Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Foder online  (Læst 20148 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Foder online
« Dato: 28 Juni , 2013, 09:48 »
Der har været en del tråde på det seneste ang. foder og hvor det er billigst at købe.

Jeg har tidl. fodret med økologisk æglægning fra Land og Fritid, men de har uden varsel ændret proteinindholdet i deres æglægningsfoder og lavet formlen om. Mine høns gider ikke spise det mere. Så nu konverterer jeg til Møllerens fuld-af-pep (selvom jeg er ærgelig over det ikke er økologisk >:()

Jeg fandt en hjemmeside for et firma, der hedder Agroland http://shop.agro-land.dk/hons-hobbydyr/honsefoder.html
Her kan man købe 15 kg. fuld-af-pep til kr. 94,50 pr. sæk. Herudover kan man købe rigtig mange andre gode ting :)

Levering koster kr. 85,- hvis man køber for uder kr. 1000,-
Køb over kr. 1000,- udløser gratis levering.
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Foder online
« Svar #1 Dato: 28 Juni , 2013, 09:58 »
Hvor er det bare typisk DLG, (Land og Fritid) at ændre indholdet i deres foder - jeg havde for år tilbage, avl af Sydafrikanske Boergeder og øv hvor det påvirkede dyrene og jeg skulle omregne mine foderplaner i en uendelighed  /d

Jeg kan varmt anbefale Agroland, de har ALT til dyr  /o

Offline voldsgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 156
Sv: Foder online
« Svar #2 Dato: 17 Juli , 2013, 18:37 »
Tak for hjemmesiden, har dog fundet en ting som de ikke har, nemlig tilskudsfoder til får.
fynbo på 29 med hang til det simple liv
1.5 Wyandotter i guld/sortrandet
1.3 Dværg Wyandotter i sølv/sortbåndet
1.4.blandnings får
0.2 Hereford

Offline Loan

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 133
Sv: Foder online
« Svar #3 Dato: 17 Juli , 2013, 19:36 »
Har ikke prøvet deres hjemmeside, men handler i deres forretning som ligger 10 min væk, og de kan hvert fald anbefales, synes de har en rigtig god service derude :)
Loan Sørensen

1.1 Huskatte, snart ingen.

Nu uden høns da vi flytter i lejlighed uden have :'(

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Foder online
« Svar #4 Dato: 17 Juli , 2013, 20:31 »
Tak for tippet. Overvejer at prøve at bestille derfra. Jeg plejer at køre over 30 km for at hente foder, så det ville da være meget nemmere at få det leveret til døren, og de 1000,- er hurtigt brugt her ;)

Er der tilfældigvis nogen der har erfaring med deres kaninfoder og/eller har tjek på næringsindholdet i det?
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline MOK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 376
    • Odahesten.dk
Sv: Foder online
« Svar #5 Dato: 17 Juli , 2013, 21:19 »
Jeg har det hjemme Pia - Agroland ligger stort set for enden af "vores" vej (og så har jeg købt hønsefoder i Kolding  :-\ det er så nok slut nu  :P)

Jeg skal lige checke om jeg har sækken endnu - bruger fodertønder - men ellers skal jeg vist snart have igen.
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline Lone Knap

  • Bruger
  • Indlæg: 429
Sv: Foder online
« Svar #6 Dato: 17 Juli , 2013, 22:44 »
Vi Giver 87 kr for 15 kg. puld af pep ved køb af 5 sække hos HK. Måske man kan forhandle prisen ned, når man kan henvise til andre, der sælger det samme produkt billigere

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: Foder online
« Svar #7 Dato: 17 Juli , 2013, 22:46 »
Er alle Møllerens hønseprodukter ok? Også med indhold af mangan, vitaminer osv?
Jeg blev meget glad, da jeg opdagede, at DLG har økofoder, men efter at jeg gik over til det, er mine små kyllinger (2 hold i forskellige bure og med forskellige mødre og afstamning) blevet syge, og jeg mistænker stærkt enten mangel på mangan eller på vitaminer. De sidste tre syge kyller håber jeg at redde med vitamintilskud og foder fra nag, som indeholder mangan. Men jeg tør ikke bruge dlg's igen.
Jeg har set at andre har talt varmt for Møllerens, men der er ingen produktinfo på den hjemmeside, du linker til Tanja
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Foder online
« Svar #8 Dato: 17 Juli , 2013, 23:13 »
Vi Giver 87 kr for 15 kg. puld af pep ved køb af 5 sække hos HK. Måske man kan forhandle prisen ned, når man kan henvise til andre, der sælger det samme produkt billigere

Det er billigt. Jeg kan hos min 'pusher' få prisen ned omkring 92 kr/15 kg ved køb af 7 sække ad gangen.

Jeg undersøgte på et tidspunkt med producenten af Møllerens (Hornsyld) hvad de ville sælge dette produkt til pr sæk hvis jeg aftog en hel palle ad gangen. Og der var ikke mange kroner at spare pr sæk ift prisen hos min 'pusher', så det opgav jeg.

Jeg er i mellemtiden gået over til foder fra Bang's, som er marginalt billigere (ca 0,35 kr/kg billigere) ved køb af 125 kg ad gangen.
Mvh
Erik Andersen

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: Foder online
« Svar #9 Dato: 17 Juli , 2013, 23:26 »
nu ved jeg ikke hvordan DLG behandler deres øko foder., om det bliver varmebehandlet eller ikke. men kan oplyse at der kan komme noget i økologisk korn som man kan blive syg af.

min mester og kolega havde rørt noget økologisk korn der har stået i en lade siden høst og mester der havde rørt meget ved det fik et nældefeber udbrud, hvor min kolega kunne mærke det på hænderne da han rørte det meget lidt.

min kolega undersøgte det, men jeg kan selvfølgelig ikke huske mere hvad der gjorde det gav denne reaktion på huden.

ved bare at det, at det er økologisk gør det. dette kan ikke ske i traditionelt korn.


tænker det måske kan være det der har gjord dine høns syge? det økologiske kan ikke selv bekæmpe alle de sygdomme og svampeinfektioner ned som man normalt sprøjter for i traditionelt landbrug..

vil lige sige jeg er i landbruget og vi har både traditionelt og økologisk.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Foder online
« Svar #10 Dato: 18 Juli , 2013, 08:01 »
Der er altså ikke større problemer med svampegifte i økokorn end i korn der er sprøjtet. Myten om det eksisterer desværre stadig, men siden 90'erne har der ikke været forskel på antallet af svampegifte i økokorn eller sprøjtet korn. FVST undersøger det jævnligt og kan ikke påvise nogen forskel. Svampene kommer efter høst, hvis kornet ikke opbevares rigtigt og det gælder både økokorn og sprøjtet korn..

Så når det gælder svampe i korn, er der ikke noget belæg for at fravælge økologiske korn

Til gengæld er der rester  af sprøjtemidler og sprøjtemidlerne er hormonforstyrrende og nedsætter indlæringsevnen. http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/12/01/1201073518.htm
Så der er grund til at fravælge sprøjtet korn!
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: Foder online
« Svar #11 Dato: 18 Juli , 2013, 08:08 »
Der er altså ikke større problemer med svampegifte i økokorn end i korn der er sprøjtet. Myten om det eksisterer desværre stadig, men siden 90'erne har der ikke været forskel på antallet af svampegifte i økokorn eller sprøjtet korn. FVST undersøger det jævnligt og kan ikke påvise nogen forskel. Svampene kommer efter høst, hvis kornet ikke opbevares rigtigt og det gælder både økokorn og sprøjtet korn..

Så når det gælder svampe i korn, er der ikke noget belæg for at fravælge økologiske korn

Til gengæld er der rester  af sprøjtemidler og sprøjtemidlerne er hormonforstyrrende og nedsætter indlæringsevnen. http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/12/01/1201073518.htm
Så der er grund til at fravælge sprøjtet korn!
Det er jo præcis derfor, jeg glad gik over til øko. Og jeg giver også stadig de voksne økologisk, men jeg tør sørme ikke bruge det til kyllinger og hønniker. Jeg tror mest på at der mangler nogle vitaminer i det. Lg så måske det med manganen?
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Laila

  • Bruger
  • Indlæg: 476
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Sv: Foder online
« Svar #12 Dato: 18 Juli , 2013, 09:55 »
http://www.futterhoehle.de/vogel/tauben-und-huehnerfutter/?p=1&s=46

Jeg satser på at begynde at købe her, og gerne sammen med andre ;) Ved køb over 470 euro, er fragten gratis :) Deres priser er en del billigere end herhjemme, og de forhandler versale laga ( Eller det der I ved nok ;) )
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline T.B.Johansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 12
Sv: Foder online
« Svar #13 Dato: 18 Juli , 2013, 12:13 »

Offline preben r

  • Bruger
  • Indlæg: 463
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
Sv: Foder online
« Svar #14 Dato: 18 Juli , 2013, 12:31 »
Jeg handler her.

http://www.raunsmed.dk/foder.html

Det er nok også godt nok ind til man bliver brændt af som vi det svære blev fire gange sidste sommer /d de har ikke styr på noget som helst /d
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/