Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ikke flyvende høns  (Læst 19276 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Karina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Ikke flyvende høns
« Svar #15 Dato: 23 Juli , 2009, 20:30 »
Tak for svarene, nu er jeg blevet noget klogere. Da vi ikke har holdt høns før, har udgangspunktet været at læse en masse om det at holde høns. Så i teorien er hønsegård og hus som det bør være, så håber vi bare at det hele også fungerer i praksis :D

Det jeg kan være lidt nervøs for, er hvis hønsene skulle blive syge, og man ikke opdager det med det samme. Men jeg kan se, at der er masser af hjælp at hente på dette forum, hvis man oplever en anderledes adfærd hos hønsene. Vi har jo også en livline til det familiemedlem, hvorfra vi får hønsene. Så det skal nok gå, nu venter vi bare på at få dem hjem, så vi kan holde indflytterfest.

Karina

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Ikke flyvende høns
« Svar #16 Dato: 23 Juli , 2009, 21:39 »
Man kan vel også stække høns kan man ikke? Mener Susanne Hansen har nogle billeder af stækkede sussex....
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Carsten

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Sv: Ikke flyvende høns
« Svar #17 Dato: 24 November , 2009, 15:28 »
Hej Tusind tak for jeres foreslag.
Vi har forøget familien med 6 høns og en hane. Det er vist nok en afart af "Den Bornholmske Høne" ;)
Jeg skynder mig at få taget nogle billeder og vil meget gerne have et bud på havd "de" er for nogen. Søde dejlige og rare at have gående (over det hele) er de ihvertfald
De bedste hilsner
Carsten Snogebæk
Carsten