Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Brahma-møde?  (Læst 37785 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Brahma-møde?
« Svar #45 Dato: 17 Januar , 2011, 06:54 »
så afgjort opdelt på to dage ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Brahma-møde?
« Svar #46 Dato: 17 Januar , 2011, 07:32 »
Jeg ved nu ikke om jeg kommer hvis det skal være over 2 dage, en anden ting er også at det jo er i maj måned, her er vores kyllinger nok ikke store nok og de gamle dyr er måske ikke lige i den bedste kondition efter at været brugt i avlen hele foråret, så det er nok svært at finde høner som er i en god fjerdragt. Så der kommer måske slet ikke særlig mange Brahmaer.

Jeg kan bestemt ikke se nogen problemer ved at afholde det på samme dag, spisningen er jo  fælles, det er vel ikke anerledes end der f.eks er en lokal klub som holder udstilling sammen med en special klub på samme dag.



Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Brahma-møde?
« Svar #47 Dato: 17 Januar , 2011, 21:29 »
Tør du ikke tage kampen op Lene? :D :D

JEg syntes stadig vi skal dele det lidt op, netop fordi at vi dels kan nørde i max og dels fordi vi så kan koncentrerer os om at hygge i max dagen efter :)
Og nu er det jo ikke en udstilling som sådan men et møde hvor vi kan få dyrene bedømt (og mine selvfølgelig bedst ,ikke LARS! ;) ) få en snak om avlsplaner.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Brahma-møde?
« Svar #48 Dato: 18 Januar , 2011, 07:38 »
Hvad synes I ANDRE ??? som evt. kommer med. 1 eller 2 dage ??

@ Wanda
Jeg er ikke bange for noget - for kan I ikke slå mine høns - tja så er det ikke specielt gode høns I har  ;) For mine er ikke topdyr - desværre.

Jeg vil tværtimod GLÆDE mig meget over, at der er andre som kan og vil avle og udstille Brahma (eller andre racer for den sags skyld). /o /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Brahma-møde?
« Svar #49 Dato: 18 Januar , 2011, 08:08 »
Persontligt kan jeg ikke se noget problem i at Brahmafolkene møder op med deres dyr til en intern "dyst" på Gavnø hønsedagen.
Det samme kan avlere af Maran og Sussex eller andre racer, jo også gøre!

Der skrives lidt i tidligere indlæg at det hele jo ikke skal gå op i Brahma, det kommer det heller ikke til, de besøgende og avlere som ikke er interesseret i Brahma, vil jo hellere kigge på de andre racer der er mødt op.

Uanset hvilken race man nu er interesseret i, vil man jo være at finde i nærheden af den/de racer, for at lære af andre avlere.

Brahmafolket vil jo helt klart være af finde ved dyrene for at udveksle erfaringer med andre Brahmafolk, eller dele ud af erfaringer med en evt. ny avler.

Det samme vil avlere af Maran, Silkehøns, Orpington, Australorps, Wyandotter etc. jo også gøre, ergo der er ikke den store forskel på LU i Herning og Gavnø hønsedag, eller en anden lokaludstilling.

Jeg syntes vi skal holde det på en og samme dag, så de af vore medlemmer der kommer langvejsfra, også har en mulighed for at deltage med deres dyr uanset race, på denne hønsedag i Gavnø slotspark.

Så mød op denne dag og lad os være fælles om vores dyr, vel mødt.
« Senest Redigeret: 18 Januar , 2011, 08:12 Fra Lars Erik Bobsin »

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Brahma-møde?
« Svar #50 Dato: 18 Januar , 2011, 08:26 »
@ Lars

Enig.

Brahma klubben kommer jo heller ikke til Roskilde i weekenden før dyrskuet....

Ved at holde det på samme dag, så er der mulighed for at der kommer flest folk og kigger.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Brahma-møde?
« Svar #51 Dato: 18 Januar , 2011, 16:42 »
Ja, jeg gider altså ikke tage til træf, hvis det hele går op i hat og brahma.  :-\
Det skal vel være for alle os hønsetosser, og ikke kun for brahmatosserne.  ;)

Sporer jeg lidt dem og os mentalitet i denne her udtalelse ??

Nå men Ingrid, Rasmussen, Johanne, Elise, Silver og Baymler hva mener I ?
1 eller 2 dage ??
For jeg synes ikke at det skal være dagen før Gavnø træffet den 8. maj. For hvis ½ delen af jer melder fra, så bliver det ikke et særligt stort træf-
« Senest Redigeret: 18 Januar , 2011, 16:49 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Brahma-møde?
« Svar #52 Dato: 18 Januar , 2011, 17:39 »
Husk at der jo er mulighed for at dyrene kan overnatte... hvor mange høns kommer lige på slotsferie ;)
Hvis det bliver samlet så er jeg bange for at det bliver for kompakt, da hoveddelen i både gavnøtræf og brahmadag så vidt jeg har forstået er den sociale del... Og jeg skal altså sociale mig max over det hele, tænk hvis jeg IGEN ikke får hilst på alle ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: Brahma-møde?
« Svar #53 Dato: 18 Januar , 2011, 18:08 »
Åhhh nej.  :'(
Hvis vi skal ind i diskussion - eller bare nærmer os tanken om dem og os, står jeg af!

Min oprindelige ide var blot at have et socialt og fagligt udbytterigt Brahmatræf.
Rent personligt ud fra et synspunkt om at ville lære en masse. Lære at "se og vurdere" mine Brahma. Få tips om avl osv. Jeg skal IKKE udstille og konkurrere - blot høre andres vurdering om godt og skidt.

Hvis jeg skal til Forumtræf i Gavnø bliver det for at møde alle, opleve alle slags høns og mennesker og hygge mig med både forumfolk og min familie. Da får jeg ikke tid til indgående snak og lærdom om én slags høns.

Lad os droppe idéen, hvis det blot skaber splid og en opdeling af "for og imod" Brahma-møde.
Jeg hader den slags så inderligt!!!  :-\
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Brahma-møde?
« Svar #54 Dato: 18 Januar , 2011, 18:12 »
Der er da absolut ingen som er imod et Brahma træf, det er en super god ide. - vi skal bare blive enige om hvad der bedst at gøre.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Brahma-møde?
« Svar #55 Dato: 18 Januar , 2011, 18:25 »
Jeg synes da at et brahma-træf er alle tiders ide. Enten i brahmaklubbens regi, eller for brahmafolket herinde. Men hvis man vil have en dag hvor man skal bedømme dyr og diskutere avl, så når man altså ikke at være sammen med andre, og/eller have overskud til andre ting. Jeg vil da meget gerne møde jer alle sammen, men hvis det er meningen at der samtidig skal være et "lukket" møde for en race jeg ikke avler, så synes jeg at der går "dem og os" i det, som Lestat kalder det. Og så er det ikke det åbne sociale træf som jeg gerne vil komme til. Og Ingrid, det var ikke for at genere dig. Selve ideen er god. Bare ikke samtidig med Forum-træf.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Brahma-møde?
« Svar #56 Dato: 18 Januar , 2011, 18:39 »
Der skal da bestemt ikke være noget lukket møde kun for Brahma interessede, for HVIS det skal være på samme dag som Gavnø træffet så er det helt sikkert at andre interesserede også må være med.
Uanset om de avler racen eller ej.

@  Ingrid

Bare rolig det skal "bare" være et træf hvor vi snakker om avl, høns osv..det er det som er pointen med hønsedage.
Faktisk er sådan en hønsedag bedst, hvis man tager de dyr med som har fejl og mangler og som man er i tvivl  om.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Brahma-møde?
« Svar #57 Dato: 18 Januar , 2011, 18:46 »
Der er også lige det praktiske hvis Brahma mødet skal være om lørdagen, så skal der bruges x antal bure til at have dyrene stående i.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Brahma-møde?
« Svar #58 Dato: 18 Januar , 2011, 18:57 »
Hvis jeg skal til Forumtræf i Gavnø bliver det for at møde alle, opleve alle slags høns og mennesker og hygge mig med både forumfolk og min familie. Da får jeg ikke tid til indgående snak og lærdom om én slags høns.
  :-\

Det er formålet med dagen.
men hvis det er meningen at der samtidig skal være et "lukket" møde for en race jeg ikke avler, så synes jeg at der går "dem og os" i det, som Lestat kalder det.
Jeg brygger jo lidt på et program for hele dagen, og alle valgmuligheder skal være for alle.
Og rigtig, jo flere dyr der kommer med fejl, jo mere lærer vi ved vores rundgang med dommerne.
Hilsen
Peter

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Brahma-møde?
« Svar #59 Dato: 18 Januar , 2011, 18:59 »
Jeg er ikke i tvivl om at jeg gerne må være med. Det er jo i forum-regi.  :D
Men jeg (og nok flere andre) er ikke interesserede i brahma-avl, og jeg synes et race-møde bør ligge i et andet regi. Jeg var selv til barneveldertræf hvor vi så på og bedømte dyr her i efteråret, og det var en fantastisk dag. Men det var også i klub-regi, og der mener jeg det hører hjemme. Gavnø-træf er vel lavet for at vi alle kan mingelere rundt samtidig og mødes på lige vilkår. Ellers bliver det noget klub-i-klubben-møde, og det er det jeg protesterer imod. Ikke at brahmafolket herindefra holder en dejlig dag sammen hvor I kigger på jeres dyr. Jeg synes bare ikke det skal være samtidig med et mere åbent møde.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)