Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?  (Læst 23502 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lena

  • Gæst
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #45 Dato: 04 August , 2009, 09:20 »
 ;D Lone... you go, girl!! ;D

hoejberg

  • Gæst
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #46 Dato: 04 August , 2009, 09:32 »
Jeg syntes det er helt fint. Knægten skal lære at man ikke bare kan gøre som man har lyst til. Slet ikke mishandling af nogen art.

Viben schliemann

  • Gæst
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #47 Dato: 04 August , 2009, 09:39 »
En kylling kommer vel ikke død ovenpå buret af sig selv...Og knægten har jo åbenbart skudt tidligere ind i haven

For mit vedkommende kommer det helt an på forældrenes reaktion...Har de taget ansvar som forældre og indraget softgun'en og givet en seriøs skideballe som knægten forstår, så må det være nok. Men er det sådan noget trække på skuldrene og sige at så var det da heller ikke værre, så må der jo andre og mere seriøse ting til, og har knægten en softgun, så er det i hvert helt ulovligt.

Det er forbudt for unge under 18 at have eller bruge en softgun, medmindre at de har en våbentilladelse. En overtrædelse af våbenloven. Er de under 15, så er der forældrenes ansvar, og dem der får en bøde.

Jeg måtte på nettet for at finde ud af hvordan sådan en ser ud og den kan slå en kylling ihjel.

Troede at sådan våben kun måtte bruges på lukket bane og at det kun er ejeren af banen som må have våbene  ???
Så hvis det er naboens kammerat som har medbragt våbnet, så kan jeg da ikke lade være med at tænke på at kammeraten må da have tilknytning til sådan et sted evt. via faderen.  ::)


Mvh Viben

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #48 Dato: 04 August , 2009, 10:09 »
De kan købes overalt..... ligger efterhånden i legekassen på de fleste drengeværelser... til at få spat af !
Med venlig hilsen Søs

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #49 Dato: 04 August , 2009, 13:25 »
Og så mener jeg egentlig man som menneske har pligt til at gribe ind overfor sådan en knægt i tide, så han ikke som 16-årig sprætter kaniner op i en børnehave og som 18-årig anskaffer sin første kamphund.

Fuldstændig enig!!
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #50 Dato: 04 August , 2009, 14:15 »

Det er forbudt for unge under 18 at have eller bruge en softgun, medmindre at de har en våbentilladelse. En overtrædelse af våbenloven. Er de under 15, så er der forældrenes ansvar, og dem der får en bøde.

Jeg har jo som i ved en meget gesjæftig nabo der vist skal til at feje for egen dør.... Deres søn står og skyder med en sådan i deres have, så der flyder med de satans små kugler over alt.

Nu ligger det jo ikke til mig at synke ned på deres niveau (det må jeg ikke for min mand  ;)) men næste gang at han har travlt med Fruen her puster jeg mig op og..... bruger min nyerhvervede viden om soft guns !

Jeg ser sådan på det, at selv om jeg ikke har et klart bevis, har jeg en soleklar fornemmelse af, hvem der stak fingrene ind i reden den nat. Buret ser komplet tomt ud om natten, når hønen ligger inde i kaninreden med kyllingerne, og hvorfor skulle en tilfældig forbipasserende have ulejligheden med at åbne 2 slå'er og række ind i reden, for at sætte en kylling på burets tag? Det giver ingen mening.
Og jeg vil overlade det til politiet, om de vil tage sagen op. Det er kammeraten, der er meldt, ikke naboens halvtumpede søn, for sidstnævnte har jeg ikke set skyde ind i mod buret.
Og så mener jeg egentlig man som menneske har pligt til at gribe ind overfor sådan en knægt i tide, så han ikke som 16-årig sprætter kaniner op i en børnehave og som 18-årig anskaffer sin første kamphund.

Jeg er fuldstændig enig med dig... /o

Tænk at syntes at det er iorden at købe sådan noget til sine børn ! ja I må sgu undskylde og kalde mig gammeldags mm. Men det fik mine sønner altså aldrig lov til at få !!

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #51 Dato: 04 August , 2009, 17:01 »
Du har min fulde opbakning, Lone.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #52 Dato: 04 August , 2009, 18:09 »
Du har også mig på din side ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #53 Dato: 04 August , 2009, 18:31 »
Fuldstændig enig!!! Den store knægt (14 år) har også prøvet at plage sig til sådan en tingest, men han fik ikke et ben til jorden. Vi har en lokal skytteklub, hvor tingene foregår under ordnede forhold. Der kan han så løbe macho-hornene af sig i stedet for. ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Jørgen Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 291
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #54 Dato: 04 August , 2009, 19:21 »
Ved godt jeg bliver upopulær, men er da nødt til at bjæffe lidt igen.
Lone, du skriver at du ikke har nogen beviser men kun en soleklar fornemmelse. Herregud, de fornemmelser har jeg også hver lørdag når jeg køber lotto. Og jeg er stadig en fattigrøv!!!
Og så skriver du at det er kammeraten som er anmeldt, for "du har ikke set naboens halvtumpede søn skyde mod buret". Næh, men før har du skrevet at du var sikker på at det var nabosønnen fordi "du havde set ham sidde i sit vindue og skyde mod huset hvor buret står"
Jeg synes stadig det er langt over målet at anmelde for dyremishandling på det grundlag, og forstår egentlig godt hvis folk uden høns nogen gange hetzer os hvis vi ikke selv skal ha mere for at jagte andre. 

Mvh    Jørgen

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #55 Dato: 04 August , 2009, 21:48 »
Okay, i det første indlæg, skrevet 5 minutter i afgang til arbejde, omtalte jeg naboens søn som den mistænkte. Det var for at forkorte og forenkle indlægget. I min anmeldelse til politiet omtaler jeg KUN kammeraten på besøg, da det er HAM, jeg har set skyde ind mod kaninburet aftenen inden, jeg finder kyllingen død på taget. Jeg synes, det 'lugter'..
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #56 Dato: 04 August , 2009, 22:07 »
Min fulde opbakning til dig Lone. Kan forældrene ikke håndtere deres søn, eller dennes kammerat (via hans forældre) synes jeg det er i orden at inddrage rette myndigheder, her politiet. Det er muligt bevisbyrden er lidt tynd omkring 'afgangen' af den stakkels lille kylling, men det synes at være klart at der foreligger en overtrædelse af våbenloven og med gene for omgivelserne. En påtale/bøde for denne forseelse kan måske/forhåbentligt få lømlerne til at tænke sig lidt bedre om i fremtiden.
 /o
Mvh
Erik Andersen

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #57 Dato: 04 August , 2009, 22:16 »
Ja du har også min fulde opbakning. Små drengestreger kan godt starte i det uskyldige (ikke at jeg siger det er uskyldigt i det her tildælde), og så ende ud i noget værre noget. At man skyder en solsort med et haglgevær eller lign tilfælde kan hurtigt blive til at man nupper fars jagtgevær som ellers er låst inde og smutter ud og skyder en ko eller hvad ved jeg. Selvfølgelig er eksemplet her skåret lidt rigeligt ud i pap, men noget lignende kunne ske for den omtalte dreng i fremtiden. Og så hellere et rap over fingrene nu så han lærer at opføre sig ordentligt før han ender i fængsel for noget meget værre.
En ting er sikkert; mine børn skal dælme lære at man behandler dyr ordentligt. Der er absolut ingen kære mor der!
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #58 Dato: 04 August , 2009, 22:45 »
Ååh Lisbeth Kristine. Pas nu på. Hér er det måske gået lidt videre end vi havde ventet/håbet. Vores ældste søn er netop blevet færdig som biolog, vores ældste datter rager forældre/menneskeløse katte til sig og formidler hjem til dem på stribe og vores yngste datter er veganer og aktivt medlem i dyreværnsforeningen Anima hvor hun blandt andet har stiftet en Næstved/Sydsjælland afdeling og er aktiv i diverse 'protester' mod brug af pels, at holde burhøns, intensivt dyreopdræt etc. både lokalt og i København.  :-\
Det er faktisk lige før det kan gå hen og blive for meget.  ???
Mvh
Erik Andersen

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #59 Dato: 04 August , 2009, 23:37 »
*gg* min tøs på 12 har skam også været vegetar af e par omgange ..... vedholdende ...fornuftig kost og det hele.
men hun er kommet til den konklusion at stegt flæsk er FOR godt  ;D
Med venlig hilsen Søs