Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: De sidste spørgsmål fra nybegynderen:p  (Læst 20825 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Fam. Hedegaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
Sv: De sidste spørgsmål fra nybegynderen:p
« Svar #15 Dato: 07 April , 2013, 15:12 »
Så er huset ca 1,2 * 1,2 indvendigt? Det giver ca 1,5 kvm gulv. Hvis du laver en foderplads udenfor og udvendige redekasser så kan det godt gå ellers bliver det noget trangt.

Hvis du har mulighed for at hæve det tror jeg det er det optimale for så kan rotter og mus ikke gemme sig under huset og hønsene får et sted at sandbade og være i skygge om sommeren.
Mvh  Allan
 
Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

Offline Line86

  • Bruger
  • Indlæg: 218
Sv: De sidste spørgsmål fra nybegynderen:p
« Svar #16 Dato: 07 April , 2013, 15:23 »
Så er huset ca 1,2 * 1,2 indvendigt? Det giver ca 1,5 kvm gulv. Hvis du laver en foderplads udenfor og udvendige redekasser så kan det godt gå ellers bliver det noget trangt.

Hvis du har mulighed for at hæve det tror jeg det er det optimale for så kan rotter og mus ikke gemme sig under huset og hønsene får et sted at sandbade og være i skygge om sommeren.
  jeg ved ikke lige hvordan man udregner tingene.. Kun at det er 130 bred, 160 langt og 170 høj.. Og der er ikke den der terrasse på mit.. Og okay, troede godt det ku gå hvis de fik en stor gård :)
Mvh Line

Offline Fam. Hedegaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
Sv: De sidste spørgsmål fra nybegynderen:p
« Svar #17 Dato: 07 April , 2013, 15:30 »
Okay så er den lidt større end jeg lige kunne se på billedet  ;)

så bliver gulvet indvendigt ca 1,2m * 1,5m = 1,8 kvm det hjælper da på det.

Jeg tænker på vintertid for hele sommeren er det mere end stort nok men vinter hvor de ikke går ud så er det ikke meget plads at rode rundt på.
Mvh  Allan
 
Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

Offline Line86

  • Bruger
  • Indlæg: 218
Sv: De sidste spørgsmål fra nybegynderen:p
« Svar #18 Dato: 07 April , 2013, 15:35 »
Okay så er den lidt større end jeg lige kunne se på billedet  ;)

så bliver gulvet indvendigt ca 1,2m * 1,5m = 1,8 kvm det hjælper da på det.

Jeg tænker på vintertid for hele sommeren er det mere end stort nok men vinter hvor de ikke går ud så er det ikke meget plads at rode rundt på.
aha okay:) det kan jeg godt se. mange tak for svaret
Mvh Line

Offline mzi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
Sv: Sv: De sidste spørgsmål fra nybegynderen:p
« Svar #19 Dato: 07 April , 2013, 15:40 »
..... jeg har tænkt mig at de skal have dette foder til fuldfoder: http://www.landogfritid.dk/p/1504/natur-æg-95-kp-15-kg  er det godt nok? Hvad mad har de mere brug for? .......
"Natur æg 95 kp" er ikke fuldfoder, men tilskudsfoder dvs. at man serverer korn ved siden af. Jeg har Natur æg 95 kp stående i en automat i hønsehuset, og så giver jeg dagens ration korn spredt i hønsegården.

Glæd dig til hyggelige høns!  :)
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Line86

  • Bruger
  • Indlæg: 218
Sv: Sv: De sidste spørgsmål fra nybegynderen:p
« Svar #20 Dato: 07 April , 2013, 15:59 »
"Natur æg 95 kp" er ikke fuldfoder, men tilskudsfoder dvs. at man serverer korn ved siden af. Jeg har Natur æg 95 kp stående i en automat i hønsehuset, og så giver jeg dagens ration korn spredt i hønsegården.

Glæd dig til hyggelige høns!  :)
kan man ikke få noget der er fuldfoder samtidig med æg lægnings tilskud? Dette skulle ellers være fuldfoder og sælges hos land og fritid: http://foderhallen.dk/produkter/174-fjerkrae/286-dlg-oekologisk-natur-fjer-aeglaegning/
« Senest Redigeret: 07 April , 2013, 16:04 Fra Line86 »
Mvh Line

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: De sidste spørgsmål fra nybegynderen:p
« Svar #21 Dato: 07 April , 2013, 16:02 »
Fuldfoder dækker alle behov.Fodrer du med æglægningsfoder,skal du supplere med korn. /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Line86

  • Bruger
  • Indlæg: 218
Sv: De sidste spørgsmål fra nybegynderen:p
« Svar #22 Dato: 07 April , 2013, 16:05 »
Fuldfoder dækker alle behov.Fodrer du med æglægningsfoder,skal du supplere med korn. /o
Dette skulle ellers være fuldfoder og sælges hos land og fritid: http://foderhallen.dk/produkter/174-fjerkrae/286-dlg-oekologisk-natur-fjer-aeglaegning/
Mvh Line

Offline mzi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
Sv: Sv: De sidste spørgsmål fra nybegynderen:p
« Svar #23 Dato: 07 April , 2013, 16:11 »
Dette skulle ellers være fuldfoder og sælges hos land og fritid: http://foderhallen.dk/produkter/174-fjerkrae/286-dlg-oekologisk-natur-fjer-aeglaegning/

I dit allerførste indlæg var det Natur æg 95, som du linkede til og det er tilskudsfoder. Men nu linker du vist til noget andet. Derfor forvirringen! :)
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Line86

  • Bruger
  • Indlæg: 218
Sv: Sv: De sidste spørgsmål fra nybegynderen:p
« Svar #24 Dato: 07 April , 2013, 16:13 »
I dit allerførste indlæg var det Natur æg 95, som du linkede til og det er tilskudsfoder. Men nu linker du vist til noget andet. Derfor forvirringen! :)
aha okay :) det er nok fordi de ikke sælger det andet online :)
Mvh Line

Offline Line86

  • Bruger
  • Indlæg: 218
Sv: Sv: De sidste spørgsmål fra nybegynderen:p
« Svar #25 Dato: 07 April , 2013, 18:03 »
Forresten .. Tror i man kan bruge hegnspæle med spids i enden til at hæve hønsehuset? Hvis man saver nogen i en passende længde og så sætter huset ovenpå? Og noget andet.. Hvis jeg fodre med det æglægning og så korn ved siden af, hvilket korn et det så?
« Senest Redigeret: 07 April , 2013, 18:59 Fra Line86 »
Mvh Line

Offline Fam. Hedegaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
Sv: De sidste spørgsmål fra nybegynderen:p
« Svar #26 Dato: 07 April , 2013, 19:12 »
Du burde sagtens kunne bruge pæle og sætte det på. Bare sørg for at de ikke er for tynde  ;)

Der er mange der bruger blandinger af korn så både hvede, byg og havre kan bruges. Men pas på med kun at bruge hvede for det kan de godt blive fede af.
Jeg bruger byg sammen med Guldkorn fra Hedegaard

Mvh  Allan
 
Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

Offline Line86

  • Bruger
  • Indlæg: 218
Sv: De sidste spørgsmål fra nybegynderen:p
« Svar #27 Dato: 07 April , 2013, 19:34 »
Du burde sagtens kunne bruge pæle og sætte det på. Bare sørg for at de ikke er for tynde  ;)

Der er mange der bruger blandinger af korn så både hvede, byg og havre kan bruges. Men pas på med kun at bruge hvede for det kan de godt blive fede af.
Jeg bruger byg sammen med Guldkorn fra Hedegaard
okay  :D hvad med majs? .. Så læste jeg lige om kul til høns.. Hvad er det?
Mvh Line

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: De sidste spørgsmål fra nybegynderen:p
« Svar #28 Dato: 07 April , 2013, 19:37 »
kul er alm trækul. Men det er ikke noget jeg har haft givet mine dyr
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: De sidste spørgsmål fra nybegynderen:p
« Svar #29 Dato: 07 April , 2013, 19:38 »
Sådan et legehus vil man vel typisk bygge på en fundamentblok eller en stak fliser i hvert hjørne, så det er hævet fra jorden - for at holde det tørt i bunden, da det ellers vil rådne for hurtigt.
Inde i huset skal du have et par redekasser og en god siddepind. Siddepinden skal være solid og bred, høns sidder ikke på tynde grene, selv dværghøns er så tunge (fordi de gerne sidder hele flokken på samme gren) at de har brug for for eksempel en lægte, som du høvler lidt afrundet, så den ikek har skarpe kanter.
Jeg bruger savsmuld i mit hønsehus. Når hønsene klatter i det, bliver de 'paneret' og udtørrer på overfladen, så jeg nemt et par gange om ugen kan pille de lorte op, der er kommet - så jeg skifter ikke hele bunden hver gang. Klatterne kommer mest og flest i en stribe under pinden, hvor fuglene sover, så det er ret overskueligt at ordne. Træspånerne dufter dejligt, men sand/grus har sikkert i øvrigt den samme udtørrende virkning.
Jeg har en gang brugt halm, det er noget biks, klatterne sviner i det, og det er lang tid om at kompostere. Hønseklatter med lidt savsmuld i kan man grave ned i haven imellem kartoffelrækkerne - eller blot smide det i komposten, hvor det indgår i den almindelige omsætning.
Nogle maraner, nogle araucana.