Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Slagt af haner idag ... Så skal det kigges efter nye høner..  (Læst 1107 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hanned

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 15
Idag har jeg slagtet 3 af mine hidtil 4 dværgorpingtonhaner. Den heldige tilbageværende blev udvalgt af kyndige øjne i weekenden. Alt forløb fint      ( første slagtning) slagtet vægt lige knapt 1200 gram - flotte ser de ud :-)

Nu går jagten ind på flere og nye dværgorpingtondamer - glæder mig til LU i weekenden, hvor jeg håber at kunne få kontakt til avlere af denne fantastiske lille race.... Ønsket er blå, gulsortsømmet eller chokoladefarvede :-) håber det kan lykkes.
0,3 sort orpington, dværg
0,6 blårandet orpington, dværg
2,0 blårandet orpington, dværg
1,0 Engelsk springer

Medlem af: DFfR, OrpingtonKlubben, Faxe Fjerkræklub, Sydvestsjællands Fjerkræklub

Offline Niels-Peter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 12
Sv: Slagt af haner idag ... Så skal det kigges efter nye høner..
« Svar #1 Dato: 14 Januar , 2013, 09:57 »
Tak for snakken på LU i weekenden. Jeg glæder mig til at forsyne dig med "blå"-æg til foråret.

Da hønsene og jeg kom hjem i går, blev stammerne sat sammen. Så nu går 1,0 sort sammen med 0,3 splash - dette giver kun blå-kyllinger. Det er høns fra 3 forskellige danske stammer fra seriøse avlerer, så livskraft og befrugtning burde være ok, men det vil tiden jo vise. Hanen fik 95 på LU. Kun en af hønerne var med - hun fik 93 - de 2 andre er mindst lige så gode.

Dværg orpington i farverne:
Sort, Sort/hvidplettet, Splash, Blå/randtegnede

Medlem af: DFfR, Amagerlands Fjerkræavlerforening, Landsklubben for Orpington