Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Huset er solgt - nu flytter vi på landet  (Læst 5359 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #120 Dato: 09 Juni , 2011, 08:25 »
Var det ikke også dig Tanja der havde det utætte helt nye hønsehus ??
Jeg kan godt se at de problemer i har med jeres egen bolig, overskygger problemer med et utæt hønsehus.
Har du overvejet at henvende dig til tv2 der har det program der hedder klamhuggerne, det kunne da være det kunne hjælpe  /o sommetider må man ty til mærkelige løsninger
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #121 Dato: 09 Juni , 2011, 09:07 »
Jo, det er også mig med det utætte hønsehus ::).

Vi vil ikke gå til medierne, bare prøve at løse det stille og roligt i samråd med vores byggesagkyndige. Det er bare ærgeligt at det er endt her. Pokkers også. /d
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

karina dj

  • Gæst
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #122 Dato: 09 Juni , 2011, 09:29 »
Altså altså Tanja! Jeg kan slet ikke finde ord for den ulykke i er havnet i  :-[

Jeg har selv været meget uheldig i lange perioder, hvor det så pludselig er vendt og jeg får en masse ønsker opfyldt. Jeg kan kun håbe for dig at der findes en "kosmisk balance" som snart bli'r rettet op hjemme i dit "univers"... Jeg sender lidt af det held jeg svømmer i for tiden over til dig  /o

Offline PrintzDK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 125
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #123 Dato: 09 Juni , 2011, 09:57 »
Øv hvor har du bare været uheldig, håber snart du kommer ovenpå igen. *k *b

Hvis du har brug for lidt hjælp til haven, så får du her

et gavebevis på et par timers rådgivning eller havearbejde *p *p
KH. Klaus

0.2 sorte dværgwyandotter
0.2 gule dværg orp'er
0.2 Marsvin
1.1 Dansk Svensk Gårdhund
1.2 Dejlige unger
0.1 Skøn kone

Offline Jesper Arnecke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 562
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #124 Dato: 09 Juni , 2011, 10:25 »
Ja det er et kænpe problem med håndværkere som tager overpris, men slet ikke forstår at leve op til bare de mest simple kvalitetskrav..

Af samme grund er jeg også begyndt at starte med helt små opgaver for at få en indikator for hvordan håndværkeren arbejder og overholder aftaler. Indtil videre har der håndværksmæssigt ikke været nogle problemer. Et enkelt firma er gået konkurs, men har 7-9-13 ingen problemer med den installation. (Komplet central varme og pillefyr)

Så indtil videre har jeg en tømre jeg er SUPER glad for. Desværre har han også travlt, men er heldigvis meget ærlig med det. Altså jeg har ikke tid, kan det vente?
Han har lavet et rigtigt godt stykke arbejde og er ærlig omkring hvad der koster hvad, kommer med konstruktiv kritik til hvad jeg gerne vil have lavet osv.

Mangler stadigt at finde en VVS'er jeg er tilfreds med :)
Anlægsgartner har jeg også dækket ind :)

Offline Trine Bierberg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 395
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #125 Dato: 09 Juni , 2011, 10:47 »
ØV....Tanja...du er da blevet lidt af en følgeton!!
Glemmer ikke hvor glad du var lige da I havde købt huset!!
Jeg håber sørme snart det hele vender for jer, for det er jo ikke til at holde ud i længden!!
 *t *b
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #126 Dato: 09 Juni , 2011, 17:44 »
Altså altså Tanja! Jeg kan slet ikke finde ord for den ulykke i er havnet i  :-[

Jeg har selv været meget uheldig i lange perioder, hvor det så pludselig er vendt og jeg får en masse ønsker opfyldt. Jeg kan kun håbe for dig at der findes en "kosmisk balance" som snart bli'r rettet op hjemme i dit "univers"... Jeg sender lidt af det held jeg svømmer i for tiden over til dig  /o
Tak Karina, lad mig endelig låne lidt af dit held :D.
Øv hvor har du bare været uheldig, håber snart du kommer ovenpå igen. *k *b

Hvis du har brug for lidt hjælp til haven, så får du her

et gavebevis på et par timers rådgivning eller havearbejde *p *p
Tusind, tusind tak! /o Jeg er helt sikker på vi gerne vil bede om lidt "undervisning" i havens planter og hvad vi skal gøre ved vores ukrudtshelvede ;D. Jeg takker mange gange for tilbuddet!

Ja det er et kænpe problem med håndværkere som tager overpris, men slet ikke forstår at leve op til bare de mest simple kvalitetskrav..

Af samme grund er jeg også begyndt at starte med helt små opgaver for at få en indikator for hvordan håndværkeren arbejder og overholder aftaler. Indtil videre har der håndværksmæssigt ikke været nogle problemer. Et enkelt firma er gået konkurs, men har 7-9-13 ingen problemer med den installation. (Komplet central varme og pillefyr)

Så indtil videre har jeg en tømre jeg er SUPER glad for. Desværre har han også travlt, men er heldigvis meget ærlig med det. Altså jeg har ikke tid, kan det vente?
Han har lavet et rigtigt godt stykke arbejde og er ærlig omkring hvad der koster hvad, kommer med konstruktiv kritik til hvad jeg gerne vil have lavet osv.

