Som skrevet har jeg konverteret til kitchen-aid. Jeg har fået kødhakkeren og ismaskinen i julegave. Jeg ville ikke hakke en halv gris på den, men en hurtig gang hak er den ok, og den var fin til vaniljekranse. (Før-julegave fra manden, der skulle til Brasilien på arbejde julen over). Ismaskinen er til gengæld super. Til at hakke kød har jeg et mystisk gammelt monster der med glæde tygger sig gennem alt jeg præsenterer den for. Det er sådan en der skal vippes op og stå på en stålarm så det ser helt forkert ud. Tror den er fra mindst 50´erne.
Til gengæld er selve rørefunktionen super. Jeg har aldrig kunnet lave så stive æggehvider med mit piskeris som kitchenaiden præsterer. Mine marengs ligner nu noget man kunne købe i butikkerne, hvor de før altid flød lidt ud og bare lignede kulørte klatter. Og så bager jeg hvedesurbrød af en grov dej ca. hver anden dag. Og det mixer maskinen også bare stille og roligt på laveste indstilling. Dejen får gladeligt 20 minutter og den bliver bare lun. Kenwooden var nærmest kogende hvis jeg prøvede noget lignende, hvilket nok var årsag til at den brændte sammen. Men grunden til at have en køkkenmaskine er jo, at man ikke selv skal stå og ælte i halve timer.