmtaler
Røde dværg Purhøns (Strupphüner)(Frizzles)
Hvide Moskusænder
Nova Duck Tolling Retriver
Boer geder
katte

Offline Kim Stenderup

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 25 Februar , 2011, 14:08 »
Min Australops-hane galer gladeligt selv om det er bælgragende mørkt kl. 04,15, og så ellers med jævne mellemrum resten af dagen. Jeg kalder ham for Hansi Hinterseer, da han selv synes han ser vældig flot ud, alle damerne flokkes omkring ham, og han synger aht :-)
De bedste hilsner fra Kim.

Pt ejer af 0,4 Isa Warren, 1,1 (Vildtgrå) Franske Væddere, 1,1 (Zobelblå Dværg-væddere, Show Racer og Cauchois i forskellige farver og varianter, 1.0 skør Missekat Sputnik.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 25 Februar , 2011, 14:13 »
 *g *g *g
Mvh Marianne

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #22 Dato: 25 Februar , 2011, 14:26 »
Min Australorps siger næsten aldrig noget... Hvis han galer 2 gange på en dag, så er det stort..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline foxy2004

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 25 Februar , 2011, 15:26 »
Tak for alle svarene, slev om de var meget forskellige alle sammen ;) Men jeg havde faktisk tænkt på en Orpington hane, da jeg jeg har en høne af den race og syntes bare de så dejlige omgængelige og rolige.
Det var en der spurgte om min datter ikke vender sig til det det hanegal, nej desværre ikke når hun sover ude i haven, men han er også bare møg provokerende han står tit ved siden af barnevognen og galer.

i må havde en god weekend.
1,9 Orpington
1,1 hvid italiener
0,3 katte
0,1 hunde
1 dejlig datter
1 skøn mand