Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kattetørfoder, har I nogen gode/dårlige erfaringer?  (Læst 21569 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Lotte M. S.

• Passiv bruger
Sv: Kattetørfoder, har I nogen gode/dårlige erfaringer?
« Svar #15 Dato: 24 August , 2010, 11:10 »
Den store fidus ved Specific, Marianne, er, at det er lavet på fisk - og kattenes pels har godt af de olier, der er i fisk.

Specifik ER et rigtig godt foder og så er det dansk!
Det er korrekt, at det giver en flot pels. En vinter forsvandt der temlig meget tørfoder (FCD) fra min gamle kats madskål uden, at den tog synderligt på i vægt  ??? Jeg opdagede så, at vi havde fået mus i køkkenet  ;) Jeg fangede et par stykker og de var smukke og velnærede og havde den fineste blanke og tætte pels  ;D Det samme havde katten  ;)
Hilsen Lotte
PS: pris og kvalitet hænger helt sikkert sammen
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 24 August , 2010, 12:16 »
Vores staldkat får den røde pose fra Lidl. Det passer lige til hende. Hun fanger mus og spiser tørmad, så hun er slank og fit. Ingen mavedeller på hende.

Den altovervejende grund til billigt foder til hende er nok, at der af og til færdes op til 7 fremmede katte i stalden og dem vil jeg altså ikke fodre på med dyrt foder.

Tidligere da vi havde indendørskatte fik de et dyrt foder tilpasset efter deres race, alder og aktivitetsniveau. Og det giver pote, også i kattebakken, i form at mindre afføring. Og pelsen var flot og det skal den jo være på udstillingsdyr.
Hilsen Susanne

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #17 Dato: 24 August , 2010, 14:03 »
Jeg har to neutraliserede hankatte. De får lightfoder fra Hills, men har også været på andre mærker uden brok. De har mad ad libitum, men min erfaring er, at de billige mærkers lightvarianter spiser de meget mere af og bliver ved med at være lidt for tykke, hvorimod de dyrere mærker faktisk virker efter hensigten.
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #18 Dato: 24 August , 2010, 14:42 »
Vores skovkatte får hovedsageligt Royal Canin.
Specielt er jeg glad for deres killingefoder, som findes i to typer, en weaning til killingernes første forsøg med tørkost, og så en mere almindelig til lidt større killinger.
Weaning tages allerede fra 3 ugers alderen.
Ellers bliver der givet tilskud i form af daggamle (Aflivede) kyllinger, og forskelligt fisk, hvad der nu lige falder i kurven.
Sidstnævnte animalske foder gives for at øge mængden af proteiner, hvilket er vigtigt for katte, at få en proteinrig kost.
Selvom et kvalitetsfoder er dyrere, så tror jeg ikke det bliver dyrere i længden, da kattene får dækket deres forskellige behov bedre, og der ryger ikke så meget direkte igennem uden at gøre nytte.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 24 August , 2010, 16:20 »
Ellers bliver der givet tilskud i form af daggamle (Aflivede) kyllinger

Det fik mine katte også førhen. En pr. kat hver morgen. Og sikke et cirkus hvis jeg havde glemt at tage dem op af frysere aftenen før  ;D
Hilsen Susanne

Offline Vigge

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 28 August , 2010, 19:25 »
Hej Lone, jeg giver alle mine katte sanabelle tørkost. Det er tysk kvalitetsfoder, som jeg køber i tyskland på tyske hjemmesider. Jeg køber til halv år ad gangen, og der er virkelig penge at spare! Jeg har store katte og brugte førhen royal canin gigant, men er nu gået over til sanabelle (de har også de gigant bites til bla. maine coons som mine katte elsker).

Prøv bla at se på sanabelle på www.zooplus.de og www.zooroyal.de der er selvfølgelig også mange andre sider. Dem har jeg rigtig god erfaring med, specielt når det er på tilbud  /o

Mvh
Vigge

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 28 August , 2010, 20:19 »
Hej Vigge..

Har kigget lidt på de tyske sider..det ser ud som om Sanabelle nærmest er lig med royal canin..men betydelig billigere..men hvad med fragt hvad løber det op i?

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline morildvej320

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 28 August , 2010, 21:11 »
ja vores katte får royal canin foder til main coon, gud og trøste mig hvis vi ikke giver dem det, så nægter vores norske skovkat hun at spise, vores norske skovkat han og main coon hankat, spiser hvad der bliver serveret, bare det er mad ;D
ved da godt at det er noget dyre end de billige mærker man kan købe i div. supermarkeder, men synes da godt at man kan se forskel på hvad der kommer ud den anden vej /o
hilsen
michael

lykkelige ejer af
1.0 maine coon
0.1 norsk skovkat 130L saltvandsakvarium med div.levende skabninger 0.2 skånske blomstehøns og 0.4 hellevadhøns og 0.3 danske landhøns

Offline Vigge

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 28 August , 2010, 21:15 »
Hej Vigge..

Har kigget lidt på de tyske sider..det ser ud som om Sanabelle nærmest er lig med royal canin..men betydelig billigere..men hvad med fragt hvad løber det op i?

vh. Rikke

Hej Rikke,

Ja sanabelle er nemlig super  /o første gang man handler gir de vist 5 % i rabat på hele købet, det var hos mig lidt mere end fragten  :D og ellers så får jeg nyheds mails fra dem med godt tilbud, fri fragt mv. Så jeg bestiller helst der  ;D mener det ellers koster 70 kr.

Jeg har også kig på bosh hunde foder, overvejer at prøve at bestille det også. Det er samme sted fra som sanabelle. Der er rigtig mange penge at apare for mig med to hunde og pt 7 katte  /o jeg kan ikke nøjes med discount foder her..

Mvh
Vigge

Offline Jabina

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 29 August , 2010, 17:35 »
Ja, altså vores staldkatte får det billigste og så må de æde eller lade være..

Offline Lone

• Bruger
« Svar #25 Dato: 29 August , 2010, 20:59 »
Tak for alle svarene, det giver mig da lidt rygstød til at bruge penge på et lidt dyrere mærke, når det lader til at jeres erfaringer stemmer overens med mine - mest  ;)
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #26 Dato: 31 August , 2010, 06:46 »
Jeg skifter lidt imellem de forskellige mærker og da vi har flere af naboernes katte der foretrækker at spise ude (læs: hos os) så køber jeg skisme bare de billigste og kyler et par æg og madrester med i puljen og de æder det da altid. Når der rigtig skal forkæles, blander jeg et par dåser kattemad i også

Alle katte på gården ser rigtig fine ud med blank pels, så helt dårligt kan det da ikke være selvom det er billigt  /o

Men hvis de selv kunne bestemme, så vil de helst have hundenes mad  ;D
Jeg køber dog en pose af den dyre kattefoder til at fodre missemor og killingerne med, for dem kan jeg godt komme til at fodre uden at hælde det i diverse tilløbere samtidig  /o
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #27 Dato: 31 August , 2010, 22:40 »
Der er jo altid den gode ting ved tørfoderet, det der bliver for gammelt eller rester i skålen er hønsene vilde med, så alt bliver spist.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #28 Dato: 01 ſeptember , 2010, 06:31 »
Ja, Børge, det har du ret i. Jeg har nogle kattemadstyve, der frimodigt går ind i køkkenet og frejdigt går tværs over gulvet hen til kattenes mad. De drikker også af kattenes vand, der står lige inden for døren.  ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
« Svar #29 Dato: 02 ſeptember , 2010, 09:43 »
Ja her i huset er det nu mest katten der spiser hønsenes mad - hankatten er helt vild med hønseguf /o
Med venlig hilsen Heidi