Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Det grønne Blad og Gavnø  (Læst 2594 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Det grønne Blad og Gavnø
« Svar #15 Dato: 14 Juni , 2010, 10:16 »
Jeg tror efterhånden at jeg har fået et helt andet blad med en helt anden artikel end jer andre.

For jeg er åbentbart den eneste som synes at artiklen var positiv fra start til slut.

Forum er da nævnt først når arrangørerne bliver nævnt, hvilket i min verden viser at de er hoved arrangør, slottet og Peter er også nævnt som ide manden og stedet, og så er det vel også klart at fjerkræ klubbene skal nævnes idet de trods alt lagde bure til.

Der bliver faktisk også skrevet " flot fjerkræudstilling"  og at alle hønsene var spændende og livskraftige, specielt er så nævnt Brahmaerne og Seramaerne.

Desuden mener jeg også at der i en anden tråd bliver skrevet at ringe kan købes på selve dagen.

Til alle Sydhavsøernes arrangementer har vi altid foldere fra DFF liggende og vi er bestemt heller ikke blege for at reklamere for DFF som et supergodt forum..
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Filip Sebastian

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 14 Juni , 2010, 11:53 »
Kære alle.

Jeg er da noget ked af, at ikke alle opfatter min artikel i det grønne blad som positiv.

Jeg har været medlem i DFFR i mere end 25 år og er nok en af de "gamle grå mænd"

- men jeg er da samtidig særdeles begejstret medlem af Dansk Fjerkræ Forum!!!!!!!!!!!!!

At jeg beskriver en pioritering af "hønsehygge og udstillinger"
bør ikke opfattes negativt  - jeg foretrækker iøvrigt selv "hyggen"
- også på trods af, at jeg er dommer og klubbestyrelsesmedlem.

Jeg har med vilje formuleret min begejstring for Gavnø arr. lidt afdæmmpet for ikke at støde for mange andre "grå mænd".

Min bøn til jer er:

Meld jer ind i DFFR og hjælp med at gøre foreningen og specialklubberne mere nutidige!!!!!!!

Det er der hårdt brug for!

Willy Littau er faktisk en rigtig flink fyr, der også modtagelig for fornyelser og initiativer

Mange hilsener fra Filip

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #17 Dato: 14 Juni , 2010, 12:07 »
Jeg synes også artiklen er meget positiv Filip :)

Jeg forstår især den sidste linje(Det lover godt for fremtiden) som at her er en gruppe initativrige engagerede "unge" mennesker :D som det måske er muligt at få "lokket" ind i DFFR :)

Og på DFF går vi altså mere op i sunde og smukke søde høns end jeg tror gennemsnits DFFR avleren gør. Og hvad så? Vi elsker jo allesammen vores høns /o
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 14 Juni , 2010, 13:05 »
@ Johanne : uh der er du nok inde på noget fundamentalt i forskellen omkring "dem og os" : "går mere op i sunde og smukke dyr ....."

Indgangsvinklen er til fjerkræhold er dybt forskellig.

Når jeg på LU talt med "professionelle" avlere og -kom til - at benytte kælenavnet på fex Houdini eller Herr Svalehader inden jeg nævnte racen Araucana , kiggede de på mig som dybt unormal og (hanegal)gak  i låget   ;D

Endvidere tror jeg også det er sværere at finde "burhøns" hos dette forums medlemmer - end hos DffR.   ;D

Igen : indgangsvinklen er fundamentalt anderledes , fex fordi vi - til tider - har samme forhold til enkelte af vores høns , som andre til en hund / kat. Det findes nok knap så tit hos "de andre"  ;D

Heldigvis er der nok ikke nogen der har fjerkræ forkert eller rigtigt det ene eller andet sted   ;D
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 14 Juni , 2010, 13:35 »
Kære alle.

Jeg er da noget ked af, at ikke alle opfatter min artikel i det grønne blad som positiv.

Jeg har været medlem i DFFR i mere end 25 år og er nok en af de "gamle grå mænd"

- men jeg er da samtidig særdeles begejstret medlem af Dansk Fjerkræ Forum!!!!!!!!!!!!!

At jeg beskriver en pioritering af "hønsehygge og udstillinger"
bør ikke opfattes negativt  - jeg foretrækker iøvrigt selv "hyggen"
- også på trods af, at jeg er dommer og klubbestyrelsesmedlem.

Jeg har med vilje formuleret min begejstring for Gavnø arr. lidt afdæmmpet for ikke at støde for mange andre "grå mænd".

Min bøn til jer er:

Meld jer ind i DFFR og hjælp med at gøre foreningen og specialklubberne mere nutidige!!!!!!!

Det er der hårdt brug for!

Willy Littau er faktisk en rigtig flink fyr, der også modtagelig for fornyelser og initiativer

Mange hilsener fra Filip

Hvor er jeg glad for at du selv kom på banen, Filip! Og godt at høre din udlægning, nu er jeg glad igen...  ;)

Og jeg tror godt Dffr og lokalklubberne / specialklubberne kan regne med en fremgang, bl.a. udledt af denne diskussion.

Jeg har idag meldt mig ind i en specialklub - og var i forvejen ret nyt medlem af både Dffr og en lokalklub. Selvfølgelig skal vi da være med til at præge fremtiden og samtidigt lære af de 'grå mænd', som vi jo alle selv ender med at blive...  :D Og måske der endda kunne gå lidt begge veje.

Mvh Marianne

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #20 Dato: 14 Juni , 2010, 14:22 »
Næ hør nu her : jeg tror faktisk at vi alle går op i smukke sunde høns !!

For sunde SKAL  de være ellers ingen kyllinger og vækst og smukke skal de også være for ellers vinder de ikke noget. 

Og tak til Filip for at komme på banen og til Johanne som ligesom mig har modtaget samme blad, som det jeg har.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #21 Dato: 14 Juni , 2010, 14:29 »
Sunde skal de selvfølgelig være Lene men nu er smuk jo et vidt begreb :)

Hvis den har flotte fjer og masser af farver og en dejlig skæv kam :) så er den nok ikke indbegrebet på en "smuk" høne på en udstilling, men den kan godt være stjernen i en hobbyhønsegård.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Bent Skaarup Pedersen

• Bruger
« Svar #22 Dato: 14 Juni , 2010, 15:37 »
Hvorfor have så travlt med at lave grupperinger - det fører ikke til noget positivt !

Som jeg læser tråden her, så er der nogle der har travlt med at klappe sig selv på skulderen, samtidig med at de vil nedgøre andre for det samme !

Der har da altid været nogle der gik mere op i det ene eller det andet, og hvis man gerne vil vinde et eller andet pænt askebæger, så må man jo gøre noget mere ud af kamfejl eller ægantal eller tid for et gal - det er da ikke noget mærkeligt i !

Forum er rigtigt fint, men der var da også masser af glade hønseholdere da jeg var knægt - og internettet ikke rigtigt var opfundet - vi måtte så bare afsted med papkassen bag på cyklen, og det var da hyggeligt nok, men ville de racer vi cyklede rundt med dengang i det hele taget have eksisteret nu, hvis der ikke havde været racestandarder og udstillinger ?

med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #23 Dato: 14 Juni , 2010, 16:01 »
Jeg synes faktisk at vi har et rigtigt godt samarbejde med DFfR og tak for det. Vi får lov til at have en stand på LU og jeg snakker med temmelig mange fra DFfR og de tilbagemeldinger som jeg får er rigtig positive og der er en stadig voksende forståelse for at der er fremtid i det her og at der er en måde at få flere interesset i at holde høns.

Gavnø og de kommende forumdage er herlige og de skal gerne arrangeres i samarbejde. (Vi har nemlig ingen bure eller andre investeringer...  *e) og det er jeg også sikker på at de bliver. så er der både plads til det ene og det andet og selvfølgelig skal hønsene ud af burene så vi kan få flere til at holde høns
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 14 Juni , 2010, 16:06 »
Hvorfor have så travlt med at lave grupperinger - det fører ikke til noget positivt !

/o Et godt samarbejde kunne føre til meget mere...

"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"..

I øvrigt syntes jeg at DFfR har oppet sig på det sidste, ny hjemmeside der er mere spændene end den forrige, medlemsbladet har også fået et løft, så de er ikke helt blinde for lidt fornyelse til den gode side /o

DFfR er måske ikke så gode til at fange nye medlemmer som DFF, men her kunne et samarbejde måske også gavne os alle, DFfR har til gengæld en viden fra mere garvede avlere som DFF kunne nyde godt af...

