Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skadet skovspurv sammen med burfugle?  (Læst 4754 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ibkopi

  • Bruger
  • Indlæg: 1
Skadet skovspurv sammen med burfugle?
« Dato: 15 Juni , 2024, 09:44 »
Jeg ser lige, at jeg har fået dette indlæg under spørgsmål til hønsegården, så det passer nok ikke ind.

Hej.
Min mand fik for 1,5 uge siden reddet en skovspurveunge ud af kløerne på en af vores katte. Det var tydeligvis dens første flyvetur og den kom desværre ind i indhegningen til kattene. Den overlevede men desværre med en beskadiget vinge. Selvom det måske ville være bedst at ende dens dage, kan vi ikke få os selv til at slå den ihjel, og lige nu hopper den frisk rundt i et stort fuglebur, som er sat udenfor men i læ, hvor andre skovspurve besøger den….
Vi synes jo det er synd for den og vil gerne give den selskab - så vi går nu og overvejer at bygge en voliere i forbindelse med drivhuset (der må gerne grines og rystes på hovedet….), hvor der også kan være andre fugle. Så mit spørgsmål til forummet er, hvilke fugle vil kunne være sammen med en skovspurv der ikke kan flyve? (Forudsat at vingen ikke bedres, men indtil videre er der ingen bedring at spore). Min første tanke var kanariefugle, men det kan være, der er et bedre valg?
« Senest Redigeret: 15 Juni , 2024, 12:24 Fra Ibkopi »

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 809
    • Egonnyt
Sv: Skadet skovspurv sammen med burfugle?
« Svar #1 Dato: 15 Juni , 2024, 12:25 »
Tror måske du har ret i at kanariefugle vil være et godt valg, hvis I vælger at forsøge. Eller måske zebrafinker. Undulater er ihvertfald for voldsomt et selskab er jeg overbevist om. held og lykke med projektet.
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk