Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Dueunger  (Læst 17010 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

gernsö

  • Gæst
Sv: Dueunger
« Svar #15 Dato: 08 Maj , 2009, 22:26 »
Her kommer seneste billed af flax:

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Dueunger
« Svar #16 Dato: 08 Maj , 2009, 22:39 »
Det er i grunden underligt, at spædbørnshøns er bittesmå, sprællevende, dunklædte og helt enormt kære. Spædbørnsduer er derimod bittesmå, naglet til stedet, så godt som nøgne og helt enormt grimme.

Vi forsøgte også at rede et par dueunger en gang. Vi havde lige købt kolonihavegrunden, og den forrige ejer havde overset dem ved et uheld, men slagtet forældrene. Det var slet ikke nemt... Faktisk døde de begge to efter en uges tid eller to. Jeg er imponeret hvis det lykkes for dig i længden.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Dueunger
« Svar #17 Dato: 09 Maj , 2009, 15:27 »
Hold da op, det ser ud til det går rigtig fint.
 <M og tillykke selvom jeg må give Magnus ret, at en skønhedsåbenbaring er den altså IKKE! endnu.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

gernsö

  • Gæst
Sv: Dueunger
« Svar #18 Dato: 13 Maj , 2009, 11:04 »
Her er siste billed af Flax, han viser sine nye vinger... kunne ikke stå stille for han skulle have sin morgenmad, men om jeg hade ventet med att tage billed så hade han ikke väre så pän, han bader nemelig i sin man nu når jeg håller på att läre ham att spise selv.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Dueunger
« Svar #19 Dato: 13 Maj , 2009, 11:49 »
Godt gået! Han er lige så fin som mit ene duepars enebarn.... og lige så grim! Han ender vel ikke i gryden
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Dueunger
« Svar #20 Dato: 13 Maj , 2009, 12:56 »
Når man håndopmader dueunger, bliver de efterfølgende meget tamme. Da jeg for nogle år siden opmadede smele unger der er en due race, oplevede jeg at selv voksne duer satte sig på skulder og hoved af mig når jeg kom i dueslaget. Ofte sad de og pev som en lille unge og rystede med vingerne for at se om der ikke skulle falde en godbid af. Når jeg om efteråret skulle have dem i dresur bure for at vende dem til dette til de kommende udstillinger, brugte jeg det at jeg aftenen i forvejen puttede en håndfuld foder i udstillingsburene og  ca. hver anden til tredje dag om morgene før jeg tog på arbejde lukked jeg blot op til dueslaget og de fløj selv ind i hver deres udstillingsbur. Om aftenen når jeg kom hjem fik de lidt nyt foder i dueslaget og jeg lukkede blot lemmene op og de fløj selv tilbage i dueslaget.

Nedenståede billeder er af smerler med hovedform der er helt som den skal være. Duerne stammer fra en opdrætter der ligger helt i top i Europa og så kommer han fra Danmark og enda Hobro hvor jeg bor.

« Senest Redigeret: 13 Maj , 2009, 13:00 Fra Bjarne Andersen »

gernsö

  • Gæst
Sv: Dueunger
« Svar #21 Dato: 13 Maj , 2009, 13:43 »
Tack, og nej den her kommer ikke i gryden.... den får blive en tamduve.....

gernsö

  • Gæst
Sv: Dueunger
« Svar #22 Dato: 22 Maj , 2009, 21:32 »
Her kommer seneste billed af Flax, han har nu lärt att spise blödfoder selv, så han er lidt "beskidt"....


Offline Andreas

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 348
Sv: Dueunger
« Svar #23 Dato: 22 Maj , 2009, 21:36 »
Han er da blevet flot ;) Hvor gammel er han ???  <F
Maraner i blå/kobber, splash og sort/kobber.

gernsö

  • Gæst
Sv: Dueunger
« Svar #24 Dato: 22 Maj , 2009, 22:21 »
Han må väre omkring 3 ½-4 uger nu.

gernsö

  • Gæst
Sv: Dueunger
« Svar #25 Dato: 08 Juni , 2009, 22:08 »
Skall tage ett nyt billed och sende in her, Flax har det godt, vuxer och er en irriterende lille ting som nu pröver sine vinger och lander på hovedet af mig hele tiden. Han är käle og social.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Dueunger
« Svar #26 Dato: 09 Juni , 2009, 09:32 »
Tænk at have en kæle-due *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Dueunger
« Svar #27 Dato: 09 Juni , 2009, 09:53 »
Godt gået, ham/hende bliver du glad for

gernsö

  • Gæst
Sv: Dueunger
« Svar #28 Dato: 11 Juni , 2009, 19:43 »
Sådan ser han ud nu:


Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Dueunger
« Svar #29 Dato: 11 Juni , 2009, 19:47 »
Sikke en flot fyr !
Med venlig hilsen Søs