Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns - Forberedelse  (Læst 17808 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bokbok123

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 69
  • Drømmer om et mere selvforsynende liv.
Sv: Høns - Forberedelse
« Svar #30 Dato: 18 Marts , 2012, 16:52 »
Ja, nu må vi se...
Matrikel-medlemmer:
0.1 Hund, Sally (Weimaraner/Islandsk Fårehund)
3 Katte

0.7 Isa Warren
0.1 Grønlæggere
1.2 sort-kobber Maran
*Ægge-fødselsdag: Grundlovsdag*

Offline bokbok123

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 69
  • Drømmer om et mere selvforsynende liv.
Sv: Høns - Forberedelse
« Svar #31 Dato: 03 April , 2012, 20:03 »
Update fra drivhuset: Tomaterne er spiret, jeg troede aldrig det ville ske ::) . Mine forårsløg er gået i frø, de er dog ikke blomstret endnu. Persillen, som bare var sådan nogle man potter man køber i butikker, og var klippet ned, kommer også fint. De hvidløg jeg fik af min mor, og som var spiret, satte jeg i noget jord, og de gror også. Min karse er desværre gået ud, de manglede vand i 2 dage, så var det sket med dem, så dem skal der såes nye af. Der er også sået hovedsalat og icebergsalat, men mest spændende af alt, er der måske kartofler som skal plantes ud; de har spiret på et mørkt sted i en overdækket papkasse, dem går jeg lige ned og kigger til... /o
Det var vist det... ;) ;) ;)
Matrikel-medlemmer:
0.1 Hund, Sally (Weimaraner/Islandsk Fårehund)
3 Katte

0.7 Isa Warren
0.1 Grønlæggere
1.2 sort-kobber Maran
*Ægge-fødselsdag: Grundlovsdag*

Offline bokbok123

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 69
  • Drømmer om et mere selvforsynende liv.
Sv: Høns - Forberedelse
« Svar #32 Dato: 03 April , 2012, 20:26 »
Øv, det var de ikke. Min far siger at de har stået FOR mørkt, så nu er de kommet udenfor. Jeg krydser da bare fingre! *k
Matrikel-medlemmer:
0.1 Hund, Sally (Weimaraner/Islandsk Fårehund)
3 Katte

0.7 Isa Warren
0.1 Grønlæggere
1.2 sort-kobber Maran
*Ægge-fødselsdag: Grundlovsdag*

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Høns - Forberedelse
« Svar #33 Dato: 03 April , 2012, 21:49 »
Jeg ved ikke helt præcist hvor du bor, men synes at kunne læse, at det er i nærheden af Tølløse? Du er velkommen til at kigge forbi os i Undløse, hvis du savner inspiration til dit hønsehold :).

Jeg kender også Maxsø. Jeg handler ikke dér igen (men håber at andre der handler hos ham får en fair behandling og de varer der er betalt for :)). Hvis du gerne vil se andre steder med høns til salg, er der også Bangs ved Ugerløse. Han sælger også foder og udstyr ;).

Pøj pøj med både planter og høns. Det lyder rigtig spændene begge dele /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline bokbok123

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 69
  • Drømmer om et mere selvforsynende liv.
Sv: Høns - Forberedelse
« Svar #34 Dato: 11 April , 2012, 19:53 »
Jo tak Tanja  ;). Planen for valg af race er blevet ændret FULDSTÆNDIGT. Han tager 90 kr. :o for lohmann, det har jeg fandme ikke råd til! Jeg har i stedet tænkt mig at købe:
0.1 Sussex
0.1 New Hampshire
0.1 Gul Orpington
De koster 35 kr. ca. alle tre. Dette opdagede jeg på hans nye hjemmeside som hedder: www.maxpetfood.dk
Matrikel-medlemmer:
0.1 Hund, Sally (Weimaraner/Islandsk Fårehund)
3 Katte

0.7 Isa Warren
0.1 Grønlæggere
1.2 sort-kobber Maran
*Ægge-fødselsdag: Grundlovsdag*

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Høns - Forberedelse
« Svar #35 Dato: 11 April , 2012, 21:28 »
Nogen synes at tage sig godt betalt for hybrider. De 90 kr hos Maxpetfood overgås endda af Dyreriget hvor jeg lige har set dem til 125 kr/stk.
Det er 4-5 år siden jeg sidst har købt hybrider og dengang gav jeg ca 45 kr/stk hos Kalkerup Fjerkræ i Fensmark (lidt NØ for Næstved). De er dog nok steget siden, da korn og foderpriser er steget meget i den mellemliggende periode, men jeg kan ikke forestille mig at de er steget til den slags priser.

De kyllinger du har set på Maxpetfood's hjemmeside skal du være opmærksom på er daggamle til den opgivne pris. Tillæg på 5 kr pr (påbegyndt?) uge, hvis de ikke har dem daggamle.

Men hvorfor prøver du ikke at lave en efterlysning herinde under Markedspladsen? Det kunne jo være at nogen der ikke bor for langt fra dig havde lidt kyllinger de ville sælge til dig.

Tanja's invitation til et besøg kunne måske også være spændende. Hvem ved, måske du kan lokke hende til at ruge lidt kyllinger ud til dig. ;D ;D
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Høns - Forberedelse
« Svar #36 Dato: 12 April , 2012, 00:20 »
Måske på sin plads lige at linke til denne tråd i Sælges hvis du stadig er efter hybrider.

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=24680.15
Mvh
Erik Andersen

Offline bokbok123

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 69
  • Drømmer om et mere selvforsynende liv.
Sv: Høns - Forberedelse
« Svar #37 Dato: 25 April , 2012, 20:27 »
Jeg er ikke til hybrider mere, jeg havde tænkt mig at tjene penge på at sælge æg, men da jeg opdagede at det skal man melde til staten droppede jeg det. Så nu gør jeg det bare hyggens skyld. Og så er de tre racer jo super flotte ;)
Og med hensyn til at tjene penge har jeg faktisk fået job. Jeg vil faktisk gerne have daggamle kyller, men jeg har ikke nogen varmelampe. Måske jeg kunne låne en af Tanja eller en eller anden? Den tager Maxsø 198 kr + pære til 89 kr. for!
Matrikel-medlemmer:
0.1 Hund, Sally (Weimaraner/Islandsk Fårehund)
3 Katte

0.7 Isa Warren
0.1 Grønlæggere
1.2 sort-kobber Maran
*Ægge-fødselsdag: Grundlovsdag*

Offline Lone kühnell

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 200
Sv: Høns - Forberedelse
« Svar #38 Dato: 26 April , 2012, 08:04 »
Lyder til du har helt styr på det. Det skal nok blive godt glæder mig til billeder... Oh måske du får lidt kontanter på konfirmations dagen hvis nu du ville have en bestemt race.

 Lige om kartoflerne. Jeg forspirer mine i varmt rum (stuetemp.) gerne i vinduskarmen. Jeg har dem i en beholder, kasse eller mini drivhus. Je ligger et 1-2cm tykt lag jord i bunden som jeg fugter og så ligger jeg et lag kartofler oven på gerne med en top op af. Det giver efter 14dages tid faste mørke grønne spirre som ikke knækker når de lægges. Det er og vigtigt at sluse dem ud så de ikke går direkte fra vinduskarmen til kølig jord. Så de sover lige et par dage på værkstedet eller drivhuset hvis de kan være der ::)..

Sådan er det lykkedes for mig ved ikke om et er 100% rigtigt. Jeg har også den selvforsyningsbog bonderøv bruger dog kun om havebrug men den kan anbefales...

Held og lykke
Mvh Lone...

1.7 Dansk landhøns.
1.1 Barn
1.0 Sød kæreste
1.0 Goldenretriver

Offline bokbok123

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 69
  • Drømmer om et mere selvforsynende liv.
Sv: Høns - Forberedelse
« Svar #39 Dato: 26 April , 2012, 19:23 »
Tak for rådet Lone. /o Jeg har allerede lagt kartoflerne, de havde fået nogle fine spirer, så nu skal de bare vokse. (Det skal lige siges at jeg ikke havde en egentlig køkkenhave, så min far og jeg vendte jord i en time. Vi har en havefræser, men den virker ikke.) I mit minidrivhus har jeg sat de 2 bedste tomat-spirer i en potte hver (de er ca. 2-3 cm høje) Mine icebergsalat er også spiret, de vokser hurtigt! Desuden har jeg sået majs og solsikker, det er spændende hvornår de kommer op af jorden.
Matrikel-medlemmer:
0.1 Hund, Sally (Weimaraner/Islandsk Fårehund)
3 Katte

0.7 Isa Warren
0.1 Grønlæggere
1.2 sort-kobber Maran
*Ægge-fødselsdag: Grundlovsdag*

Offline Lone kühnell

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 200
Sv: Høns - Forberedelse
« Svar #40 Dato: 26 April , 2012, 22:36 »
Super! Det er en dejlig tid hvor alt titter frem. Jeg må indrømme at alle vores ginduskarme er stadig beboet af tomat, agurk og peber planter. Tør ikke sætte dem ud i drivhuset endnu. Man siger vist 12-14 grader minimum til tomater og mit drivhus er langt under til aften...
Mvh Lone...

1.7 Dansk landhøns.
1.1 Barn
1.0 Sød kæreste
1.0 Goldenretriver

Offline bokbok123

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 69
  • Drømmer om et mere selvforsynende liv.
Sv: Høns - Forberedelse
« Svar #41 Dato: 27 April , 2012, 19:37 »
Ja, det er desværre ikke så varmt om natten endnu, det er ærgeligt.
Matrikel-medlemmer:
0.1 Hund, Sally (Weimaraner/Islandsk Fårehund)
3 Katte

0.7 Isa Warren
0.1 Grønlæggere
1.2 sort-kobber Maran
*Ægge-fødselsdag: Grundlovsdag*

Offline bokbok123

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 69
  • Drømmer om et mere selvforsynende liv.
Sv: Høns - Forberedelse
« Svar #42 Dato: 07 Maj , 2012, 20:41 »
Puuuuha, så er konfirmationen overstået. 10.000 kr. og en masse gaver /o... Jeg er gået i gang med at lave hønsehus, min far hjælper mig selvfølgelig. Jeg har snakket med Maxsø, og jeg har aftalt at jeg arbejder for ham, og på den måde tjener kyllerne ind.(Laksefarvet Faverolles) Med hensyn til mit lille drivhus er det sket følgende: En dag, om morgenen beder jeg min mor om at åbne for det, det glemmer hun selvfølgelig ::).. Kommer hjem til at ALT var visnet ned :'( Det fik en masse vand, og meget af det rejste sig igen, men for pokker et chok!
Matrikel-medlemmer:
0.1 Hund, Sally (Weimaraner/Islandsk Fårehund)
3 Katte

0.7 Isa Warren
0.1 Grønlæggere
1.2 sort-kobber Maran
*Ægge-fødselsdag: Grundlovsdag*

Offline Lone kühnell

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 200
Sv: Høns - Forberedelse
« Svar #43 Dato: 08 Maj , 2012, 08:15 »
Tillykke med dagen.. Og det lyder som gode gaver /d

Ikke så godt for dig at mor glemte det meeen mon ikke det rejser sig igen...
Mvh Lone...

1.7 Dansk landhøns.
1.1 Barn
1.0 Sød kæreste
1.0 Goldenretriver

Offline bokbok123

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 69
  • Drømmer om et mere selvforsynende liv.
Sv: Høns - Forberedelse
« Svar #44 Dato: 09 Maj , 2012, 15:19 »
Jo tak Lone, og ja, det var gode gaver. Stort set det hele har rejst sig igen, heldigvis..
Matrikel-medlemmer:
0.1 Hund, Sally (Weimaraner/Islandsk Fårehund)
3 Katte

0.7 Isa Warren
0.1 Grønlæggere
1.2 sort-kobber Maran
*Ægge-fødselsdag: Grundlovsdag*