Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nu vil vi have kyllinger!!!  (Læst 4911 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kaffka

• Bruger
Sv: Nu vil vi have kyllinger!!!
« Svar #15 Dato: 18 Juni , 2010, 23:05 »
Har også brugt standard værdierne, men prøver denne gang 37,5 + 35% og 37,0 + 60% i de sidste 3 dage (en anelse mere tørrugning). Det er der flere der også har gode resultater med det. Kan iøvrigt ikke få fugtigheden under 35% her i stuen hvor maskinen står.

Desuden løfter jeg låget et par minutter en gang hver dag for at efterligne at hønen jo forlader æggene en gang i døgnet. Så må vi se hvad resultatet bliver :)
Mvh

Claus

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #16 Dato: 18 Juni , 2010, 23:13 »
Spændende Claus, jeg glæder mig til at høre hvordan det går. Er det maranæg?
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Anne Vibeke

• Passiv bruger
    • fokusfoto.dk
« Svar #17 Dato: 18 Juni , 2010, 23:28 »
Jeg kan på ingen måden sætte fugtigheden ned, da luftblæren i to af æggene er ret stor. Men på resten er den perfekt.

Men jeg har netop opdaget at man kan få fugtigheden op på 80 % hvilket er super for vores græske landskildpadder. - Vi har haft dem fra helt små(med certifikat fra skov og naturstyrelsen). De er lige begyndt at parre på livet løs i en alder af 8 år....jamen altså  ::) Men tror snart der kommer æg, og så skal maskinen prøves igen
Dværg silker i flere farver
0,2 Golden Retriever
0,1 Hellig Birma
0,1 Ragdoll
1,0 rød Garfield
1,1 Græske landskildpadder
0,1 Siameser dværgvædder
1,2 børn

Offline Kaffka

• Bruger
« Svar #18 Dato: 18 Juni , 2010, 23:45 »
Nej det er ikke Maran æg, men det har det været de første gange jeg rugede i maskinen. Det gik fint men det er hårdt for kyllingerne og der er nogen gange nogen som ikke kommer ud pga. skallen.

Hvis jeg åbner låget under klækningen, pifter jeg lige lidt vand over resten af æggene med en blomster forstøver for at kompensere for den fugt der er forsvundet, men tror egentlig ikke det er nødvendigt - maskinen får jo ret hurtigt fugtigheden op selv.

Nu er det Bielefelder æg fra Tyskland som er i maskinen, men de har jo været sent, så jeg håber det bedste. Det er jo "normale" æggeskaller.
Mvh

Claus