Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Erfaringer med drikketårn  (Læst 27872 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Susanne

  • Gæst
Sv: Erfaringer med drikketårn
« Svar #30 Dato: 01 ſeptember , 2010, 20:27 »
Jeg har nu været i Harald Nyborg og endte med at købe en model, som slet ikke vises i deres onlinekatalog.

Det er en alm gulvspand med hank, som man sætter drikketoppen/bunden på, og derefter vender hele molevitten på hovedet.

Den kostede kun 50-60 kr, men det var nu den nemme rengøring af spanden, der tiltalte mig. Jeg blev lidt betænkelig ved at høre, at det er besværligt at komme til i drikketårnene.

Ulempen er, at anordningen ikke kan hænges i et loft eller forhøjes vha ben, så man må finde en rund flise el. lign for at hæve den fra jorden/gulvet.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Erfaringer med drikketårn
« Svar #31 Dato: 01 ſeptember , 2010, 20:37 »
Susanne
Sådan en har jeg også haft en gang, og den kan altid være ren, det er nemt. /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Erfaringer med drikketårn
« Svar #32 Dato: 01 ſeptember , 2010, 20:55 »
Og så har jeg lige fået bilaget tjekket over i bogholderiet, mht. de indkøbte vandtårne fra America. Der står at det er vare-nr.: 873a
for dem det måtte have interesse.

Offline Heidi NJ

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 526
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
Sv: Erfaringer med drikketårn
« Svar #33 Dato: 01 ſeptember , 2010, 21:56 »
Jeg har købt mine i Land & Fritid. De er magen til dem Rudy nævner, mine har bare ben under. Dem kan man også komme hos America

http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=916

Fordelen ved benene er at der ikke kommer så meget skidt i og i den barske vinter som vi har haft i år, har jeg sat en varmeplade under (fås også hos America og Land&Fritid) så vandet ikke fryser.
Med venlig hilsen Heidi

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Erfaringer med drikketårn
« Svar #34 Dato: 01 ſeptember , 2010, 22:08 »
Tak! *h

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Erfaringer med drikketårn
« Svar #35 Dato: 01 ſeptember , 2010, 23:10 »
De grønne 8 liters vandtårne som der er linket til er rigtig gode, og rimeligt nemme at rengøre, hvad der ikke står er at de tre ben kan stilles i 3 forskellige højder, benene kan klappes ud 2 gange...
Bliver vandtårnet yderliger sat på en spildrist, er det begrænset hvor meget møg dyrene for slæbt op i.

Spildrist til vandtårn :

http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=400

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Erfaringer med drikketårn
« Svar #36 Dato: 02 ſeptember , 2010, 07:27 »
Jeg bruger også de trebenede, og er rigtig glad for dem. Med sand i bunden af hønsehuset er det begrænset for meget skidt, der kommer i. Lige pt. er der dog en del fjer, da kyllingerne er i gang med et af deres mange fjerskift. Men det er nemt lige at trække hånden rundt i vandrenden og fiske dem op.
I vinters klappede jeg benene sammen og stillede automaten på en
Varmeplade
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lyysa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Erfaringer med drikketårn
« Svar #37 Dato: 10 ſeptember , 2010, 21:54 »
Jeg er tilhænger af de 30 liters plastik fra Harald N som der linkes til i starten. Har ellers både spand modellen fra Harald og den fra America / land&fritid i grøn på 8 liter. Men der hvor 30 liters dimsen tager mig med storm er i rengøringen.

Den daglige rengøring ordnes ved at klipse drikkeskålen af og tømme den for vand og så lige gnide det snavs hønsene har smidt derover i af. Derefter på plads igen. Da jeg bruger hvidløg i vandet får mit vand ikke nogen grønalger.

Det er SÅ meget nemmere end at bakse med rengøring af de 2 andre modeller der nævnes. De skal gøres totalt rene hver eneste gang de fyldes op for at sikre at ekskrementer ikke besmitter hele vandbeholdningen. Desuden er de store render rundt om de rene skidtmagneter i forhold til drikke skålen fra den anden.
I fremtiden vil jeg købe en mere af de der 30 liters børger og så skære lidt af benene så jeg kan bruge den inde ved kyllingerne også. Jeg er super tilhænger af dem i hvertfald.  /o
0.1 Goldenretriewer blanding
1.1 uden lige kælne katte

Offline Kemal Yasar

  • Bruger
  • Indlæg: 130
Sv: Erfaringer med drikketårn
« Svar #38 Dato: 10 ſeptember , 2010, 22:29 »
nu har jeg prøvet en masse med min fra America som er en galvaniseret model.

den kan altså ikke holde vandet :(

det ser ud som om det er fint i starten men så efter 5-10 min. så flyder det ganske irreterende over og tømmer sig selv.

jeg er ved at være godt træt af min
0,3 hvid / sort columbia dværg wyandotter
1,1 sølv randet dværg wyandotter

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Erfaringer med drikketårn
« Svar #39 Dato: 10 ſeptember , 2010, 22:33 »
nu har jeg prøvet en masse med min fra America som er en galvaniseret model.

den kan altså ikke holde vandet :(

det ser ud som om det er fint i starten men så efter 5-10 min. så flyder det ganske irreterende over og tømmer sig selv.

jeg er ved at være godt træt af min


Din vandautomat skal stå på et plant underlag, og pakningen i låget skal slutte helt tæt, skift evt. pakningen i låget.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Erfaringer med drikketårn
« Svar #40 Dato: 11 ſeptember , 2010, 20:27 »
nu har jeg prøvet en masse med min fra America som er en galvaniseret model.

den kan altså ikke holde vandet :(

det ser ud som om det er fint i starten men så efter 5-10 min. så flyder det ganske irreterende over og tømmer sig selv.

jeg er ved at være godt træt af min


Har du strammet låget alt hvad du kan?

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Erfaringer med drikketårn
« Svar #41 Dato: 11 ſeptember , 2010, 20:39 »
Lidt forurening af tråden - sorry ::)...

Jeg brugte en fin vandautomat til 5 liter, lige ind til den dag min far kom slæbende med en god gammeldags gryde. Heri lagde han en tung sten og fyldte gryden med vand. Nu har jeg vand til 3 dage ad gangen til 17 høns, og det er så meget nemmere end med den pokkers vandautomat der altid blev væltet af hønsene, og som løb tør for vand i tide og utide.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Erfaringer med drikketårn
« Svar #42 Dato: 11 ſeptember , 2010, 21:07 »
Tanja, din far...han lyder bare helt fantastisk!! *p Synes gang på gang jeg læser om hvor meget han hjælper jer *h

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Erfaringer med drikketårn
« Svar #43 Dato: 12 ſeptember , 2010, 15:03 »
Tanja, din far...han lyder bare helt fantastisk!! *p Synes gang på gang jeg læser om hvor meget han hjælper jer *h
Ja, han er guld værd!! Da vi kom trætte hjem fra arbejde i fredags, havde han været i gang hos os hele dagen. Beskåret træer og buske så der igen er til at komme rundt (det hele var vokset til i sommer). Ret fantastisk. /o

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline jenspeter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Sv: Erfaringer med drikketårn
« Svar #44 Dato: 12 ſeptember , 2010, 17:10 »
når jeg skal gøre mit tårn ren kommer der sand i også ryster jeg den så er den ren.
med sæbe.