Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: slagte kaniner..  (Læst 19938 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: slagte kaniner..
« Svar #15 Dato: 12 November , 2009, 13:13 »
@ Bjørn

Hvor mange 100 kg. hest kan du aftage  ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: slagte kaniner..
« Svar #16 Dato: 12 November , 2009, 15:09 »
Øj sejt link til flåning af ninus..... jeg må i gang og øve mig !
Med venlig hilsen Søs

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: slagte kaniner..
« Svar #17 Dato: 12 November , 2009, 15:21 »
Sørme svært at finde noget om hvid california ?? Med mindre man vil læse en masse om biler og raceuroligheder  ;D

har nu endelig fundet en artikel hvor der står belgiere faktisk er ringe slagtedyr grundet den store og langsomme knogleopbygning. Nåmn så beholder jeg hende da bare som hyggedyr så  :-\

Ellers er det hvid land der beskrives som de bedste slagtedyr ?

Må se om jeg kan finde nogle hvide californiere og eksperimentere med til næste forår.

Bjørn ..hvor ligger de henne vægtmæssigt ?
Med venlig hilsen Søs

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: slagte kaniner..
« Svar #18 Dato: 12 November , 2009, 15:28 »
http://www.kaniner.dk/ er en fin hjemmeside med billeder af rigtig mange racer.

Mon ikke det er alm. California Bjørn mener, den der hvide kanin med brune ører og næse ??
« Senest Redigeret: 12 November , 2009, 15:32 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Didde D.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 213
Sv: slagte kaniner..
« Svar #19 Dato: 14 November , 2009, 07:36 »
Hold fast det gik stærkt! Jeg kan godt se jeg må i gang med en dybere fortrængning af min kælekanin da jeg var barn, hvis jeg nogensinde skal i gang med kaninslagtning...
Hønsehilsner fra Didde

http://candselv.blogspot.com/

Offline Vigge

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 333
Sv: slagte kaniner..
« Svar #20 Dato: 17 November , 2009, 21:11 »
Uh jeg kan godtnok heller ikke slagte selv.. Høns hjælper naboen mig med  <G

Men kaninerne ville jeg blive nød til at sende på slagteri  *e jeg er for umoden og en kylling endnu  *f

Jeg har besluttet mig for at få slagte kaniner, så snart at jeg kan komme af med mine kæle kaniner, da de optager pladsen.. Nogle der vil have et par kæle kaniner? SÅ søde  ;D


Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: slagte kaniner..
« Svar #21 Dato: 17 November , 2009, 22:02 »
Hey Vigge. Jeg var til fjerkræudstilling i Nibe i weekenden hvor der også var masser af kaniner. Ååååårh hvilket eldorado. der er landsudstilling i det nye år i Viborg ...og jeg skal love for at avlerne snakker godt for deres sag. Så sig til hvis du vil følges til den tid. Jeg skal først have nye avlskaniner til foråret da de alligevel først skal ha´unger til foråret.
Med venlig hilsen Søs

Offline Vigge

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 333
Sv: slagte kaniner..
« Svar #22 Dato: 17 November , 2009, 22:23 »
Hihi Søs lyder som en go' ide  ;D så har jeg også lidt tid til at overbevise manden om at det er en fantrastisk ide  <H

Uhh jeg skulle være taget til Nibe så  ::) men har godtnok hænderne fulde herhjemme pt..  ;)

Lyder spændende med landsudstillingen i Viborg  ::)


Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: slagte kaniner..
« Svar #23 Dato: 17 November , 2009, 22:57 »
Ville da være hyggelig at følges  :)
Med venlig hilsen Søs

Offline Katja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • med grøn ægge kullllller
Sv: slagte kaniner..
« Svar #24 Dato: 01 December , 2009, 09:36 »
uha ja kaniner er nu rigtig go mad, jeg synes nu kødet er lidt sødt, men godt med hvidløg og karry så er det bare lækkert.
har prøvet at avle dalematiner rix en utrolig flot kanin men svær at avle og der er ikke så meget kød på.
belgisk kæmpe synes jeg der var meget spild ved, men den tyske shake er en utrolig flot kanin og stor, kender ikke californieren, men jo den skulle være go.
røget kanin det må jeg altså prøve en dag.
Kanin foder kan man købe ved foderstoffen lige som hønsefodder, der er det billigst, man skal i hvert fald holde sig fra det ved supermarkederne, så bliver det en dyr fornøjelse, jeg holder dem for sig, det plejer at go godt, har dog haft coksidiose i besætningen og har nu opgivet at avle.... men de skal nok komme igen, nu har jeg så et kanin højhus til 12 kaniner men det er super til høns, marsvin og kyllinger så det er ikke spildt.
synes de er enmmere at slagte end høns, men det har jeg også gjort meget mere i.
held og lykke med ninusserne /o
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: slagte kaniner..
« Svar #25 Dato: 01 December , 2009, 09:59 »
Katja ...daaamn ..jeg ønsker mig ellers sårn et højhus ...suk !
Med venlig hilsen Søs

Offline bjyrka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 219
Sv: slagte kaniner..
« Svar #26 Dato: 09 December , 2009, 11:25 »
Hej Bjørn

Jeg tror du er et rigtigt madøre,men må give dig ret kanin er godt rigtigt godt grydestegt,jeg savner det lidt men tror ikke vores klima er til kaniner pga pelsproblemer,jeg ser kaniner her men kun få og tror det er dværg til hygge

                     VH Niels phillipinerne
50 moskow ænder 8 gæs 10 lokal høns 6 hunde

GKV

  • Gæst
Sv: slagte kaniner..
« Svar #27 Dato: 09 December , 2009, 12:54 »
De kaniner der opdrættes kommercielt er for det meste California x Hvid Land. Det har vi prøvet, men ikke længere end til vi mødte en bil med bure fyldt med de stakkels kræ på vej til Belgien. Det var en vinterdag og de var kun nødtørftigt dækket af en pressening. De sad så der i stiv kuling, stuvet sammen som sardiner i en dåse. Det kunne vi ikke bidrage til og sluttede festen.

Vi har da også forsøgt os med Rex, det er en lidt temperamentsfuld sag, men den har en skøøøøn pels og rimeligt med kød. Skelettet er spinkelt, så det vejer ikke meget. Kødet er lækkert, pelsen kan sælges på pelsdyrauktionen med mere eller mindre held, det bedste er dog, når man kan berede skindet selv, da mange bliver skadet ved transport af de levende dyr til slagtestedet.

VH Gunni.

Offline Katja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • med grøn ægge kullllller
Sv: slagte kaniner..
« Svar #28 Dato: 15 December , 2009, 11:28 »
Dette er en dalematiner rex, med meget dårlig aftegnet, ja de er jo ikke til at avle med rigtig aftegn.
men flotte kaniner synes jeg nu selv,ej altså sådan en blå rex det er nu en flot kanin.
prøvede at få et billede mere ind men det var for stort.
« Senest Redigeret: 15 December , 2009, 11:33 Fra Katja »
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: slagte kaniner..
« Svar #29 Dato: 15 December , 2009, 19:47 »
Sørme svært at finde noget om hvid california ??

@ Søs der bor en avler af California ikke så langt fra Løgstør.

http://www.kaniner.dk/avler/Californian.pdf