Mangler stadigt at finde en VVS'er jeg er tilfreds med :)
Anlægsgartner har jeg også dækket ind :)

Vi startede også med at indhente tilbud mange steder, men endte med at vælge den lokale tømrer, som havde lavet forsikringsarbejde i forbindelse med udskiftning af isolering på lofterne efter rotteangreb. Vi stolede helt 100 på ham, og er blevet dybt chokerede over, at han er så lad :o. Alle her i byen kender hinanden, og både vvs'er, elektriker og tømrer er barndomsvenner, og det er derfor rigtig svært for os, da de alle kender den halve by, og selvfølgelig synes det os der er storsnudede og møgirriterende.

ØV....Tanja...du er da blevet lidt af en følgeton!!
Glemmer ikke hvor glad du var lige da I havde købt huset!!
Jeg håber sørme snart det hele vender for jer, for det er jo ikke til at holde ud i længden!!
 *t *b


Tak Trine :D. Vi er skam stadig for at bo her, men det tærer lidt på kræfterne, at "alt" går mod os. Vi glæder os sådan, til vi kan flytte ind i vores stue, og jeg håber sådan at vi bliver færdige inden jul, så vi kan holde jul for hele familien *k.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #127 Dato: 09 Juni , 2011, 18:54 »
Jeg håber også det beste for jer...I har været igennem meget det..de sidste år.

...men Tanja..den dag det hele er færdig, så har I en perle på jorden. Jeg har besøgt jeres ejendom en gang for nogle år siden, så jeg ved, hvor pragtfuldt det kan blive...og I har en fantastisk natur omkring jer.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline farm-svendsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 874
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #128 Dato: 09 Juni , 2011, 19:12 »
puha puha har lige læst hele din tråd... nøj jeg sender dig mange trøste krammere.... i er da end i det rene H....d!!!!

lige nu priser jeg mig lykkelig for at vi kunne lave vores hus selv..havde kun håndværkere til det som er lovpligtig!

jeg tror jeg var gået ud af mit gode skin... hatten af for dig at du klare det så flot...
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #129 Dato: 09 Juni , 2011, 20:01 »
sikke en historie. Hvis ikke dig og manden er blevet skilt vil jeg da gerne som den første ønske tillykke med sølvbrylluppet, for det kommer i til og holde med hinanden hvis forholdet kan holde til dette ;D. Jeg må simpelthen ta hatten af for jer, at i ikke er løbet skrigende af he..... til. Tror jeg var blevet så hys, at mit ellers meget tålmodige gemyt var forsvundet, og de gamle barndomsvenner havde stået side om side og hjulpet hinanden færdige.Håber inderligt for jer i må få lidt medgang i jeres husprojekt, for i fotjener det om nogen gør /o
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #130 Dato: 09 Juni , 2011, 21:18 »
Mange tak skal I have for al jeres support!!! :D Det er bare så skønt at se, man ikke er helt tosset, når det nu er det håndværkerne og de fleste i byen siger hele tiden.

 *b Kæmpe knus til jer alle sammen!

Billede 1: Gavl mod syd og det manglende tag over terrassen. Gavlen er ikke i lod, sporpladerne er skæve, der er intet vindpap imellem sporpladen og indvendig isolering og lægterne hælder ind i gavlen, så regnvand render ind via lægterne. (Vi har aldrig nogensinde bestilt sporplader, men derimod lærketræ i sildebensmønster) /d

Billede 2: Gavl mod nord. Det taler vist for sig selv. Byt til nyt. Alt sammen. /d

Billede 3: Gipspladerne på skråvæggene i stuen. Det er svært at se, men man kan ane alle skruerne og den dårlige spatling og hvordan det hele har slået sig. /d

Billede 4: DERFOR elsker vi stadig at bo her!! /o
« Senest Redigeret: 09 Juni , 2011, 21:26 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline mineunger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 207
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #131 Dato: 09 Juni , 2011, 21:50 »
Øv for alt det i har været igennem og skal igennem.... Vi har selv renoveret hus fra a til z og VED hvor magtesløs man kan blive.... Jeg siger også selv at når ægteskabet kunne holde til DET ja så kan det overleve alt.  /o og jeg gør det ALDRIG igen.....  ;) renoverer altså....  :D

Og så vil jeg bare sige WAUW for en park i har. Kan godt forstå at I kæmper og holder det hele ud.

Mange tanker og  *l fra Stina
1,1 vildtfarvet araucana
1,1 rød silke (min datters)
1,1 hvedefarvet maran
1,1 huskatte
1,1 labrador
2,1 dejlige unger

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #132 Dato: 09 Juni , 2011, 22:00 »
Jeg har ikke ord for det du går igennem .... men
En stor  *b  det skal du altså ha`  *l
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #133 Dato: 09 Juni , 2011, 22:21 »
Min tømrer kæreste siger: "ej ej ej hvor er det skidt" om billederne  :P

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #134 Dato: 09 Juni , 2011, 22:32 »
Jeg mangler ord.....
kæmpe trøstekram
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.