Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: En slem musvåge!  (Læst 2440 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lucky7

• Passiv bruger
Sv: En slem musvåge!
« Svar #15 Dato: 22 December , 2010, 12:54 »
Hmm de musvåger der bor i området hos mine forældre kan altså heller ikke læse for de tager både store fasaner og harer. Min far har set det masser af gange og specielt når det er koldt og der ligger sne...
Også god jul her fra.
Venlig hilsen Trine

2,8 store Wayandotter  1,0 Dansk Svensk gårdhund.
0,1 Norsk skovkat

Offline lucky7

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 22 December , 2010, 13:01 »
Til - karina dj. Så kommer der jo hele tiden nye medlemmer på Forum derfor vil nogle diskutioner jo dukke op igen. ;D
Venlig hilsen Trine

2,8 store Wayandotter  1,0 Dansk Svensk gårdhund.
0,1 Norsk skovkat

karina dj

• Gæst
« Svar #17 Dato: 22 December , 2010, 13:17 »
Nemli... og det er bare skægt at læse gentagelserne, men mærkeligt at folk vælger ikke at tro på det andre har set ved eget syn... det er det emne jeg synes er mærkeligt vi stadig diskuterer  ;)

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #18 Dato: 22 December , 2010, 15:08 »
Ja, det er så mig der ikke tror på det.... Skal nok lade være med at kommenter det fremover. Selvfølgelig har hverken Skov- og Naturstyrelsen eller Danmarks Ornitologiske forening forstand på musvåger.....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

karina dj

• Gæst
« Svar #19 Dato: 22 December , 2010, 15:17 »
Det har de da Ankerine...seføli har de forstand på det  :) Det betyder bare ikke at de endegyldigt har svar på hvordan ALLE musvåger ter sig... Der er nogen musvåger der har fundet ud af at overleve ved andre metoder, og det er i så fald ikke den eneste dyreart der har udviklet sig sådan! 

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #20 Dato: 22 December , 2010, 15:25 »
Skov og Naturstyrelsen og specielt DOF har også en MEGET stor interesse i at sige at musvåger ikke tager den slags dyr... Netop for at forhindre jagt på dem. I hvert fald tidligere har musvåger været jaget (ulovligt) ved fasanudsætninger og en måde at mindske dette på er jo at fremhæve at musvåger tager mindre og andre dyr...

Hvilket de jo også gør normalt når og hvis de kan få den slags føde. Men vejret nu er jo ikke normalt og så tager musvågerne hvad de kan. Det er der ikke noget mærkeligt i

Vi har også rådyr i haverne om dagen lige nu, det er altså heller ikke normalt, men vejret tvinger dyrene til at gøre unormale ting.

Og jeg er en af dem som har set en musvåge jagte og tage en dværghøne... I et lignende vejr med frost og sne og mangel på normal musvågemad.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Henrik Helms Madsen

• Passiv bruger
  • HHM
    • Lidt nye haner
« Svar #21 Dato: 22 December , 2010, 15:30 »
Lige en aller sidste kommentar fra mig.

Mit musvåge angreb var ikke om vinteren.  <B
1.3 Brune landhøns
1.5 Sorte landhøns

Offline mariegaard

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 22 December , 2010, 16:04 »
nu stopper disse påstande vel snart, det er ikke mulig for en musvåge at tage hverken sunde og raske høns eller for den sags skyld en voksen harer, hvis i har set en musvåge tage en voksen høne så er det ikke en musvåge i har set, og hvad menes der når der bliver påstået at skov og naturstyrelsen skulle have noget mod jagt, men det er ikke relevant at tale om jagttid eller regulering af nogen rovfugle.
Mvh. Peter (og Marianne)

1.3 guld/sort båndet Brahma
1.3 sølv/sort båndet Brahma
1.3 gul/sort colombia Brahma
1.3 sort/kobber Maran
1.3 sort kæmpe Jersey
1.5 lys sussex
1.5 gul/colombia sussex
1.3 trefarvet sussex
1.4 Hvid moskus and
 Duer
 Katte
 Hunde

www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.raceduen.dk

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #23 Dato: 22 December , 2010, 16:36 »
Føj den var fæl. Jeg har ikke "påstået" andet end fakta = hvad jeg har set. Og så er den ikke længere.

