Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nyt fra Brahma gården  (Læst 50004 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #75 Dato: 01 Maj , 2011, 01:53 »
MANGE TAK Patricia  :) Men i bliver nok nød til at rive til  :D Skulle du have samme problem gør jeg gerne det samme for dig min ven  /o

Det andet ben har Henrik/Brahma Klubben (en god ven og formand for Brahma klubben) lovning på.Han snakkede noget om en metal stav til formålet  ;D auch!!!!!!!ender med jeg til sidst kommer til LU med en rullestol  ;D Nu dejligt der er så mange derer villig til at tvinge mig til at deltage i årets store begivenhed  /o

nu tilbage til min status:Dette år kommer til at stå i de hvid-sort columbias tegn.Da jeg er en ærlig gut vil jeg på ingen måde skjule noget for jer DFF medlemmer.I skal vide hvad man kæmper med som avler  :) ingen dyr er perfekte(heldigvis) Håber lidt der er flere vil lade os følge med i deres års avl her på DFF.Lets go back to my Brahma breeding  :) Har 4 hvid-sort col der lader til at blive gode type dyr ,men de har samme problem dårlig underfarve men god overfarve ??? Ærte kammen er blevet bedre  /o Håber Lestat så denne sætning  ;D Hun har drillet mig lidt på dette område.Farven i deres vinger er stadig et problem  :o Trods alle disse problemer (er som sagt lidt/meget kritisk) er haser,type.fodbefjering i orden løbs farven er også okay.Ønsker i at se flot løbs farve så tjeck Elises hvid-blå col eller Allans på hans guld-sort båndede Dværge  ;D

mvh Jesper 
mvh Jesper

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #76 Dato: 01 Maj , 2011, 02:37 »
Flere updates : Jeg har været meget tæt på at opgive BSO.Nu skyder de æg ud  /o Det skulle ikke undre mig hvis det bliver deres år i år.Det ville dog være dejligt hvis der var flere der ville arbejde med farven.BSO er en af de sværeste farver at arbejede med.En stamme er ikke nok.Som i gamle dage skal du bruge en hane og en høne stamme.

Håber årets resultat bliver fremvist på LU,men igen lover ikke noget.Der skal laves mange kyllinger for at ramme plet.Niels erik Johnsen og Willy har været til stor hjælp  /o

Farven er accepteret i Tyskland men mange var i mod det.BSO+BSO giver et dårligt resultat.Fik lakse farvede høns med blå haler sidste år.De så flotte ud men det er ikke Lakse farvede jeg vil lave.Lars får jeg nogle i år skal jeg nok tænke på dig  /o HUSK kommende BSO avlere brug sølv-sort båndede,guld-blå båndede og spalt(fra guld-blå båndede)  /o Har i brug for vejling kontakt mig ell Johnsen.

Niels erik Johnsen er en mand med meget stor viden om farver ,håber han vil gå med til en chaet aften engang i nærmeste fremtid  /o dygtig mand  :)  Han er et aktiv vi alle ville kunne lære meget af.Han er en af de få der var med i de gyldne år inden for Brahma  /o

Niels erik har du lyst til en DFF chat aften ?

De sølv sorte er stadig meget unge men glæder mig til at se hvordan de udvikler sig.

Gul col de er stadig i et meget lille antal,men håber farmand får et godt resultat da det sikkert bliver hans sidste år med farven.

Rikke mor : tja håber hun får en dårligt,hvis ikke så er det slut med at ryge  :) hun har dog et godt avls materiale må man sige  :) i år håber jeg at være klar til at yde hende modstand hvis alt går som det skal  ;D

Min nevø som har valgt den mest kedelige af alle farver og mest udbredte (guld-sort båndede) ser det okay ud.Igen til alle jer der er vilde farven tænk på de hvid-sorte col også har brug for avlere dette gælder også de sølv-sort båndede  /o

mange hilsner Jesper

 
mvh Jesper

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #77 Dato: 01 Maj , 2011, 08:46 »


Det andet ben har Henrik/Brahma Klubben (en god ven og formand for Brahma klubben) lovning på.Han snakkede noget om en metal stav til formålet 

En af dem med strøm i? :D :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #78 Dato: 01 Maj , 2011, 11:51 »
Hej Wanda

Det er jeg faktisk lidt usikker på,men det skulle gøre AV  ;D
mvh Jesper

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #79 Dato: 25 August , 2011, 13:16 »
Hey alle sammen

Efter er en længere pause her på tråden,vil jeg give en lille update  :)

Ung dyerne er igang med en rivende udvikling.Jeg er pt meget tilfreds med dette års afkom  :) Der er dog stadig ting der skal arbejdes med(sådan har vi det jo nok alle sammen)

Hvordan går det med jeres avl ?

Brahma hilsner Jesper
mvh Jesper

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #80 Dato: 25 August , 2011, 14:36 »
Det går da okay... ikke det helt vilde med superdyr, men der er mange dejlige havehøns.  ;D Jeg har pt. Brahma i guld sort/båndet, guld blå/båndet, gul sort/columbia og hvid sort/columbia.

Jeg regner dog med at stoppe med de guld blå... for så er der plads til en ny farve, hvis chancen byder sig og der "kommer noget spændende forbi"..
« Senest Redigeret: 25 August , 2011, 16:31 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #81 Dato: 25 August , 2011, 17:08 »
Hej Lene

Håber du beholder de guld-blå.Du er så glad for denne smukke(men mega svære farve)

mange hilsner Jesper
mvh Jesper

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #82 Dato: 25 August , 2011, 17:40 »
tror på Isabell i stor  ;D mener ikke Lene er så vild med chokolade Brahma  ;D

 
mvh Jesper

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #83 Dato: 25 August , 2011, 17:57 »
Nej tak ingen chocolade Brahma til mig tak..

Altid abe efter ?? hvad mener du med det Jørn ???
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #84 Dato: 25 August , 2011, 18:07 »
Det var kun et gæt
mvh Jesper

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #85 Dato: 25 August , 2011, 18:08 »
Jeg har ingen isabella Brahma, men de er nu meget smukke.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #86 Dato: 25 August , 2011, 18:10 »
Jeg har 6,8 i dværg, og de er meget smukke  /o

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #87 Dato: 25 August , 2011, 18:11 »
De sølv-sort randede er nu også smukke  :)
mvh Jesper

Offline Laila

  • Bruger
  • Indlæg: 476
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #88 Dato: 25 August , 2011, 18:16 »
Hehe, jeg høre vist ikke rigtig hjemme i den her tråd ;) Men jeg har en stamme i sølv/sort :)
Og en guld/blå+guld/sort stamme :) ( Eller det bliver det forhåbentligt hehe)

Fik jeg rigtigt fat i Jesper, at du du vil mixe guld/blå med Sølv/ sort?

Og hvad dækker BSO over?
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #89 Dato: 25 August , 2011, 18:39 »
Jeg er jo ny i brahma, og vel stadig ret grøn i hønsefaget.

Men synes nu jeg har udruget nogle flotte dyr i isabel farven.

De fælder godt nok, men blir flottere og flottere jo ældre de bliver.