Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Min hemmelighed  (Læst 64219 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Min hemmelighed
« Svar #180 Dato: 24 Juni , 2009, 06:18 »
Også herfra et kæmpe  *t *t
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min hemmelighed
« Svar #181 Dato: 24 Juni , 2009, 06:49 »
Tak for opbakning og trøst, både da de var undervejs, men også nu hvor jeg står tilbage med en flad og trist fornemmelse.
Men nu ved vi da, at det kan lykkes at få forældrefuglene til at udruge vagtelungerne.
Jeg må jo tænke på nogle af de tråde, jeg har læst fra Bjarnes hånd, som også har været fyldt af håb, glæde og skuffelser....og så glæde igen, når det endelig lykkedes.
Vagtler er bestemt værd at holde, de er sjove og kønne og en stor udfordring.
Om det lykkes med en rugning igen i år ved jeg ikke, men næste år er mit drivhus nok også blevet gennemtørt i bunden, så der er chancerne sikkert bedre.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Min hemmelighed
« Svar #182 Dato: 24 Juni , 2009, 07:16 »
Tjae, de andre har jo sagt det, men alligevel: ØV
og  *t

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Min hemmelighed
« Svar #183 Dato: 24 Juni , 2009, 07:32 »
Nej hvor synd  *t Du får lige en  *l
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min hemmelighed
« Svar #184 Dato: 24 Juni , 2009, 07:41 »
Berit, jeg har gået og tænkt på den rede, som dine vagtler har lavet i en plantesæk. Jeg tror du skal tænke på at "renovere" den lidt inden hun lægger sig til at ruge. Du kan f. eks. grave en lille skål ned, der hvor den er og så flytte redemateriale og æg over i skålen.
Jeg havde jo et æg med en helt færdig kylling, der ikke klækkede, fordi der var fugt under reden.
For med den plantesæk ovenpå en kapillærkasse kan du ikke undgå fugt med mindre du lader dine tomatplanter gå ud.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Min hemmelighed
« Svar #185 Dato: 24 Juni , 2009, 08:35 »
 :'( Nej hvor er jeg ked af at læse hvad der er sket,  *t det gør mig virkelig ondt at det skulle ske for dig, du som er så omsorgsfuld med hensyn til dine dyr *l

Jamen Marianne jeg lader gerne mine tomater gå ud, men mon det vil hjælpe når de kommer ned på jorden, for så får de jo kolde fødder alligevel, jeg har nogle tynde flamingo plader mon det ville hjælpe hvis jeg kunne lægge ud og så jord oven på, men lad os nu se om de vil ruge, men der er godt nok mange æg i reden, så mon ikke jeg skal tage et par æg væk
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min hemmelighed
« Svar #186 Dato: 24 Juni , 2009, 09:16 »
Jeg skal ikke kloge i det, Berit, men dit drivhus er jo flere år gammelt, så det er nok mere tørt i bunden end mit.
Du skal også have stoppet noget i vandingshullerne i kapillærkasserne, hvis der klækker kyllinger. Jeg stoppede mine til med en sammenkrøllet plastikpose, men har overvejet at lave en trekantet klods til hver, som lige passer ned i.
Ariel og Bob kvidrer lystigt, de sørger ikke over tabet af deres børn, han er i fuld gang med kurmageriet, og hun lader sig villigt træde med de der søde små jubelskrig.
Jeg har lige været ude og fange biller til dem, og Ariel åd lige fire store (u)lækre sorte biller i rap, mens Bob stod og så bifaldende til, mens han sagde sine duk-duk-lyde.
Livet går videre i vagtelland  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Min hemmelighed
« Svar #187 Dato: 24 Juni , 2009, 09:20 »
Jamen Marianne jeg tager det kun som gode råd, og ikke som om du kloger dig, nej jeg er modtagelig for gode råd for jeg vil jo gerne have små dejlige vagtler  <L <L
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Min hemmelighed
« Svar #188 Dato: 24 Juni , 2009, 11:33 »
Ariel og Bob kvidrer lystigt, de sørger ikke over tabet af deres børn, han er i fuld gang med kurmageriet, og hun lader sig villigt træde med de der søde små jubelskrig.
Jeg har lige været ude og fange biller til dem, og Ariel åd lige fire store (u)lækre sorte biller i rap, mens Bob stod og så bifaldende til, mens han sagde sine duk-duk-lyde.
Livet går videre i vagtelland  :D
Det er da meget positivt!  8)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Susanne

  • Gæst
Sv: Min hemmelighed
« Svar #189 Dato: 24 Juni , 2009, 20:48 »
Øv-øv  >:(

Sikke en skuffelse det må være for dig!

Jeg kan godt leve mig ind i følelsen efter det kæmpestore engagement, der har ligget bag og efter glæden over at det lykkedes !

Synd for dig og kæmpeknus!
fra Susanne