Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllingemor  (Læst 5073 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Kyllingemor
« Dato: 17 April , 2009, 06:33 »
Så fik jeg endelig min nye super rapido luxus kyllingemoder, med over en måneds leveringstid  :(

http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=487

Er der nogle der har erfaring med denne model ?
 
Indvendig i bunden er der et fastsiddende net i maskestr. ½ x ½ cm over gødnings-bakken, jeg kunne forestille mig at nettet er svært at holde rent ?

Jeg syntes også at ½ kvm. til ca. 60 kyllinger i 3 uger lyder af meget lidt plads ?

Ellers er det en mægtig fin kasse med mange finesser, glæder mig til afprøve den...  :D

Offline Oddbjørn

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 23
Sv: Kyllingemor
« Svar #1 Dato: 17 April , 2009, 07:02 »
Til lykke, Bjørn. Den var flott. Tror du kommer til å få mye glede av den. Men jeg er enig med deg om at  60 kyllinger virker litt mye. Tror halvparten vil være rikelig. Men du får prøve deg fram. Det er jo ikke første gang du har kyllinger, etter det jeg forstår. Lykke til! ;)

Offline Kurt Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 94
Sv: Kyllingemor
« Svar #2 Dato: 17 April , 2009, 07:05 »
Så fik jeg endelig min nye super rapido luxus kyllingemoder, med over en måneds leveringstid  :(

http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=487

Er der nogle der har erfaring med denne model ?
 
Indvendig i bunden er der et fastsiddende net i maskestr. ½ x ½ cm over gødnings-bakken, jeg kunne forestille mig at nettet er svært at holde rent ?

Jeg syntes også at ½ kvm. til ca. 60 kyllinger i 3 uger lyder af meget lidt plads ?

Ellers er det en mægtig fin kasse med mange finesser, glæder mig til afprøve den...  :D

Jeg købte sådan en i februar. den har jeg haft 16 dværgkyllinger i på en,  gang, da der var gået 3 uger var der ikke meget plads.

Nættet i bunden holder kylligerne selv rent. Jeg havde en bakke med sand og grit i den ene ende, de fylde ca. 1/3 af kassen. Der sov og støvbadede kyllingerne.

Jeg havde kassen at stå i stuen, jeg lage avis i rensebakke så den var nem at tømme og rense vær dag.

Jeg er glad for min, især da det var kold der ude.

Hæld og lykke med den.
Kurt Jensen

Faverolles
Wyandotter Dværg

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Kyllingemor
« Svar #3 Dato: 17 April , 2009, 09:05 »
Hold da op en luxus-kuvøse. <L

Står den stadig på havregrød, din stakkel. ;)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Kyllingemor
« Svar #4 Dato: 17 April , 2009, 09:11 »
Man skulle være en kylling...  8)
Mvh Marianne

Offline Kurt Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 94
Sv: Kyllingemor
« Svar #5 Dato: 17 April , 2009, 09:56 »
Hold da op en luxus-kuvøse. <L
 
Står den stadig på havregrød, din stakkel. ;)

 <: Nej, for nu da jeg har ruget de æg af egen avl jeg ville  <L, så nu kan der komme spejlæg på havre grøden  <Y. Så det nærmer sig et ernærings rigtig måltid ;D
Kurt Jensen

Faverolles
Wyandotter Dværg