Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: frost  (Læst 3734 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline johnny larsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 63
frost
« Dato: 11 December , 2008, 22:01 »
hvordan høns det med frost. det er ikke alle mine høns der vil ud i gården

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: frost
« Svar #1 Dato: 11 December , 2008, 22:03 »
Mine plejer at tage det meget stille og roligt. De går bare ud, og så er der så nogle der konstatere at det er for koldt :)... Somregelt er det her ved mig de gamle der bliver inde.

Høns har ingen problemer med det overhovedet. De kan også klarer minusgrader i selve hønsehuset :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: frost
« Svar #2 Dato: 11 December , 2008, 22:28 »
Her render hønsene ud i al slags vejr. Dog skal de lige overbevise sig selv om at snevejr ikke er farligt. Men det tager kun ti minutter, så er de overbevist  ;D ;D
Hilsen Susanne

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: frost
« Svar #3 Dato: 11 December , 2008, 22:31 »
Ja mine høns har heller ikke noget imod og komme ud :). Det har ikke været så koldt endnu ihvertfald at nogen er blevet inde..
Jeg syntes derimod at siden det bliver tidlig mørkt.. Så vil de ikke rigtig gå ind om aftenen.. Jeg har ellers tændt lys i huset ???.. Så de sku jo gerne ku se til og finde ind.. Men jeg er ude og tjekke hver aften.. Og der sidder som regel 2-3 høns og sover udenfor.. De bliver så lige løftet ind. Så kulde er de åbenbart ikke så bange for :D..
« Senest Redigeret: 11 December , 2008, 22:38 Fra JanR »

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: frost
« Svar #4 Dato: 11 December , 2008, 23:00 »
JanR: åhh ja, sådan er det også her, der er altid lige et par stykker der skal sær-puttes :) Og mine drøner også ud så snart de kan komme afsted med det, uanset vejret. Men sne har de ikke rigtig oplevet endnu nogen af mine gokker :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: frost
« Svar #5 Dato: 11 December , 2008, 23:55 »
De fleste hønseracer kan sagtens klare kulde og frost - men ikke træk !!

Dog kan der være problemer med meget kortbenede racer f.eks Chabo og Lutter for de er meget tættere på den kolde jord med kroppen.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: frost
« Svar #6 Dato: 12 December , 2008, 07:33 »
Her har jeg haft en høne der sov direkte i udluftningsbanen. Den sad og sov under bjælken. Lige der hvor alt luften suser ind og ud :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: frost
« Svar #7 Dato: 12 December , 2008, 08:27 »
Mine høns er også fuldstændig ligegalde med frost og sne.

Om der så lige 10-15cm sne i hele hønsegården, ja så vader de fornøjet rundt og skraber i håb om at finde nogle insekter (tror jeg), der ikke har opdaget, at det er p....koldt :D
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: frost
« Svar #8 Dato: 12 December , 2008, 08:48 »
Ja mine høns er også ude, uanset vejret, men jeg har haft høns der ikke gik ud når der var helt hvidt af sne udenfor,  8)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte