Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: trefarvet killing..Nu med foto SOLGT.  (Læst 10975 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lolland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 316
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Sv: trefarvet killing..Nu med foto
« Svar #15 Dato: 02 ſeptember , 2011, 10:34 »
Hun er rigtig lækker. Og husk at  det kan tage LANG tid, for den anden kat, at acceptere den nye. Men det plejer altså at kunne lade sig gøre. Har selv flere gange fået nye ind, til ældre katte, og det kan virkelig tage lang tid.
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: trefarvet killing..Nu med foto
« Svar #16 Dato: 03 ſeptember , 2011, 07:26 »
jeg tilførte i vinters to unge killinger/ungkatte til min gamle Nuser,  ;D

Der gik nogle uger førend hun accepterede at de også skulle være her hos mig - nu kan de spise af samme skål, /o dog vil hun ikke have noget med de små killinger at gøre som den ene ungkat fik for snart 8 uger siden - hun er nu kommet op på hvæseniveau  :D- men kan dog blive liggende - det kunne hun ikke til at starte med ;)

Så bare hav tålmodighed, så kommer det stille og roligt.

Held og lykke med den lille ny /o
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline P. Jakobsen

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: trefarvet killing..Nu med foto
« Svar #17 Dato: 03 ſeptember , 2011, 08:31 »
Vi har 2 gange sammenført vores 2 ældre hankatte med en killing.. Selvfølgelig var der lidt væsen overfor den nye. Men det var ikke meget. Odin var ikke så interesseret i den første killing.

Det er altid endt med Thor i hvertfald blev meget verliebt i dem, og blevet "mor" for dem.

Sidste gang, med den hunkat vi har nu. Blev Thor og Odin meget uvenner over killingen  :o Helt vildt at 2 katte der normalt altid rotter sig sammen. Begynder at slås over hvem der skal have killingen  ;D

Men den med hunkillinger er søde nusbare m.m er ikke en garanti at det holder. Erfaringen siger mig meget, at de bliver meget reserveret.. Og den kat vi har nu, er en jeg er på nippet til at kalde et stort homonelt monster. Hvis altså hun da ikke havde været steriliseret.  ;D
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: trefarvet killing..Nu med foto
« Svar #18 Dato: 03 ſeptember , 2011, 09:06 »
Som mangeårig siameseropdrætter vil jeg da lige indsparke nogle af mine erfaringer: hankatte er MEGET mere tålmodige med nye killinger, hvad enten de er født i huset eller indkøbt, end hunkattene. Det gælder såvel de fertile som de kastrerede. Mærkeligt nok.....
Min Balthazar, blåmasket siam, passede gennem 17 år med stor fornøjelse selv nyfødte killinger når moderen skulle spise eller på bakken - eller bare have en pause. Det var også ham, der samlede dem op når de var kravlet ud af kassen som 2-3 ugers. Han spyttede dem op i kassen igen og glattede deres nakkepels. Så behøvede mor-missen ikke rejse sig. Alle mine hankastrater gennem tiderne har leget meget med killingerne og har bl.a. ladet sig overfalde i døråbninger, forskrække omkring møbler med killinger under :o - og leget boksebold når killingerne har angrebet hale og ører samt har været sovedyr og beskyttere mod irritable hunkatte. Jeg er overbevist om at de nyder det lige så meget som killingerne. Hunkattene har "vigtigere ting" at lære killingerne. F.eks. at fange mus. Blander hankattene sig her bliver de enten bortvist meget bestemt - eller også går det hele op i hat og briller ;D - og musen undslipper.
Men selvfølgelig er der undtagelser. Nogle hunkatte tager sig af ALT småt og blødt, der mangler en mor.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: trefarvet killing..Nu med foto
« Svar #19 Dato: 03 ſeptember , 2011, 09:43 »
Tak for mange gode erfaringer....
Vi kører lige om lidt og har 100 vis af sommerfugle med i maven på turen.

Min mand har vist kapituleret.... *h <F *e

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: trefarvet killing..Nu med foto
« Svar #20 Dato: 03 ſeptember , 2011, 10:17 »
Jeg kan tilslutte mig Kirstens beskrivelse. Min Safir (blåmasket kastreret han siameser) er simpelthen guld værd, når der kommer en ny kat i huset eller når der kommer killinger. Han er måske lidt forbeholden i et par timer, og så adopterer han den nye (killingerne). Som Kirsten skriver, er han super til at lege, vaske, hygge, beskytte osv. osv.
Nike, min fertile hunkat kan der imod godt blive lidt tøsefornærmet, hun bliver dog god igen, men det tager nogle uger. Hun har selvfølgelig været en fantastisk mor for sine egne killinger.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: trefarvet killing..Nu med foto
« Svar #21 Dato: 04 ſeptember , 2011, 09:11 »
Så har vi fået den sødeste lille killing hjem.
Vi kørte til Mercedes og hendes børn igår, men idet at jeg er arbejdsramt har det været Thor og Bjarke der er de store katte passere.
Vi har indlogeret hende på Thors værelse så hun ikke bliver præsenteret for det store hus og de andre dyr endnu.
For pokker hun er bare skøn.......... Billeder kommer.

