Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tvangsfodring af daggammel kylling?  (Læst 13330 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Tvangsfodring af daggammel kylling?
« Svar #15 Dato: 07 Februar , 2011, 22:17 »
Nu må vi da have sat tingene lidt i perspektiv, der er vel i alvor ingen der kan finde på at tvangsfodre en kylling med slange ned i halsen, det kræver stor øvelse at gøre det på en killing eller en hvalp, men at kaste sig over en fugleunge med mikroskobisk små luftveje og spiserør, uden at have forudgående viden på området, det er da for vildt.
Jeg kan have en vis forståelse for at fodre en hysterisk kostbar fugl hvis man har profesionel hjælp, men en kylling uden sikkerhedsnet, det vil jeg mene er dyrplageri, af med hovedet hvis den ikke kan tage føde til sig efter et par dage.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #16 Dato: 07 Februar , 2011, 22:24 »
Jeg tror nu heller ikke jeg ville turde kaste mig ud i at stoppe en slange ned i halsen på en kylling, og det tror jeg nu heller ikke der menes med indlægget, men at give den lidt sukkervand for at få lidt kræfter tror jeg nu godt jeg ville kunne finde på. Bare for at se om det ikke kunne hjælpe lidt.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #17 Dato: 08 Februar , 2011, 00:44 »
Jeg kunne faktisk godt have forsøgt med at klemme noget blødt foder ned i maven med en lille sprøjte, men kun fordi jeg har set det gjort med papegøjer.

Men løsningen blev at jeg stoppede kogt æggeblomme ind i munden på den. Ligeså snart det ramte tungen gik noget i gang i lillemanden og den begyndte at spise. Det var lørdag, i dag spiser han ren undulatfrø, men fordi han går sammen med 8 på samme alder samt 10 som er en uge ældre så får den stadig lidt alene tid hvor den kan spise uden at blive skubbet væk. Jeg kan godt se, at hvis det var en arvelig fejl som gjorde at den ikke kom ud af ægget, så skal den aldrig bruges i avl. Men grundet at det er en maskinfejl/betjeningsfejl så vil jeg ikke mene at det er arveligt. Var det en arvelig fejl ville den vel være død nu?

Om den nogensinde bliver avlsdyr ved jeg ikke. Først skal den selvfølgelig nå målsætningerne for brahma vægt. Bliver den ved med at være et skravl bliver den forfremmet til hyggehøne.

Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #18 Dato: 08 Februar , 2011, 06:27 »
Hvor lyder det godt.. /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn