Hej Malena
Det lyder dejligt at du vil prøve at få endnu en farve anerkendt og den er jo ganske flot oven i købet.
Jeg mener den Hvide er anerkendt i et andet land og derfor skal du få fat i deres beskrivelse og sende til DFfR, så de kan forberede sig på den og eventuelt indpasse den til den Danske Standard. Foreningen plejer at have en sidste tilmeldingfrist for nyopdræt, som du skal være opmærksom på er noget før den almindelige.
Når du så skal til at have dem udstillet skal du minimum medbringe 3,3 ungdyr hvor mindst to skal have 92 p eller derover og fire minimum skal have 90 p eller derover. Hvis ikke bliver de ikke godkendt i denne omgang.
Derfor tage gerne et par ekstra dyr med af hvert køn hvis du kan for det sker alt for ofte at den ene får 0 p eller 89 p og så bliver de ikke anerkendt alligevel trods fem andre gode dyr. Bare et godt råd.
Når du udstiller hvide dyr skal de som regel have en vask inden de kommer af sted og det er bedst hvis de får den 10 dage før. For så kan de nemlig nå at tørre ordentligt igennem og selv få sat fjerene på plads. Hvis du gør det senere kan det godt være at de ikke ser for godt ud under bedømmelsen, men når du så kommer om søndagen kan de selv have rettet op på en del og så forstår du måske ikke hvad dommeren har lavet.
Jeg gad rigtig godt hjælpe dig med at udvælge dyr og andre ting, men du boer desværre for langt væk, så måske en anden vil hjælpe dig med klargøring, vask, udvægelse og meget mere. Jeg ønsker dig i hvert fald held og lykke for jeg skal netop til det samme med Gule Anwerpener Skæghøns.