Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Silkehøns! Hvornår kan jeg se køn? Update: Billeder i #5! Flere billeder #16!  (Læst 31069 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Wow, lavendel - det lyder fornemt. :D

Søs Roses Pjuskebusk havde også en farve lidt derhen af dine. Han havde ingen røde fjer da han var helt lille, fik så flere og flere til han var 3-4 måneder. Og nu er han jo en lækker Dalmatín Rosé.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Jaja, det er ikke "jenne løwn"

Kik her engang: http://www.silkiechickens.com/lavender_silkies.htm

De findes skam....  *f
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
:D Det var mere mht. om der var så meget kød på en silkehane, at der rent faktisk var nok til et måltid? :)

Alt er jo relativ. Der er ikke så meget kød på som på de store racer eller industrihøns, men det at man ved at de har haft det godt smager jo meget bedre. Så her er der i hvert fald tale om kvalitet fremfor kvantitet. Der er jo også nogle der spiser vagtler - og dem er der jo heller ikke meget kød på.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Det er nu ikke altid, at de smager godt, fordi man ved de har haft det godt, kommer lidt an på, om det er kylle, pylle eller rylle, eller den ubekendte, som jo nok smager lidt bedre, *ggg
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Ang. farven.
De kommer jo fra mig så jeg skulle nok mene at jeg kan opklare mysteriet.
Jeg har ikke mine silkehøns mere men da jeg rugede disse kyllinger ud havde jeg en broget flok bestående af:
1,2 vildfarvede
1,1 røde
0,1 grå spættet (kan ikke lige huske hvad den korrekte betegnelse er)
1,4 hvide
2,2 blå
1,3 dalmatiner
1,2 sorte.

I min salgsannonce skrev jeg at kyllingerne stammede fra forældre af forskellig farve men det kan da godt være at jeg aldrig fik fortalt dig dette. De var helt hvide som små så det gik jeg egentlig også bare udfra at de ville være som voksne.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Alt er jo relativ. Der er ikke så meget kød på som på de store racer eller industrihøns, men det at man ved at de har haft det godt smager jo meget bedre. Så her er der i hvert fald tale om kvalitet fremfor kvantitet. Der er jo også nogle der spiser vagtler - og dem er der jo heller ikke meget kød på.

Ja, det er også rigtigt...men det er bare meget arbejde, at skulle slagte dem, hvis der ikke er så meget køb på...og indrømmet *r jeg tror ikke jeg vil ha' så nemt ved at skulle slagte og spise silkerne, for de er jo "de små" *r *r

Ang. farven.
De kommer jo fra mig så jeg skulle nok mene at jeg kan opklare mysteriet.
Jeg har ikke mine silkehøns mere men da jeg rugede disse kyllinger ud havde jeg en broget flok bestående af:
1,2 vildfarvede
1,1 røde
0,1 grå spættet (kan ikke lige huske hvad den korrekte betegnelse er)
1,4 hvide
2,2 blå
1,3 dalmatiner
1,2 sorte.

I min salgsannonce skrev jeg at kyllingerne stammede fra forældre af forskellig farve men det kan da godt være at jeg aldrig fik fortalt dig dette. De var helt hvide som små så det gik jeg egentlig også bare udfra at de ville være som voksne.

Danny

Hej Danny

Hvad farve vil du så kalde mine? Og øv, vil det sige du SLET ikke har silkehøns mere? :( Havde lige håbet på du havde et par høner, du ville sælge mig! ;D

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Stinne ...Dalmantin Rosé ...WOW !!! ;D
Med venlig hilsen Søs

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Ja-jaa, det er en meget fin herre. ;D
Jeg synes så flot en fjerdragt skulle have et godt navn; så det er hjemmelavet, men flot :D
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
[move ] *g *g *g *g *g *g *g[/move]
Stinne jeg tror jeg får en til af slagsen.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Silkehanen smager fint og er raffineret med sit mørke kød.

Du kan flå den, det går hurtigt.

Bon appetit.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
De er altså flotte, Berit.

Man skal bare beregne to silker i stedet for én (færdigkøbt), så passer pengene.
Og hvis 3 af dine 4 er haner er der jo 1½ måltid, Christina. ;)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Ja det har du ret i, velbekomme
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Christina:
Farven er vist bare noget man kan kalde en krydsnings farve. Det er ihvertfald ikke en anderkendt farve i DK.
Og nej, jeg kan desværre ikke hjælpe dig med silkehøner da jeg ikke har nogen tilbage, overhovedet.
Men jeg har Kochin kyllinger i den store variant. De kan lægge på flere æg end silkehøns og de skrukker med garanti hvert år (hvis man altså kan give garanti for sådan noget). De vil også passe bedre sammen med Skånske blomsterhøns end silkehøns (på grund af deres størrelse). Jeg har pt. 3 kochin høner som alle går med kyllinger. Jeg kender 2 andre der også har denne race og de får heller ingen æg lige pt. på grund af, at deres høner enten ligger skruk eller går med kyller.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Hej

lavendel farven er i europa hvad vi vil kalde perlegrå, men det er noget med arvelighed og den lavendel findes vist også i Holland, det er en meget lys blå efter hvad jeg har kunne få oplyst, men der er jo så mange nye farver på vej, så det bliver ikke nemt at bestemme farver på silkehøns i fremtiden, vi ender nok som med dværg wyandoterne og Antwerberskæghøns med 25 forskellige farver varianter.


Tommy   

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Nok lidt indskudt her, men noget bud på om det kunne lade sig gøre at lave en tværstribet altså tværstribet ligesom plymouth rock? ;) Det kunne være så blæret :D! Måske de allerder findes? ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.