Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor mange ??  (Læst 51635 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Psycho

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Hvor mange ??
« Svar #105 Dato: 24 Marts , 2011, 11:05 »
Dejlig og høre Birthe.

Håber du giver besked om hvordan det går. Ja, min hane er sej. Ser han oppe på hønsene hver dag.
Godt min dyrlæge fik mig overtalt til og beholde ham på trods af at han fik forfrosset 3 tæer her i vinter.

Du skal bare passe på og lægge æg i vand, der er mere koldt end dem selv. Dvs. 37,8 grader. Vand og bakterier kan suges ind i ægget.
Jeg bruger altid vand, som er ca. 40 grader. De skal jo ikke være deri i så mange sekunder.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline bvarming

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 17
Sv: Hvor mange ??
« Svar #106 Dato: 24 Marts , 2011, 11:57 »
Hej Thomas
Og tak for sidst. Det er altid så hyggeligt at mødes og få sat ansigt på hinanden <D <D
Selvfølgelig hører du, som lovet, fra mig om klækningen.
Ville faktisk lige til at skrive dig en besked om min "vandprøve", men så så at du havde kommenteret på mit indlæg.
Nu håber jeg ikke at det går galt pga. at jeg har haft æggene i vand! Nu ved jeg det så til en anden gang, at vandet skal være lidt varmere.
Det er jo det gode ved dette forum - "man bliver jo klogere af alle de vise ord" /o /o
Med venlig hilsen
Birthe Varming

Offline Hebber

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 181
Sv: Hvor mange ??
« Svar #107 Dato: 25 Marts , 2011, 06:21 »
Så stod vi op til pippende lyde fra rugemaskinen. <L
Den første lys sussex er ude af æget, og vi kunne se stjerner på 2 af dværg wyandotterne.
 Så der er kyllinge TV (dejlig vending) i dag og i morgen, samtidig venter vi på at vores huskat skal have killinger, så jeg tror ikke vi får lavet så meget de næste dage.

Susanne
1.6.9 Lys Sussex, 3,3 dværg Wyandot, 0,04 blandingskyllinger sussex/dv. wyandot 2.1.2 firbenede musefangere 1.0 lys Golden Retriever 0.1 ægtefælle

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Hvor mange ??
« Svar #108 Dato: 25 Marts , 2011, 07:16 »
Nu er det da blevet forår hos jer :) held og lykke med begge dele .
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor mange ??
« Svar #109 Dato: 25 Marts , 2011, 07:55 »
Jeg har fået lavet de kyllinger, som jeg selv skal bruge af Sumatraene. Derefter kommer Amrock og Maran.

Meeen jersey Kæmperne og de guld blå/båndede Brahma - de er ikke kommet i rigtig sving endnu  /d og Jerseyerne plejer ellers at være flinke til at lægge æg.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Hvor mange ??
« Svar #110 Dato: 25 Marts , 2011, 08:06 »
Meeen jersey Kæmperne og de guld blå/båndede Brahma - de er ikke kommet i rigtig sving endnu  /d og Jerseyerne plejer ellers at være flinke til at lægge æg.

Mine jerseyer er først kommet igang nu her, for alvor, så mon ikke at dine også lige ligger for døren?
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

GKV

  • Gæst
Sv: Hvor mange ??
« Svar #111 Dato: 25 Marts , 2011, 08:24 »
Jeg har sidste hold kyllinger i maskinen, derefter står den på Rouenællinger!! Kommer der kyllinger senere bliver det med skrukhøns.

VH Gunni.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor mange ??
« Svar #112 Dato: 25 Marts , 2011, 14:00 »
Jeg plejer jo at kyllinger allerede i februar måned, så jeg føler jeg er bagud. Og Jerseyerne plejer at være gode vinteræglæggere.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Hvor mange ??
« Svar #113 Dato: 25 Marts , 2011, 14:43 »
Lene:Jeg var i samme situation som dig sidste år  *t Det er altid en kamp mod tiden når man avler med de store racer. 
mvh Jesper

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Hvor mange ??
« Svar #114 Dato: 25 Marts , 2011, 18:44 »
Jeg skal med på rugeholdet i weekenden, så kommer der Sussex-æg og Naboens australorps-æg i maskinen.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Psycho

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Hvor mange ??
« Svar #115 Dato: 25 Marts , 2011, 19:02 »
Ja, her går det op og ned.

Har et par Dorking haner fødte i december. Fik derefter en flok nye i begyndelsen af januar. Næsten alle var hønekyllinger...

Så begyndte problemerne... Termostaten i min hjemmelavede maskine begyndte og drille. En hel maskinefuld (40 æg) af Dorking og Maran blev til 0 kyllinger.
Derefter rugede jeg en kuld ud og så næste gang drillede maskinen igen. Denne gang blev det til 2 hanekyllinger ud af 43 æg.

Bestemte mig så for at købe en ny træ rugemaskine med digitalstyring fra America. Efter 4 dage, gik termostaten i stykker... Nu har de 63 æg, været der i 12 dage og jeg tror ikke resultatet vil blive særlig godt.
Venter stadig, på en ny termostat fra America, som jeg blev lovet her midt i ugen. Den er dog ikke kommet endnu. Surt sjov....

I det hele, har jeg så fået 29 Dorking og 11 Maran.

Hvis min termostat snart kommer, så vil maskinen blive fyldt op med Dorking og Maran igen den 4. april.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Hebber

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 181
Sv: Hvor mange ??
« Svar #116 Dato: 25 Marts , 2011, 19:24 »
Vores kyllinge TV bringer her status fredag kl. 19,15. <L

4 lys sussex og 3 gul columbia dværg wyandotter <L

og der ser ud til at komme flere vi startede med 10 sussex og 15 wyandotter.
Så Mette vi er spændt på hvor mange der kommer.

Susanne
1.6.9 Lys Sussex, 3,3 dværg Wyandot, 0,04 blandingskyllinger sussex/dv. wyandot 2.1.2 firbenede musefangere 1.0 lys Golden Retriever 0.1 ægtefælle

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Hvor mange ??
« Svar #117 Dato: 25 Marts , 2011, 19:28 »
Weeeeeee - Kyller.... ;D ;D ;D ;D

 <L <L <L <L *b *b *b
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Hvor mange ??
« Svar #118 Dato: 28 Marts , 2011, 17:21 »
status dag 19.
Har nu 14 æg ud af 23 i rugemaskinen, 6 ubefrugtet 3 gik til af en eller anden grund omkring dag 10

Hvad sker der så hvis der ingen bevægelse er i ægget men luftblæren er fint på 19. dag? er kyllingen død så?
Har haft en del bøvl med temperaturen så alt kan ske...
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Hvor mange ??
« Svar #119 Dato: 28 Marts , 2011, 17:26 »
Det kan godt være lidt svært at se bevægelse på dag 19, for kyllingen er så stor nu at den har svært ved at bevæge sig.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn