Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Katte toiletter som redekasser.  (Læst 7155 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kim nielsen

  • Gæst
Katte toiletter som redekasser.
« Dato: 14 Februar , 2008, 18:11 »
Læste et eller andet sted her i forummet, om en der brugte katte toiletter som redekasser. Kan dog ikke huske hvem det var, og kan heller ikke finde det mere ( måske var det i det gamle forum) Any way, jeg syntes det lød som en genial ide, og jeg har nu installeret de første to, som prøveballon. Vil lige se hvordan min høns tager imod dem, inden jeg sætter flere ind.

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Katte toiletter som redekasser.
« Svar #1 Dato: 14 Februar , 2008, 18:57 »
god ide :)

Hanne

  • Gæst
Sv: Katte toiletter som redekasser.
« Svar #2 Dato: 14 Februar , 2008, 19:06 »
Kim du har da set med høners øjne de mest vidunderlige reder uden plastickasserne!!

Der er blødt, varmt og mørkt - og så ser det skønt ud uden!! ;D

Jens Juhl

  • Gæst
Sv: Katte toiletter som redekasser.
« Svar #3 Dato: 14 Februar , 2008, 19:35 »
En overgang brugte vi en 20 liters plastikspand der var skåret hul i. Lidt blødt halm i bunden. Det virkede. Når vi ikke bruger det mere skyldes det at det hus vi brugte den til er blevet udfaset, den blev slidt op ver utallige hønseudlån.
Jens

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Katte toiletter som redekasser.
« Svar #4 Dato: 14 Februar , 2008, 21:17 »
@Kim
Det var mig der sagde at jeg bruger kattetoiletter, mine høns er ihvertfald glade for dem <P
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Mimi Trædmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
  • Vild med hanegal!
Sv: Katte toiletter som redekasser.
« Svar #5 Dato: 14 Februar , 2008, 22:00 »
Ja jeg lagde også godt mærke til da du Patricia skrev om kattebakken. Det må jo være ideelt i forhold til utøj fordi de kan rengøres uden brug af gift med vand og sæbe. Jeg synes også at redekasser af træ med tiden får klatter på toppen som ikke er nemme at få af. Et æg som er gået i stykker må også være meget nemmere med plastik fremfor træ. Jo det må jeg også prøve næste gang jeg skal have nye. Og så kan de jo flyttes til et roligere sted hvis en skruk har lagt sig, så behøver hun ikke skifte redeplads men reden kan følge med-smart!
Og det ser da meget indbydende ud på de billeder du har taget Kim.
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Katte toiletter som redekasser.
« Svar #6 Dato: 14 Februar , 2008, 22:52 »
Sjovt, det var ikke gået op for mig det var kattetoiletter.  <A Jeg læste det faktisk som kattetransportkasser, for det har folk jævnligt brugt når jeg har solgt høns. Jeg tænkte også at det var nemt, når man fik en skruk, at flytte hele baduljen i sådan en transportkasse. Men de er nok så dyre at man ikke har råd til en hel stribe.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

kim nielsen

  • Gæst
Sv: Katte toiletter som redekasser.
« Svar #7 Dato: 15 Februar , 2008, 02:57 »
Citér
Men de er nok så dyre at man ikke har råd til en hel stribe.
Ja- der er pokker til forskel på prisen på et toilet og en transport boks. Toiletterne som jeg har købt koster 70 kr pr styk. Men de er stadigvæk med håndtag, så de er lige til at bære væk, hvis der skal flyttes rundt med dem.

Tak til Patricia for den geniale ide. Nu håber jeg jo så også at min høns finder ideen lige så genial som jeg.

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Katte toiletter som redekasser.
« Svar #8 Dato: 17 Februar , 2008, 16:31 »
Er dine høns begyndt at bruge dem??
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

kim nielsen

  • Gæst
Sv: Katte toiletter som redekasser.
« Svar #9 Dato: 17 Februar , 2008, 18:14 »
Jeg har endnu ikke set nogen der inde,men det ser ud som om der har været nogen inde og kikke ( Høet ser ud som om der har været nogen i det  ;)) Måske har det også nået at gøre med at de står på gulvet. De foretrækker jo at være oppe i de højere luftlag. Jeg giver dem lige lidt mere tid,og hvis ikke der sker nået, måjeg prøve at stille dem et andet sted :-\

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Katte toiletter som redekasser.
« Svar #10 Dato: 17 Februar , 2008, 19:02 »
Jeg har jo en høne der har lagt sig skruk, så jeg skulle hurtigt finde en rede mere. Det blev en lille transportkasse. Allerede dagen efter var der gevinst.
Hilsen Susanne

lollipop

  • Gæst
Sv: Katte toiletter som redekasser.
« Svar #11 Dato: 15 Marts , 2009, 10:36 »
Nu må vi have en update:
Er de begyndt at bruge dem?