Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: navnegivning  (Læst 1003 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ditte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 171
  • Alt Godt Fra Haven.....
Sv: navnegivning
« Svar #15 Dato: 20 Marts , 2008, 10:15 »
Jeg forsøger at holde mig til de gamle nordiske navne, så mine fire moskus ænder hed Skade, da hun er sort og hvid, Ran, fordi hun lignede lidt en måge, Trud, fordi hun var brun/rød og Sif fordi hun var hvid. Deres andrik hed Ægir.
Norsk Buhund
Katte racerene og racesnavsede
Boergeder
Kaniner
Høns

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: navnegivning
« Svar #16 Dato: 20 Marts , 2008, 10:22 »
Der var en gang en hane ved navn Tinnitus i min hønsegård.. Med god grund ::) Og så var der Fætter Guf, der fik navnet pga de kraftige skæggede kinder og et solidt korpus. Vedkommende lagde særligt store æg og var højt værdsat i familien. Snehvide er selvfølgelig snehvid og lægger på 7. år æg, nu i pleje hos Hanne, efter at have bragt et hav af kyllinger godt på vej som superskruk. Hanen Dobby var lige så ynkelig og skrigende som husalfen i Harry Potter. Hanen Magnus var opkaldt efter min oldefar, der også havde tværstribede plym-rock'er. Og så var der Skrokkebok og Rapenskralde - jeg kunne blive ved...  ;) Men når de har ligget i fryseren i et par måneder, har jeg glemt, hvad de hed..  ;D
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

hønenlulu

  • Gæst
Sv: navnegivning
« Svar #17 Dato: 20 Marts , 2008, 14:48 »
Tinnitus!!!  ;D  Det må være vinderen!!! Det er bare morsomt!
Lever den op til sit navn? ... Og er I stadig venner med naboerne???

Og så kommer jeg lige i tanke om, at vi også havde en hane med navnet Ædedolken og den anden hed Hundini (i modsætning til de andre kom den altid ud af noget der var spærret af...)