Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Vask af Silkehøns  (Læst 668 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Vask af Silkehøns
« Dato: 17 Oktober , 2008, 08:33 »
Jeg har et par Silkehøns, som ikke er jordens reneste, jeg vil nu vaske dem igen, men hvor længe skal de ligge med håndklæde omkrig sig, jeg spørger fordi da jeg fik dem vaskede jeg dem med det samme, men jeg synes de var længe om at tørre selv om jeg bruge min føntørre, og de kom over under varmelampen.  ???
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Vask af Silkehøns
« Svar #1 Dato: 17 Oktober , 2008, 13:50 »
Hej Berit


Det er ikek nødvendig die skal stå i et håndklæde, det er bare noget man gør for så føler man at de bliver lidt mere tørre inden at skal i kasse eller sættet ud i huset til videre tørring.

Jeg har som regler dem stående i mens jeg vasker nogle stykker, så skal jeg ikke rende frem og tilbage med våde høns, jeg sætter dem alle kassen når jeg har vasket en kasse fuld 4-6 stk.

Min står så i gangen til næste dag ( jeg vasker som reglel om aftenen ) så er de bleverten del mere tørrer og de kommer så ud i huset, alt efter årstiden, hvis det er frost vejr, så kommer de i bur i udhuset hvor jeg har hængt mine varmelamper op, og de er så helt tørre næste dag.

Hvis du har et badeværelses med gulvvarme så er det et perfekte sted at sætte kassen men hønsen i, så får de varme forneden og der er ikke træk, så vil de være tørrer ret hurtigt.

Jeg syntes ike man skal vaskehøns bare fordi de er lidt nusset, man vasker trods alt det fedt stof som der er i fjerene væk og jeg tror detgør at de bedre kan holdepå varmene, men det er kun min tro.

Tommy     

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Vask af Silkehøns
« Svar #2 Dato: 17 Oktober , 2008, 18:44 »
Så er de 2 små silke vasket, endnu engang, de sidder nu under en varmelampe, så de kan blive tørre, det er ellers et skøn syn når man vasker en silke, de finder sig bare i det hele ikke en lyd kommer der, virkelig en race jeg holde af  <.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Sannela

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 66
Sv: Vask af Silkehøns
« Svar #3 Dato: 17 Oktober , 2008, 22:17 »
Hørt hørt!!!
Med venlig hilsen Susanne
- Sølvgrå Silkehøns, Kæmpe Jersey, Guldfasaner, Perlehøns & 1.2 hund & 2.3 kat

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Vask af Silkehøns
« Svar #4 Dato: 18 Oktober , 2008, 15:44 »
Her er så 2 nyvasket dalmatiner silke
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Vask af Silkehøns
« Svar #5 Dato: 18 Oktober , 2008, 18:02 »
Så er de 2 små silke vasket, endnu engang, de sidder nu under en varmelampe, så de kan blive tørre, det er ellers et skøn syn når man vasker en silke, de finder sig bare i det hele ikke en lyd kommer der, virkelig en race jeg holde af  <.
Jeg ville synes det var irriterende i det hele taget at skulle vaske dem, men det er vel bare mig...  ;)
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Vask af Silkehøns
« Svar #6 Dato: 18 Oktober , 2008, 18:09 »
Jeg synes også det var ret så irriterende, men det var en nødvendighed, jeg har flere silkehøns og de er aldrig blevet vasket  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Andreas

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 348
Sv: Vask af Silkehøns
« Svar #7 Dato: 16 November , 2010, 16:03 »
Ved godt det er meget lang tid siden denne tråd sidst blev skrevet i, men hvor lang tid før udstillingen vasker i? Jeg skal udstille mine silker på fredag... Regnede med at et par dage kan gøre det, men kom nu i tvivl.  :)
Maraner i blå/kobber, splash og sort/kobber.

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Vask af Silkehøns
« Svar #8 Dato: 16 November , 2010, 18:31 »
Hej


Alt efter hvordan du har mulighed for de kan bliver tørre, en to dage før skulle være nok, dværgen tørre lidt hurtigere, de er jo ikke så store.

Tommy