Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: store kyllinger jagter og hakker de store  (Læst 917 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline egely41

  • Bruger
  • Indlæg: 148
store kyllinger jagter og hakker de store
« Dato: 07 August , 2012, 08:47 »
Hej i forum.

Jeg har fået naboens 3 lys syssex kyllinger på ca 7 uger i pleje for et par dage siden, da naboen desværre har haft besøg af mikke ræv og mistet alle deres øvrige høns og kyllinger.

Jeg har selv en hønemor med 2 stk 9 uger gamle kyllinger gående, så jeg tænkte at det nok skulle gå at sætte dem sammen: 3 mod 3 og hvis der blev ballade, så er mine dyr  alle større end de nye.

Men tænk engang, det er kun den voksne høne som de 3 plejebørn har respekt for. Mine 2 store kyllinger der er en del større end de 3 små bliver jagtet og hakket af de små og er helt fra snøvsen og bange for dem.

I dag har jeg så kun lukket 1 af de små ud sammen med mine 3 for jeg håber at der så vil blive mere ro. Om et par dage lukker jeg så en til af de små ud til flokken og efter et par dage mere så den sidste.

Tror i det vil lykkes eller er det for sent at få en sammentømret flok?
Camilla.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: store kyllinger jagter og hakker de store
« Svar #1 Dato: 07 August , 2012, 09:52 »
Det vil tiden vise, men det bliver altså lidt hårdt for den sidste kylling, når den skal gå alene, inden den bliver sat sammen med de andre.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline egely41

  • Bruger
  • Indlæg: 148
Sv: store kyllinger jagter og hakker de store
« Svar #2 Dato: 07 August , 2012, 11:18 »
Ja du har ret, det er vel ikke fair.
Camilla.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: store kyllinger jagter og hakker de store
« Svar #3 Dato: 07 August , 2012, 11:22 »
Samtidig med at du lister nr 2 ind i flokken, lusker du en af dine egne ud til den sidste, så går der kun en dags tid, så kan alle gå sammen, og ingen har været alene.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn