Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fjerkræ til fremvisning på Bondens Marked  (Læst 3055 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Fjerkræ til fremvisning på Bondens Marked
« Dato: 31 Maj , 2014, 09:46 »
Så er der mulighed for at fremvise nogle af dine fine fjerkræ.

Til dette arrangement
http://lonelandmand.wordpress.com/2014/05/27/invitation-til-dig-sa-er-der-snart-madmarked-og-folkemiddag/

har vi fået mulighed for at fremvise nogle fjerkræ, høns, ænder og (måske gæs). I august sidste år var der  ca. 1500 mennesker, så det er en fin lejlighed til at få (endnu) flere til at holde høns.

Det er
Lørdag d. 14. juni fra kl. 11 – 17
Søndag d. 15. juni kl. 10 – 16.

Brandbygegaard, Alrøvej 77, 8300 Odder.

Odder fjerkræklub har nogle volierer 120*120 cm (så vidt jeg husker..) så det vil være fint med 1,2 -1,3 afhængig af størrelsen på dyrene. Der er vist også nogle endnu større volierer, så det skal ikke afholde nogen.

Det skal være dyr med ring og vaccineret. De må også gerne have en pæn fjerdragt, altså helst ikke for slidte på ryggen...

Vi vil gerne fremvise så forskellige dyr som muligt, for at vise mangfoldigheden så kom glad med både store og små, krøllede, langhalede eller nøgenhalsede.

Giv besked til mig (finn@fjerkrae.dk) eller Niels Rasmussen fra DFfr og Odder fjerkræklub. Niels kan findes her http://www.danskelandhoens.dk/klubinformation.asp
« Senest Redigeret: 31 Maj , 2014, 09:50 Fra Finn Jensen »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Fjerkræ til fremvisning på Bondens Marked
« Svar #1 Dato: 12 Juni , 2014, 18:33 »
Skulle der være nogen med store racer, så kom frit frem. Et par af de store ville være fint og det kan stadig nås
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Ole1960

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 24
Sv: Fjerkræ til fremvisning på Bondens Marked
« Svar #2 Dato: 13 Juni , 2014, 08:44 »
Er det et arrangement hvor alle bare kan komme og kigge på, eller skal man have dyr udstillet for at være med.
for kunne da godt tænke mig at komme forbi og se nogle forskellige racer høns og fladnæb :-)
7 Plymouth Rock, 1 Australorps. 5 gæs, 1 hund (rundkørsel). 2 katte. 1 flok parakitter. 1 kone. 2 børn.

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Sv: Fjerkræ til fremvisning på Bondens Marked
« Svar #3 Dato: 13 Juni , 2014, 08:58 »
Det er skam et arrangement som er åbent for alle  :). Der er flere udstillere og jeg tror det blir rigtig hyggeligt , så kom bare  /o
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk