Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Julies hundehvalpe  (Læst 2104 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Julies hundehvalpe
« Svar #15 Dato: 12 Januar , 2011, 21:33 »
he he... nej... det gør de vist ikke. De har taget 100 gram på siden fødslen.

men moren har haft dårlig mave idag, så bekymring slipper vi ikke helt for. Håber det går over imorgen.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 12 Januar , 2011, 21:43 »
vores tæve fik A38 og halv bakke leverpostei 3xdagligt de første 2 uger -spørg mig ikke hvorfor lige den sammensætning  men de erfarne opdrettere gav mig denne "menukort" Sita klarede sig så fint - de tæver spiser jo al den afføring og gør rent efter hvalpene, det skal jo ud :-\
høns, ænder, hunde, katte...

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #17 Dato: 12 Januar , 2011, 22:05 »
A38 rørt med en æggesnaps af den gode slags er fantastisk for maskinen, der ganske rigtigt skal omsætte en del shit.
1l om dagen er fint, og så ville jeg holde mig til noget lødigt foder, rugbrød med leverpostej en gang om dagen, er jo dejligt, og så den vanlige kost for resten....

Der skal jo noget til at holde huld og pels på hundemor når kuldet er så stort, og det er sværere at lægge på end at tage af... så bare lad hende spise de gode ting.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 12 Januar , 2011, 22:13 »
skal sikre dig at leverpostei og A38 glider ned, stakkels Gustav måtte bare spise sine "piller", og rigeligt med vand - jeg menen hun drak ca 5 l dagligt,  man ser mange af tæver der bliver så tynde efter fødsel -skind og ben, hvor skal mælken komme fra ::)
høns, ænder, hunde, katte...

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #19 Dato: 14 Januar , 2011, 10:20 »
jeg fik noget "hunde-idoform-pasta" hos dyrlægen, som virker, hun har det i hvert fald rigtig fint, hende Bella-moren.

Imorges, da vi kørte hjemmefra, kiggede vi selvfølgelig lige til de små først, de 3 af dem var trimlet om på ryggen og lå og snorkede med tungen hængende ud og maverne fuldstændig runde. De mangler vist ikke noget....

De har efterhånden vænnet sig til mig, det er også mig, der håndterer dem mest. Når de er blevet vejet og kigget lidt på, lægger flere af dem sig gerne til rette på min underarm og kan falde i søvn dér i stedet for desperat at lede efter en af deres mors patter hele tiden  :D

Og så læser vi godnathistorie for ungerne i vores seng, så hvalpene også får godnathistorie, det funkede bare vildt godt igår med ungerne, og hvalpene lærer vores stemmer at kende så snart de åbner ørerne  :)

Der er nu kun 1 dame og 3 herrer, der mangler nye familier, så det er båre dæjli'.

God weekend fra villa villakulla!
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #20 Dato: 14 Januar , 2011, 10:27 »
Du skal ikke lade dig nare Julie, når de åbner øjnene og ørerne for første gang, så bliver de ofte meget forskrækkede, og de forestiller sig nok ikke du ser ud som du gør, og det kan være chokerende for dem, til de har lagt stemmen og hænderne sammen, med det frygtelige syn... ;D du kan godt være forberedt på at de måske vil knurre lidt af dig.. :o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn