Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: en blind ælling- nogen erfaringer?  (Læst 1391 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
en blind ælling- nogen erfaringer?
« Dato: 27 Maj , 2013, 22:08 »
jeg har en formodning om at en af mine ællinger er blind. den farer rundt i cirkler, løber ikke væk når flokken flytter sig,  når den efter lang søgen finder  noget startfoder  og spiser, så bruger den laaang  tid på at finde vandautomaten, nogen der har erfaring med sådan en- den er klækket i onsdags som den sidste... i dag var de udenfor  den kom til at stille sig bag ved en forhindring- så pipper den så højt og de andre gider ikke komme til ham, hvis jeg kommer til den flytter den sig ikke kan nemt tages op- hvad gør jeg... ungerne synes det ser skægt ud når den farer i cirkler og render i væg når den løber, men er det ikke snart tid til at gøre noget drastisk? :'( kan den lære at gå eftr lyden?
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Louise Rosenbaum

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 537
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
en blind ælling- nogen erfaringer?
« Svar #1 Dato: 27 Maj , 2013, 22:18 »
Jo! Den må aflives, selvom det er trist. Den må være frygtelig frustreret over ikke at kunne følge sine instinkter : ( ...og følge med. Hovedafbryder her = go etik

Offline lydia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Sv: en blind ælling- nogen erfaringer?
« Svar #2 Dato: 28 Maj , 2013, 16:52 »
Hej,
jeg har også haft en blind ælling i sidste år.
Den kan godt lære at klare sig efter lyden af flokken. Den har bare brug for en lidt tid til at lære det. Jeg har hold min ælling med en anden rask ælling. Og efter flere dag, startede den rask med at vente på den blinde og passede dem :-) Når det gik fint nok med de to,  startede de med at gå sammen med de anden. Og så gå de endnu :-)
hilsen
Lydia