Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Moskusænder i træhule og uden hegn?  (Læst 3173 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Zircle

  • Bruger
  • Indlæg: 1
Moskusænder i træhule og uden hegn?
« Dato: 21 Juli , 2021, 14:36 »
Hej

Jeg har læst at moskusænder spiser dræbersnegle. Det synes jeg er super smart. Desuden elsker jeg andesteg og æg og savner et kæledyr. Derfor overvejede jeg at anskaffe moskusænder. Der er mange ræve hvor jeg bor, men læste de kan flyve. Da jeg desuden er fan af at klatre og bygge huler i træer og min have ligger ved siden af en skov overvejede jeg om jeg kunne bygge et andehus i træerne til moskusænder... Så kan ræven jo ikke nå dem eller hvad?

Min have er en nyttehave, og der vokser jo grøntsager, også i de andres haver. Min egen have er nok ikke stor nok til en flok ænder, men overvejede om de kunne spise snegle mellem haverne? Kan man have en ande sneglepatrulje uden de flyver over hegnene til haverne og spiser grøntsager ? Og bliver de der hvor de bliver foderet eller hvad er deres radius? Og må man overhovedet holde ænder i en haveforening? Nogen erfaringer?

Mvh Mette


Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 933
Sv: Moskusænder i træhule og uden hegn?
« Svar #1 Dato: 22 Juli , 2021, 21:28 »
Det sidste først, spørg haveforeningens bestyrelse, de må vede besked.
Moskusænder som kæledyr - najjj, de har kløer på føderene, som især andrikkerne bruger og de kan skade meget. Tro mig, jeg har prøvet det.

Andehus i træ, ja hvorfor ikke, men moskusænder er nu ikke dyr der normalt flyver. Jeg har aldrig set dem gøre det. De blev hos mig og gik mest i en frugthave. Jeg tror ikke på de vil flyve op i et træ - selv om der er et hus der. Men hvem ved.