Måske skulle vi tænke lidt mere som "vi" end som "os og de andre"

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 14 Juni , 2010, 16:26 »
Vi har nemlig ingen bure eller andre investeringer...  *e

Det er nemlig lige det  :D

En tak skal lyde til Næstved fjerkræklub og sydvestsjællands fjerkræklub.

Offline viktor

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 14 Juni , 2010, 17:47 »
Jeg ved ikke, hvor "Gavnø" ligger. Men jeg læste artiklen i "det grønne", og kunne umiddelbart ikke se noget negativt. Snarere en reel beskrivelse af et arrangement med engagerede hønsefolk og sunde, livskraftige høns af mange interessante racer. Og måske opfattede jeg også en snert af misundelse?
1,5 tværstribet plymouth rock, 0,1 sussex, 0,1 hund

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 14 Juni , 2010, 21:46 »
Det er lidt ærgerligt, at denne type debatter altid ender i:
"Det er meget ufølsomt følt overfor mig og mine følelser" og "jeg føler ikke det, du føler, altså er det du føler noget..."

Og det gør det så frygtelig tit og jeg synes også lidt, denne gør det.

Jeg insiterer på min ret til at have følt, hvad jeg følte!
Uanset, at jeg iøvrigt syntes arrangementet var fortrinligt og gerne vil arbejde for mere af den slags.

Jeg vil også gerne sige tusind tak til Filip for at komme på banen. Det var dejligt med dit indlæg, for mere skal der ikke til for at rette en misforståelse af den slags, der så nemt opstår mellem mennesker.
Men hvis ingen siger: "Sagde du virkelig det, jeg hørte?" "Hørte I det samme?", Så er der heller ingen der kan svare "Det kan godt være, det var det du hørte, men det var ikke det jeg sagde!!"

Og så er den ged vel egentlig tætbarberet?

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 14 Juni , 2010, 22:01 »
Det skrevne ord er ikke altid lige let at forstå, det er tusinde gange nemmere at stå over for den person man taler med  ;)  Men at tale med en anden person man ikke kender kan også være svært, her gælder det måske om at åbne lidt op selv, den fremmede har det måske på samme måde...
Men hvis man selv åbner lidt op, er en fjerkræudstilling et perfekt sted at få nye kontakter til vores hobby, men det er vel lidt som at starte på nyt arbejde, man siger ski ikke så meget i starten.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #29 Dato: 14 Juni , 2010, 23:03 »
Det er lidt ærgerligt, at denne type debatter altid ender i:
"Det er meget ufølsomt følt overfor mig og mine følelser" og "jeg føler ikke det, du føler, altså er det du føler noget..."

Og det gør det så frygtelig tit og jeg synes også lidt, denne gør det.

Jeg insiterer på min ret til at have følt, hvad jeg følte!
Uanset, at jeg iøvrigt syntes arrangementet var fortrinligt og gerne vil arbejde for mere af den slags.

Jeg vil også gerne sige tusind tak til Filip for at komme på banen. Det var dejligt med dit indlæg, for mere skal der ikke til for at rette en misforståelse af den slags, der så nemt opstår mellem mennesker.
Men hvis ingen siger: "Sagde du virkelig det, jeg hørte?" "Hørte I det samme?", Så er der heller ingen der kan svare "Det kan godt være, det var det du hørte, men det var ikke det jeg sagde!!"

Og så er den ged vel egentlig tætbarberet?

Kunne ikke sige det bedre selv. Tak Tine og tak Fillip med den lille sjove hane. :)
Jeg har ikke til interesse at dele nogen op i grupper... faktisk gad jeg rigtig godt samle folk. (se en anden veldebateret tråd) Men da jeg læste artiklen var min tanke bare netop at der var lidt klasseforskel.
Men for satan da et arrangement på Gavnø.... jeg glæder mig så meget til næste år og så skal jeg dælme dylme tage høns med... (hvis ikke Mikkel den knold har ædt dem alle) Så count me in med Brahma i blå guld og maraner.... Satser på at Hr. Samson er i fiiiiiiiiiint tøj til den tid, og da det ikke er udstilling så gør det vel ikke noget han er blevet rigeligt voksen bare han er vaccineret? :)

Og så skal jeg nok gå igang med at skrive til det grønne blad også... for det er ikke mangel på vilje, nærmere mangel på gode ideer... har jeg noget på hjertet ja så kaster jeg jo oftest bomben her på forum ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.