Offline Mercedes

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 257
    • www.123hjemmeside.dk/benz
Sv: trefarvet killing..Nu med foto
« Svar #22 Dato: 04 ſeptember , 2011, 21:11 »
Er bare sikker på at i passer sammen. Hun faldt jo bare totalt i søvn på jeres skød. Tryg og glad. :D
Rigtig hjertelig tillykke med hende, i skal nok få glæde af hinanden. Glæder mig til billeder.
Hilsen Mercedes
0,1,3 sort silker, 1,1,2 Blå silker, 0,6 Perlegrå silker, 0,1 vildtfarvet silker, 1,1,sølvfarvede silker, 0,1, hvid silke, 0,1 gul silke, 2,6, hvid Dv. Silker, 0,0,8 Brahma, 1,0 græsk gadehund, 1,2,7 katte, 0,1 Dansk Varmblod, 1,2 børn, samt en dejlig hønseglad mand.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: trefarvet killing..Nu med foto SOLGT.
« Svar #23 Dato: 04 ſeptember , 2011, 22:05 »
Tak, ja det var fint som hun bare smed sig på ryggen med alle poter i vejret og spandt og sov lige der i skødet på mig.

Jeg har nok modtaget de første 20 mmsér med billeder af hende fra Thor. Jeg er på arbejde så han er in charge.

Når hun en sjælden gang imellem er alene på hans værelse sætter hun sig bag globusen.
Meget pudsigt billede af et lille killinge hoved der titter frem bag jordkloden. *f

Hun har idag hilst på Toby , vores hund men endnu ikke sallie , vores kat. Mon ikke at det bliver i morgen ;)

Tak for hende Mercedes, og skønt at se dine høns.
Jeg fik forøvrigt en forespørgelse på en silkehane idag. Havde du ikke en du ville af med ??

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: trefarvet killing..Nu med foto SOLGT.
« Svar #24 Dato: 04 ſeptember , 2011, 22:57 »
@ Lene

Tillykke med din nye mis. Ser først tråden nu. Ellers havde du fået kamp til stregen :D. Jeg er også vildt fascineret af disse 3-farvede hunkatte.

Jeg er sikker på at det nok skal gå fint, både med hund og den kat du har i forvejen.
Mvh
Erik Andersen

Offline Mercedes

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 257
    • www.123hjemmeside.dk/benz
Sv: trefarvet killing..Nu med foto SOLGT.
« Svar #25 Dato: 09 ſeptember , 2011, 09:42 »
Jeg har en sort silkehane, jeg gerne vil af med.
Min kat er højgravid, og jeg er næsten sikke på at der igen er mindst 1 trefarvet, Pilegaarden.. :D
Hilsen Mercedes
0,1,3 sort silker, 1,1,2 Blå silker, 0,6 Perlegrå silker, 0,1 vildtfarvet silker, 1,1,sølvfarvede silker, 0,1, hvid silke, 0,1 gul silke, 2,6, hvid Dv. Silker, 0,0,8 Brahma, 1,0 græsk gadehund, 1,2,7 katte, 0,1 Dansk Varmblod, 1,2 børn, samt en dejlig hønseglad mand.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: trefarvet killing..Nu med foto SOLGT.
« Svar #26 Dato: 20 November , 2011, 07:52 »
Her er indlægget Lene
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: trefarvet killing..Nu med foto SOLGT.
« Svar #27 Dato: 20 November , 2011, 15:33 »
14 uger gamle Aisha søger nyt hjem med hus og have.
Sød, legesyg og kælen med silkepels.
Mor 1/2 skovkat, far ukendt.
Ring 4072-1041

De er bare ikke til at stå for selv om man har katte nok.Godt vi ikke er naboer. /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: trefarvet killing..Nu med foto SOLGT.
« Svar #28 Dato: 20 November , 2011, 15:55 »
Tak Finn.
Jeg vil rigtig gerne sige tak for de råd og erfaringer I delte ud af mht. at sammenføre en gammel hankat med en killing.

Jeg vil jo gerne fortælle jer om hvordan det gik med sammenføringen af min gamle Sallie cat og vores lille nye Ayla, som hun blev omdøbt til. Jeg elsker Auel´s bøger om jordens børn, deraf navnet som jo også ligger meget tæt på det navn som Mercedes og hendes familie havde givet hende.

Det er gået over al forventning. Sallie elsker hende ikke men han tolererer hende og har enkelte gange leget med hende. Nu er man jo også en ældre herre på 12 år så lege er efterhånden noget der ikke dyrkes så ofte.

Ayla trænes i at lade hønsene være. Hun går i haven sammen med seramaerne så det er intens træning. Hun har lavet enkelte skinangreb både imod de store høns og seramaerne. Men helt dum er hun altså ikke for hun har da fundet ud af at det er
AJ AJ.

Vi har lige købt nyt/brugt kamera hvor der ligger de herligste serama/kat billeder på. Så er det bare lige at få et kabel der kan forbinde comp. til kamera..... så skal I bare se....
Hvis tråden ikke forsvinder igen ;)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: trefarvet killing..Nu med foto SOLGT.
« Svar #29 Dato: 20 November , 2011, 17:30 »
Dejligt nyt, du kunne jo også lave en tråd under andre dyr?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk