Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vilde fasaner og høns  (Læst 6747 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Didde D.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 213
Vilde fasaner og høns
« Dato: 23 Oktober , 2009, 08:49 »
Er der nogle der har haft problemer med vilde fasaner og fritgående høns?

Det vrimler med fasaner overalt hos os, så jeg sad og tænkte om det kunne blive et problem hvis kokkene føler at der er nogle der træder ind på terrritoriet.

Vores hønsegård er planlagt til at blive åbent i toppen i håb om at hønsene ikke flyver ind, men nu bliver jeg i tvivl om fasanerne kunne finde på at flyve ind?
Hønsehilsner fra Didde

http://candselv.blogspot.com/

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Vilde fasaner og høns
« Svar #1 Dato: 23 Oktober , 2009, 08:51 »
Vi har vilde fasaner i haven, vi har i alle de år vi har boet her haft en foderautomat med hvede til dem.
Når hønseflokken og fasanerne en sjælden gang møder hinanden, ignorerer de hinanden fuldstændigt.
Mine høns er fritgående, og spiser også fra fasanernes foderautomat.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Vilde fasaner og høns
« Svar #2 Dato: 23 Oktober , 2009, 09:04 »
Til gengæld kan almindelige haner og fasankokke godt stå og gale til hinanden. Det lyder ret sjovt. Min mor havde en trofast fasankok, der kom og galede ad hendes hønsegård hver dag. Noget hæst og ikke helt hane-agtigt men man var ikke i tvivl om meningen. ;D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Vilde fasaner og høns
« Svar #3 Dato: 23 Oktober , 2009, 09:54 »
Det burde ikke give problemer. Jeg var på langeland sidste år, hvor vi besøgte en stor herregård (slot?) Der havde de sat høns ud i skoven sammen med alle fasanerne, og der var et mylder uden lige. Hundredevis af fasaner sammen med en stor flok høns, sjovt syn. De kunne godt finde ud af det sammen, så jeg mener ikke at der skulle være problemer ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lene Andersen

  • Bruger
  • Indlæg: 135
Sv: Vilde fasaner og høns
« Svar #4 Dato: 23 Oktober , 2009, 12:05 »
Jeg har flere gange set en fasan kok gøre kur til hønerne, som vi har gående frit i vores have *f
Dog uden hønerne blev interesseret  :D
Mange hilsner Lene :-)

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Vilde fasaner og høns
« Svar #5 Dato: 23 Oktober , 2009, 23:11 »
For mange år siden da jeg var en stor knægt husker jeg tydeligt at der boede en i nærheder der havde krydsninger mellem millefleur og kaldet fodbejeret i dag og jagtfasan. Så de må kunne fårstå hinanden en gang imellem, eller har det været en sløv hane der har været i hønseflokken.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Vilde fasaner og høns
« Svar #6 Dato: 23 Oktober , 2009, 23:12 »
Normalt ingen problemer mellem fasaner, agerhøns og høns. Jeg har både fasaner og flokke af agerhøns der besøger matriklen jævnligt, men ingen af dem viser interesse for hønsenes område.

Mvh
Erik Andersen

Offline Didde D.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 213
Sv: Vilde fasaner og høns
« Svar #7 Dato: 25 Oktober , 2009, 19:22 »
Det lyder rigtig godt, vi håber det går :)
Hønsehilsner fra Didde

http://candselv.blogspot.com/