Jeg ved godt at disse soldater ikke har haft noget valg. Men helt ærligt - danske mænd, der drager i krig i et andet land og efterlader deres ansvarsområde herhjemme: DERES BØRN! Det fatter jeg ikke. Kunne endda forstå hvis det drejede sig om at forsvare familie og land mod fjender der kom her og truede os. Men at køre med på USAs krigsmaskine vel vidende at det måske bliver nogle andre, der skal tage sig af deres børn. Nææææh, det fatter jeg ikke. Er i øvrigt selv "militærbarn" og måtte undvære far meget i barndommen - men det var trods alt indenlands.
Du har på sin vis ret nok,men omvendt så er krig idag næste globalt uanset... verden er blevet så skrækkelig meget mindre siden DK sidst var i krig.
Der er altid en masse crap tilstede i en krig, på begge sider, og jeg ville ønske man kunne duellere over et slag yatzy, men sådan er det desværre ikke.
Men jeg syntes nu det er fint at vi støtter op om vores alierede på den ene eller anden måde. Og at være soldat er et risikofyldt job, det ved man når man starter sin karriere og partnerne ved det når de forelsker sig og senere får børn. Men det er jo også risikofyldt at være politibetjent, fængselsbetjent, socialrådgiver, pædagog..... men ikke desto mindre så er der altså brug for alle grupper i vores verden. Jeg støtter ikke altid politikkernes beslutninger, men jeg støtter voers soldater... de gør et tæske godt stykke arbejde som rækker ud over egen næsetip... at sætte livet på spil for at gøre verden lidt bedre for alle os alle sammen... det er dælme herodisk.... selv har jeg kun nosser til at være frivillig i hjemmeværnet..... (når jeg lige har tid, lyst og lejlighed)