Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ørbæk marked og salg af høns  (Læst 377 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Ørbæk marked og salg af høns
« Dato: 14 Juli , 2013, 21:29 »
På Facebook florerer det her billede af nogle høns der sælges på Ørbæk marked


Er der andre der har været på marked og kan bekræfte at hønsene har været sådan mast sammen?
Billedet har tilsyneladende flere gange været postet på Ørbæk markeds FB side og er blevet slettet igen.

Jeg har selv skrevet på deres FB side og spurgt hvordan de overholder reglerne for salg af høns fra markeder hvor det er arrangøren der skal indsende til fødevareregion og om de er vaccineret. Dette spørgsmål er såmænd også blevet slettet.

Er der nogen der kan bekræfte at det er så slemt som det ser ud p billedet og har Ørbæk marked noget at skjule her idet de sletter ubehagelige spørgsmål og billeder..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Paw Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 136
Sv: Ørbæk marked og salg af høns
« Svar #1 Dato: 14 Juli , 2013, 22:19 »
Var der lørdag kl. 17.00 der var det ikke så slemt. Men der havde de muligvis også solgt en del i løbet af dagen. Men gode forhold havde de bestemt ikke. De lagde blandt andet bare æg der hvor de stod.
0.1 gul Orpington 0,2 Brahma 1,0 la bresse 0,2 australorps. katte:-) 0,1 dattier samt en kone der mener, at det med de høns er ved at tage overhånd:-)...

Offline Lotte M. S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 348
Sv: Ørbæk marked og salg af høns
« Svar #2 Dato: 14 Juli , 2013, 22:51 »
Jeg var der i dag (søndag)og jeg så ikke så mange høns i buret. Måske der var solgt af dem? De havde både vand og mad og kunne søge skygge. Flere havde gravet huller og tog sandbad. De havde ingen redekasser og der lå mange æg i buret. Jeg mener det var Kratholm Fjerkræ, der solgte høns, men er ikke 100% sikker.
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline anneke

  • Bruger
  • Indlæg: 292
Sv: Ørbæk marked og salg af høns
« Svar #3 Dato: 15 Juli , 2013, 00:26 »
Nu skal vi være lidt tilbageholdende. Vi kan ikke se hele området hvor hønsene kan gå på billedet. Og vi ved alle sammen godt at de gerne samler sig i en bunke når de er utryg med situationen.
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Ørbæk marked og salg af høns
« Svar #4 Dato: 15 Juli , 2013, 07:12 »
Når det er hybrider fra et hønseri, så er de garanteret vaccineret i h.... og r..

Men hvordan de beviser det og om de skriver alle oplysninger på køberne ned og sender det ind FVST senest en uge efter er jo så lige det.
Men mon ikke de gør det.  ::)

Og har markedet anmeldt til FVST at der samles og sælges høns.

Og jo høns kan klumpe sig sammen, når de er bange og ja man kan ikke se hvor stort buret er. Men alligevel synes jeg at der er alt for meget klump og de nederste høns kan faktisk godt blive kvalt, især på en varm dag.

Men burhøns er jo ikke forbudt og de markedshøns har sikkert mere plads.....
« Senest Redigeret: 15 Juli , 2013, 07:15 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Sv: Ørbæk marked og salg af høns
« Svar #5 Dato: 15 Juli , 2013, 07:27 »
Nu skal vi være lidt tilbageholdende. Vi kan ikke se hele området hvor hønsene kan gå på billedet. Og vi ved alle sammen godt at de gerne samler sig i en bunke når de er utryg med situationen.
Det er lige netop derfor jeg spørger.... Men jeg er skeptisk overfor om der er styr op salget og er slet ikke blevet mindre af at Rørbæk marked ikke vil svare
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Pia B. J.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Ørbæk marked og salg af høns
« Svar #6 Dato: 15 Juli , 2013, 12:58 »
Jeg var der lørdag formiddag, og der var da flere steder længere inde i buret var der var plads nok, hønsene klumpede sig sammen ude i solen.
0,5 sort sølvrandede wyandotter
1,1 børn
0,2 børnebørn
3,0 katte
0,2 labrador bl.