Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Tvillinger - opdateret  (Læst 7538 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kroellegris

• Bruger
Tvillinger - opdateret
« Dato: 06 Maj , 2025, 12:20 »
Jeg har netop lyst mine 5 æg, der ligger under en skruk. Hun har ligget på dem i 14 dage. Lyste også for en uge siden, og der var to sorte pletter i det ene æg, og jeg fik tanken om der kunne være tvillinger i. Jeg markerede selvfølgelig ikke ægget, men i dag ved lysning, var der ét æg, som var meget mere udfyldt end de andre, hvilket jo godt kunne indikere tvillinger. Der var bevægelse, men det var så fyldt, at jeg ikke kunne se tydeligt, om der var to fostre.

Jeg synes ikke, at størrelsen på ægget skulle tyde på, at det havde dobbeltblomme. Men nu får jeg at se.

Er der andre, der har prøvet det? Og forhåbentlig med en lykkelig udgang. Der er jo nok en overhængende risiko for, at de går til.
« Senest Redigeret: 12 Maj , 2025, 16:44 Fra kroellegris »

Offline Gerda

• Bruger
Sv: Tvillinger
« Svar #1 Dato: 06 Maj , 2025, 17:13 »
ja det kunne da være sjovt hvis det lykkedes. Det er helt vildt hvis det må lykkes. Held og lykke med det, får vi en opdatering til sin tid.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Claus Olesen

• Bruger
« Svar #2 Dato: 08 Maj , 2025, 19:50 »
Ja, opdatering på så sjælden situation vil være dejligt. Uanset hvordan det går :)
Lidt forskelligt fjerkræ på matriklen. Og løbende udskiftning af det meste.
Stambesætning: 1,4 sort Jersey kæmpe, 4 moskusænder med 1 Rouenandrik.
Kyllinger i børnehaven, 11 toppede hollændere, 14 LaBresse, 2 vagtler, 4 måske Brahma, 6 hvide raceubestemt..

Offline kroellegris

• Bruger
« Svar #3 Dato: 12 Maj , 2025, 16:43 »
Ja, så er spændingen udløst, og der var ikke tvillinger. Der var én rigtig fin kylling i ægget, som jeg havde mistænkt at indeholde to kyllinger. Det var det første æg som klækkede, så der er ingen tvivl om det :-). Det er så lidt mystisk, hvorfor ægget var så meget anderledes end de andre, da jeg lyste dem. Havde frygtet, at der var noget galt, hvis ikke der var to fostre. Men der kom en fin lille kylle, der nu ligger under skrukkens telt med sine 4 søskende - og det er dejligt!

Offline Gerda

• Bruger
Sv: Tvillinger - opdateret
« Svar #4 Dato: 12 Maj , 2025, 22:38 »
ja så fik da udløst den spænding. Tak for at dele med os
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
Sv: Tvillinger - opdateret
« Svar #5 Dato: 13 Maj , 2025, 08:52 »
Tillykke med kyllingerne. Dejligt at det lykkedes.
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk