Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Min hemmelighed  (Læst 65200 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min hemmelighed
« Svar #45 Dato: 12 Juni , 2009, 06:35 »
Så det vil sige, at den første dag ikke er dag 1, men dag 0?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Min hemmelighed
« Svar #46 Dato: 12 Juni , 2009, 16:38 »
Jeg tror ikke at det er muligt at sætte præcis tidspunkt på hvornår kyllingerne kommer. Dette afhænger af æggenes alder, rugningens tempratur og hvor stabil hønen der ruger på dem har været.
Udrugningstidspunktet kan variere helt op til godt en dag.
Det eneste der er siker er at kyllingerne kommer når de er klar og hvis de har kræfterne til at bryde skalden. 

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min hemmelighed
« Svar #47 Dato: 12 Juni , 2009, 17:17 »
Tak, Bjarne, stabil har hun i hvert fald været, hun har stort set ikke forladt reden, i går aftes var det f.eks. under fem minutter, kun lige for at fylde sig med foder.
Jeg har alt klart til modtagelse at de små, der mangler faktisk bare en rød løber  *h
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Min hemmelighed
« Svar #48 Dato: 12 Juni , 2009, 19:40 »
Jeg kan forstå at foderet er nået frem.

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Min hemmelighed
« Svar #49 Dato: 12 Juni , 2009, 19:43 »
 *h også herfra - det er endnu mere spændende en t-shirtvæddeløbet  ;D
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min hemmelighed
« Svar #50 Dato: 12 Juni , 2009, 20:36 »
Det er nået velbeholdent frem, Bjarne, tak for det, sikke lækkert det der æggefoder dufter, nærmest som nybagte småkager.
Ja, indrømmet jeg vil da hellere have vagtelkyllinger end en t-shirt. *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Min hemmelighed
« Svar #51 Dato: 12 Juni , 2009, 20:57 »
Ja det lugter rigtig godt men husk nu at æggefoderet er til vagtelkyllingerne og ikke til dig til eftermidagskaffen  ;)

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Min hemmelighed
« Svar #52 Dato: 12 Juni , 2009, 21:01 »
Jeg er lige så spændt som dig Marianne, og jeg er sikker på at det lykkes for dig, og ja jeg ville også heller have vagtelkyllinger end Guld t-shirt *p
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min hemmelighed
« Svar #53 Dato: 13 Juni , 2009, 22:01 »
Ariel var lige en tur af reden igen her til aften, og igen ganske kort. Man kan tydelig se, at hun ikke får støvbadet, for hun ser noget snavset ud i fjerene, selvfølgelig er det ekstra tydeligt fordi hun er hvid. Reden er under nogle granris, jeg tænker på om hun mon har fået små harpikspletter i fjerene, for hun er nemlig snavset i små pletter jævnt fordelt på hele kroppen.
Det må blive rart for hende, når rugningen er færdig, for nok skal hun tage sig af de små, men de skal jo også lære at støvbade osv. så hun får vel lidt mere tid til sin personlige pleje. *p
Stadig AL for lang tid at vente endnu  ::)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Min hemmelighed
« Svar #54 Dato: 14 Juni , 2009, 07:58 »
Marianne nu kan du da se en ende på ventetiden, nu må der gerne komme så bitte kyllinger, og du er bare så heldig at dine vagtler lå tiden ud, mine smider æg alle vejne selv i plantesækkene  :-\ men jeg tror ikke jeg skal forvente at det bliver til noget i år, men så har jeg jo det at glæde mig til til næste år *p
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min hemmelighed
« Svar #55 Dato: 14 Juni , 2009, 08:55 »
Ja, det er lidt underligt, at dine vagtler drysser dem rundt omkring. Jeg ved som tidligere skrevet, at det skulle være typisk for de kinesiske dværgvagtler, men aner ikke noget om, om bobwhite kan finde på det. Jeg har nu ikke kunnet læse mig til, at de skulle gøre det. Men måske kommer de til fornuft. *k
Jeg har læst at bobwhite yngler én gang i hver sæson, men at det godt kan indebære tre kuld, og sæsonen er da ikke ovre endnu. De ruger hvert kuld i 23-24 dage og ungerne er selvstændige efter to uger.
Men det er jo lige som vores danske solsorte, "min" solsort er lige netop nu gået igang med at udruge sit tredie kuld; hun har rede lige over døren fra køkkenet og ud til terrassen, hvor der da er nogen trafik, men omvendt ligger hun jo supergodt beskyttet af os. Selv da vi fik nyt tag på fornylig, hvor de var igang med at opfodre første kuld, gik det godt  *h
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Min hemmelighed
« Svar #56 Dato: 14 Juni , 2009, 09:11 »
Ih Marianne

Du kan bare det der med fjerkræ  :D <M

Nu venter vi bare på dine små vagtler... spændt ! *k
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min hemmelighed
« Svar #57 Dato: 14 Juni , 2009, 13:25 »
Tak Kate og Berit, jeg tror nu ikke jeg ved specielt meget, men jeg har forsøgt at læse så meget, som jeg har kunnet finde. Men jo mere jeg finder ud af, jo mere kan jeg også se, at jeg mangler at vide  :D
Bjarne jeg har et spørgsmål mht. babymaden:
Hvornår skal jeg begynde at stille det frem?
Skal æggefoderet blandes med det andet eller er det bedst at give dem de forskellige ting (æg, piller og blå valmuefrø) hver for sig?
Jeg har rent faktisk plantet flere mælkebøtter i drivhuset. Det har vist sig at være en god idé, for de vokser, men bladene bliver løbende bidt af - tænk at man kan finde på at plante mælkebøtter i drivhuset og endda passe og vande dem!!!
Er det med vagtelkyllinger ligesom med hønsekyllinger, at de har "madpakke med", for så kan jeg jo måske godt vente lidt med det foder. I bedste fald kunne de måske klække i morgen eller tirsdag.
På forhånd  <E
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline bikealot

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 131
  • R.I.P.
Sv: Min hemmelighed
« Svar #58 Dato: 14 Juni , 2009, 14:12 »
Jeg har rent faktisk plantet flere mælkebøtter i drivhuset. Det har vist sig at være en god idé, for de vokser, men bladene bliver løbende bidt af - tænk at man kan finde på at plante mælkebøtter i drivhuset og endda passe og vande dem!!!
<H <H
Jeg har faktisk overvejet at så fuglegræs !
Ikke til hønsene, - til mig selv. Det både smager og ser godt ud i salatskålen. Ved bare ikke lige hvor jeg skal få frøene fra  ???
Mvh.
Susanne
Der (forhåbentlig!) snart er den lykkelige ejer af denne her
Nåh, ja, og så også lige
0.1.4 Wyandot (eller noget)
2.1 katte af blandet herkomst
1.0 schæfer/lab.blanding

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min hemmelighed
« Svar #59 Dato: 14 Juni , 2009, 14:13 »
Hvis det er det samme som kattegræs, er det bare almindeligt korn, vist nok byg så vidt jeg husker.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk