Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kylling med åben mavesæk?  (Læst 15520 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hebber

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 181
Sv: Kylling med åben mavesæk?
« Svar #30 Dato: 04 Marts , 2011, 16:13 »
Her i den sidste rugning havde vi også en navlekylling, den havde været meget længe om at klække, den så frisk ud og var meget aktiv, men hele rugemaskinen var blodig, så Henrik hjalp den af med livet.

Susanne
1.6.9 Lys Sussex, 3,3 dværg Wyandot, 0,04 blandingskyllinger sussex/dv. wyandot 2.1.2 firbenede musefangere 1.0 lys Golden Retriever 0.1 ægtefælle

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Kylling med åben mavesæk?
« Svar #31 Dato: 04 Marts , 2011, 16:29 »
Det var synd for den lille fyr, men nok det bedste.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline *Christie*

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
Sv: Kylling med åben mavesæk?
« Svar #32 Dato: 04 Marts , 2011, 17:01 »

Christina hvordan afliver du med udstødningsgas? Lyder meget nemt og humant :)

Der er bestemt hverken nemt eller humant.
De fleste dyr, som folk eksperimenterer med at aflive med udstødningsgas, dør fordi deres lunger "koges" istykker af dem varme udstødningsgas.

Og de biler der sælges i dag, er udstyret med katalysator. Den fjerner co og dyret vil lide længe.

Og så vidt jeg ved, kan man ikke aflive med udstødningsgas fra Diesel da
En dieselbil ikke udskiller nær så meget CO som en benzinbil. Så det vil være ondt.

« Senest Redigeret: 04 Marts , 2011, 17:06 Fra *Christie* »

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Kylling med åben mavesæk?
« Svar #33 Dato: 04 Marts , 2011, 17:05 »
Diesel-start kan købes på tankstationer m.m. og indeholder æter. Bedøvelse og aflivning i et, og så er der endda sådan en lang tynd plasticslange på dåsen, så den er nem at stikke ned i en lille beholder med låg.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline *Christie*

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
Sv: Kylling med åben mavesæk?
« Svar #34 Dato: 04 Marts , 2011, 17:12 »
Diesel-start kan købes på tankstationer m.m. og indeholder æter. Bedøvelse og aflivning i et, og så er der endda sådan en lang tynd plasticslange på dåsen, så den er nem at stikke ned i en lille beholder med låg.

Ej nu må i styre jer med jeres makabre aflivningsforsøg  >:(
Æter i forkert dosis, vil ætse lungerne væk!!
Hvordan vil dosere æterindholdet med Diesel-start ?







Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Kylling med åben mavesæk?
« Svar #35 Dato: 04 Marts , 2011, 19:54 »
Heldigvis er det ikke nødvendigt at undersøge aflivningsmetoder til den lille maran *p *p *p nøj hvor er de friske hele bundtet
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Kylling med åben mavesæk?
« Svar #36 Dato: 04 Marts , 2011, 20:05 »
Dejligt Johanne. Tillykke med at den lille klarede den. Det sker heldigvis ind imellem. Jeg mistede et par navlekyllinger sidste år, og det er altså træls når de dør fordi de har for travlt med at komme ud af ægget, når de nu har klaret den så langt.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Kylling med åben mavesæk?
« Svar #37 Dato: 04 Marts , 2011, 20:53 »
Dejligt den har det godt! *p

Ej nu må i styre jer med jeres makabre aflivningsforsøg  >:(
Æter i forkert dosis, vil ætse lungerne væk!!
Hvordan vil dosere æterindholdet med Diesel-start ?

Hmm, jeg tar' udgangspunkt i at min far aflivede undulaten hurtigt...men også i at mennesker i en garage fyldt med udstødningsgas, vil dø...uden at lungerne koges? Men måske der er forskel på mennesker og dyr? Er da absolut ikke ude på at lave makabre aflivninger... Kom bare med et eksempel, som virkede rigtig hurtigt.

Offline *Christie*

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
Sv: Kylling med åben mavesæk?
« Svar #38 Dato: 05 Marts , 2011, 12:11 »
Det var godt at høre den klarede det  :D


-men også i at mennesker i en garage fyldt med udstødningsgas, vil dø: Ja, men der er de heller ikke tæt på udstødningen. Og det har også virket med en gammel benzinmotor, og en lang slange, så luften kunne køles undervejs, før den evt. nåede en kasse med en fugl el. andet.
Men i dag er udstødningerne anderledes, og det er dyreplageri overhovedet at forsøge.

Det mindste man kan, når man har dyr, et at aflive dem humant, og kan man ikke selv, så få en til det der kan.

Et hurtigt gok i nødden er langt at foretrække, end at forsøge at gasse, eller spraydåse et lille liv herfra.

Maiken Brændmose Jensen

  • Gæst
Sv: Kylling med åben mavesæk?
« Svar #39 Dato: 05 Marts , 2011, 13:41 »
Nu har jeg efterhånder, fået en del affaringer, inden for kyllinger.
Og da jeg startede op med at have lidt blandede silker, i baghaven, gjorde jeg alt for at kyllingerne skulle overleve. Med som årene er gået, bliver man klogere.
I de fleste tilfælde kommer tingene igen, i næste generation, om det så er navlekyllingen el. spagatben, bruger man de dyr som er født sådan, til næste års avl, kan man risikere at, alle kyllingerne af dem. klækker med samme problemer.

Så jeg ville aflive navlekyllingen, selv om den har det godt.

frida

  • Gæst
Sv: Kylling med åben mavesæk?
« Svar #40 Dato: 05 Marts , 2011, 22:28 »
Mht. aflivningsmetoder gælder dyreværnsloven også her. Dvs. at dyr bl.a. ikke må udsættes for unødig smerte, angst og ubehag. Ergo skal en aflivning finde sted så hurtigt som muligt. Det er min overbevisning at dette ikke gælder ved at smide et dyr ind til andre dyr, der så skal stå for aflivning. Ligeledes ved gasning fra f.eks. bil, ved drukning osv., hvor døden ikke finder sted øjeblikkeligt finder jeg, at dyreværnsloven bliver overholdt.
Jeg er udmærket klar over, at det kan være utroligt svært at aflive et dyr (jeg er selv rigtig ked af det når det er nødvendigt, men jeg mener stadig at dyreværnsloven under alle omstændigheder skal overholdes).
Undskyld Johanne, at jeg bruger din tråd til at ytre mine overbevisninger, men jeg kan se hvilke muligheder der bliver overvejet her i denne tråd.