Offline cartoon

• Bruger
« Svar #24 Dato: 22 December , 2010, 16:55 »
Hej til alle hønse-elsker :)
Prøv at google musvåge angreb... så kommer der en del frem, og det er vist ikke normal adfærd.. så klart at det er rigtigt det de forskellige har set.. /o
God jul
Hilsen Anette
Hilsen Anette
1.6 New Hampshire
1.1 Engelske Mastiff
0.1 Westi
2.0 Katte
1.16 Heste

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #25 Dato: 22 December , 2010, 23:20 »
De ekstreme vintre vi har haft de sidste par år, har måske også gjort sit til at musvågerne har måttet gribe til andre overlevelsesstrategier. "Min" musvåge snuppede en dvæghøne, men fløj kun 10-20 meter ud på marken, hvor den sad og spiste hende. Ud over det, så kommer de helt tæt på huset når jeg smider kød ud til kattene og især når jeg har slagtet krondyr. Hold op hvor er de store, når man ser dem på et par meters afstand fra køkkenvinduet! Smukke dyr, og når det kun er et enkelt vinterangreb som her, så kan jeg faktisk godt tilgive dem.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Alfred Kirk

• Bruger
« Svar #26 Dato: 23 December , 2010, 00:05 »
Ja jeg ville også engang forsvare musvågen,at den kun tog ådsler. Vi havde tidligere frilandsgrise, men problemer med ræven som hentede natmaden her, bevirkede at vi fik en stor ræve fælde, lagde en død spædgris derind, men fangede musvåger.
Men for ca 5 år siden havde jeg nogle duer der fløj frit om vinteren, pludselig var bestanden reduceret fra 12 til 6. De sidste 6 kom i et andet slag. Men så gik musvågen ind af vinduet, gennem slaget ud på gangen, fortsatte op til udstillingsburene hvor der stod 5 Carrier. Den bedste due pillede musvågen ud af buret og ribbede den totalt. Men musvågen kunne ikke finde udgangen igen. Så der sad en lidt forvildet, men mæt gæst på gangen,da jeg kom der over om aftenen.

Ingen tvivl om at det var en musvåge, men den havde også glemt teorien.
Nu flyver mine duer ikke ude når først det er vinter med sne.
Mvh Alfred Kirk
Australorps, Minorka, Spanier, Maran, Spidstoppet Appenzeller, Sebright
Svanegæs
Raceduer: Farveduer, Vorteduer, Kæmpeduer, Strukturduer
Udl. Tumlinger
www.raceduen.dk
www.australorpsklubben.dk
www.maranklub.dk
www.primafoder.dk

Offline Henrik Helms Madsen

• Passiv bruger
  • HHM
    • Lidt nye haner
« Svar #27 Dato: 24 December , 2010, 10:53 »
Sørme om der ikke sad en musvåge i et træ ved siden af min hønsegård i dag.

Kan jeg da virkelig have set rigtigt. /o /o /o ;D ;D
1.3 Brune landhøns
1.5 Sorte landhøns

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #28 Dato: 24 December , 2010, 13:30 »
Så Henrik, nu er det på med støvler og vanter, og ud og læse højt af Skov- og Naturstyrelsen cirkulær om hvad en "rigtig" Musvågen tager  ;D    Jeg selv står klar til at løbe ud og læse højt  /o for min uvidendede Musvåger  ;D
Vi kan jo ikke ha` sådanne enkelte Musvåger rundt omkring der ikke kender reglerne  ;)

GOD JUL TIL ALLE.