Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skal høns ha vand ude i hønsegården ?  (Læst 1567 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline aakande

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 118
Skal høns ha vand ude i hønsegården ?
« Dato: 09 August , 2013, 13:03 »
Skal mine høns have vand ude i hønsegården ? Eller er det nok med det de har inde i hønsehuset :)

ny i hønse faget :)

Offline Malene V

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 67
Sv: Skal høns ha vand ude i hønsegården ?
« Svar #1 Dato: 09 August , 2013, 14:59 »
Jeg vil tro, at de går ind og drikker, hvis de ved, at det kun er dér der er vand!
Men mine har vand ude, op til flere steder. Jeg skifter kun vandet indenfor, fordi det bliver "støvet" - de drikker kun udenfor! Jeg har vandbeholderen stående på sådan en gasbeton-blok, da de ellers hurtigt får det svinet til, men skifter det dagligt....  :)

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Skal høns ha vand ude i hønsegården ?
« Svar #2 Dato: 09 August , 2013, 16:03 »
Jeg giver alt foder og vand inde i huset, og måske derfor jeg aldrig har nogen høns som ikke går ind om aftenen, noget jeg ser her på Forum at mange har problemer med.
Iøvrigt skal foder og vand alligevel gives under tag for at opfylde lovgivningen på området.

Offline aakande

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 118
Sv: Skal høns ha vand ude i hønsegården ?
« Svar #3 Dato: 09 August , 2013, 16:13 »
Okay så behøver jeg ikke være bekymret over det :)
Jeg har lige et andet søgsmål som jeg nu under mig meget over ,
Mine høns er vandt til og være ude og de har gået ude siden de var 3 uger gamle , men her i dag gad de ikke ud, de var lige ude de 5 min jeg var der over hvor de gik rundt om benene på mig , men da jeg gik ind for og hente nyt vand var de gået ind da jeg kom igen og de har ikke været ude siden , er der noget galt ? :,(
ny i hønse faget :)

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Skal høns ha vand ude i hønsegården ?
« Svar #4 Dato: 09 August , 2013, 16:33 »
Med mindre de ikke har syntes om vejret :)  så tror jeg at de måske har set et eller andet der har skræmt dem (mine kan godt blive bange for en pindsvin der tøffter rundt, eller en fremmed kat osv.)

Offline aakande

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 118
Sv: Skal høns ha vand ude i hønsegården ?
« Svar #5 Dato: 09 August , 2013, 16:46 »
Hehe håber da de syntes om solskin :)
Kan de ha hørt et dyr der om natten så de ikke tør komme ud i dag ? :)
Men der bare ikke tegn efter noget dyr der ingen fodspor eller lorte andet end når hunden har være omme og hilse på :) men den er de ikke just bange for hehe :)
ny i hønse faget :)