Spindemider er noget bras! Jeg ville nok være på forkant næste år med at have nogle rovmider i samme øjeblik, du ser tegn på bæsterne, selvfølgelig skal du også holde godt øje

for hvis angrebet er massivt, er det jo svært. Du kan også give drivhuset en grundig omgang når planterne er ude, men brun sæbevand, og sørge for at komme godt ind i revner og sprækker. Du skal nok sørge for at have dine vagtler et andet sted så længe og indtil der er tørt igen.
Mit drivhus er jo nyetableret i år, så der er ingen spindemider. Derfor valgte jeg også at så mine agurker selv, for så skulle jeg jo være sikret, men omvendt virker det sommetider, som om de bæster dukker op af den blå luft.
Mine to små kyller har det stadig fint her til morgen, da jeg kom over med foder anden gang, så jeg lige en lille kylling pile afsted med en ørentvist i næbbet, noget af en mundfuld!
PS Man kan da købe hampefrø i sækkevis, det gør vi til fodring af de vilde fugle, og enkelte gange har der da været en lille plante, der er spiret frem, jeg har egentlig altid troet, at planter fra de frø var golde, forstået på den måde at der ikke var THC i dem. Jeg har i hvert fald aldrig følt mig som kriminel over, at der lejlighedsvis er dukket sådan en lille fætter op. For rigtig mange år siden, inden det blev forbudt havde vi to rigtig flotte hampplanter i haven, udelukkende pga. af, at de er utrolig flotte og dekorative. Jeg kunne faktisk også godt tænke mig nogle øreringe med de små sølvhampblade, der dingler, for de er rigtig flotte; jeg køber dem dog aldrig, for jeg kan jo ikke sende nogle forkerte signaler, specielt fordi jeg er lærer.