Tak skal I ha* Jeg fik mig ellers en gevaldig forskrækkelse, da jeg kikkede til dem i morges, for en af kyllingerne lå tilsyneladende livløs i drivhuset. Da jeg tog dem op var varmen fra min hånd nok til at den gav lidt livstegn, så jeg skyndte mig ind, fik den til at drikke et par dråber vand, tror jeg. Jeg satte den under en varmepære på et viskestykke i en klodskasse og dryssede lidt mad i bunden. Jeg turde ikke sætte vand til den, for jeg var bange for at den skulle komme til skade/drukne.
Den kravlede ind under en fold i viskestykket, så lidt kræfter havde den da.
Jeg kom endda for sent på arbejdet
Jeg har tænkt så meget på den her i formiddag, ville den nu gå til fordi der ikke var vand? Men jeg har jo læst at bob white vagtler ofte klarer sig med det vand de får fra duggen, og jeg havde jo forsøgt at få et par dråber i den her til morgen.
Glad var jeg, da jeg kom hjem til en højt pippende lille kylle,
den er nu tilbage i drivhuset og jeg
Det er selvfølgelig for tidligt at sige om den har klaret sig, men den pilede da hen til sine forældre, så jeg håber - jeg har jo ikke så mange at gi' af
Og Bent, du kan tro det er nogle tidsrøvere, og du må meget gerne komme og se dem, nu har jeg jo set dine små.